PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie umowy o prace! (nowy w temacie :))

  • 1. Data: 2006-04-09 12:14:11
    Temat: Wypowiedzenie umowy o prace! (nowy w temacie :))
    Od: "Arti" <m...@o...pl>

    Witam

    Mam mały problem, pracuje na umowe o prace na pełen etat i chciałbym ją
    rozwiązać. Termin wypowiedzenia na umowie to 7 dni. Współprace z firma
    chciałbym zakończyć z dniem 30 kwietnia, ponieważ od 1 maja zaczynam nową
    pracę. Więc z którym dniem mam wypowiedzieć umowe zeby trwała ona do 30
    kwietnia włącznie.Czy jeśli wypowiem umowe z dniem 23 kwietnia (niedziela)
    to 7 dni wypowiedzenia biegnie od 24 (poniedziałek) do 30
    włącznie(niedziela)??
    I co z moim 10 dniowym niewykorzystanym urlopem , otrzymam ekwiwalent??

    Pozdro
    Arti

  • 2. Data: 2006-04-09 13:19:58
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy o prace! (nowy w temacie :))
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e1atr3$7nj$1@atlantis.news.tpi.pl Arti <m...@o...pl>
    pisze:

    > Mam mały problem, pracuje na umowe o prace na pełen etat i chciałbym ją
    > rozwiązać. Termin wypowiedzenia na umowie to 7 dni.
    Co to za umowa? Czy to jest umowa na okres próbny (dłuższy niż dwa
    tygodnie)?

> [...]
    > kwietnia włącznie.Czy jeśli wypowiem umowe z dniem 23 kwietnia
    > (niedziela) to 7 dni wypowiedzenia biegnie od 24 (poniedziałek) do 30
    KP art. 30 §2. Skończy się w sobotę, 29.04.2006. Jeśli wypowiedzenie
    będziesz składał bezpośrednio pracodawcy to złóż je między 17.04.2006
    (poniedziałek) a 21.04.2006 (piątek).

    > I co z moim 10 dniowym niewykorzystanym urlopem , otrzymam ekwiwalent??
    Możesz dostać:
    - urlop należny u obecnego pracodawcy jeśli jego wymiar da się zmieścić do
    momentu rozwiązania umowy o pracę,
    - część urlopu należną u obecnego pracodawcy jeśli nie da się zmieścić
    całości do momentu rozwiązania umowy o pracę + ekwiwalent za resztę,
    - zero urlopu i ekwiwalent za niewykorzystaną część należną u obecnego
    pracodawcy,
    - jakąś część urlopu należnego u obecnego pracodawcy mieszczącą się w
    okresie do rozwiązania umowy o pracę + ekwiwalent za pozostałą część.

    Jotte

  • 3. Data: 2006-04-09 13:25:07
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    >Czy jeśli wypowiem umowe z dniem 23 kwietnia (niedziela)
    > to 7 dni wypowiedzenia biegnie od 24 (poniedziałek) do 30
    > włącznie(niedziela)??
    lepiej w piątek 21, wtedy prawie na pewno będzie ktoś kto może od ciebie
    dokumenty przyjąć. W niedzielę raczej sekretariaty sa nieczynne

    > I co z moim 10 dniowym niewykorzystanym urlopem , otrzymam ekwiwalent??
    Pracodawca może zalecić wykorzystanie w okresie wypowiedzenia, a ile dni
    urlopu ci pozostanie to pracodawcę obowiązuje wypłacenie ekwiwalentu (art
    171 § 1 Kodeksu Pracy oraz przepisy rozporządzenia Ministra Pracy i
    Polityki Socjalnej z dnia 8 stycznia 1997 (Dz. U. z 1997 r. nr 2, poz.14,
    ost. zm. Dz. U. z 2003 r. Nr 230, poz.2290)

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 4. Data: 2006-04-09 14:11:29
    Od: "Arti" <m...@o...pl>

    >Co to za umowa? Czy to jest umowa na okres próbny (dłuższy niż dwa
    >tygodnie)?

    To umowa próbna na 6 miesięcy

    > KP art. 30 §2. Skończy się w sobotę, 29.04.2006. Jeśli wypowiedzenie
    > będziesz składał bezpośrednio pracodawcy to złóż je między 17.04.2006
    > (poniedziałek) a 21.04.2006 (piątek).

    Chgodzi mi o dzień w którym musze wypowiedziec umowe aby rozwiazala sie 30
    kwietnia. Wiec wychodzi na to że dzień w którym składam wypowiedzenie to
    jest już 1 dzień z tego 7 dniowego terminu wyp. i aby rozwiązać umowe z
    dniem 30 kwietnia (niedziela) muszę ją wypowiedzieć z dniem 24 kwietnia
    (poniedziałek) ???.

  • 5. Data: 2006-04-09 16:48:02
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e1b4n1$13l$1@atlantis.news.tpi.pl Arti <m...@o...pl>
    pisze:

    > To umowa próbna na 6 miesięcy
    Nie ma czegoś takiego (KP art. 25 §2).

> [...]
    > wypowiedzenie to jest już 1 dzień z tego 7 dniowego terminu wyp. i aby
    > rozwiązać umowe z dniem 30 kwietnia (niedziela) muszę ją wypowiedzieć z
    Przecież podałem odpowiedni artykuł, nie łaska przeczytać?

    Jotte

  • 6. Data: 2006-04-09 17:23:43
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Jotte napisał(a):
> [...]
    >
    > KP art. 30 §2. Skończy się w sobotę, 29.04.2006. Jeśli wypowiedzenie
    > będziesz składał bezpośrednio pracodawcy to złóż je między 17.04.2006

    Jeśli rzeczywiście ma 7 dni wypowiedzenia, to jest to tylko siedem
    dni. Powyższy Twój opis byłby zgodny z prawdą, gdyby okresem
    wypowiedzenia był _tydzień_.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 7. Data: 2006-04-09 17:29:40
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    "Arti" <m...@o...pl> wrote in news:e1b4n1$13l$1@atlantis.news.tpi.pl:

> [...]
    > wypowiedzenie to jest już 1 dzień z tego 7 dniowego terminu wyp. i aby
    > rozwiązać umowe z dniem 30 kwietnia (niedziela) muszę ją wypowiedzieć

    chodzi o to, ze dostales precyzyjna odpowiedz: KP art. 30 par 2; okres
    wypowiedzenia konczy sie w ostatnim dniu miesiaca (dla okresu wypowiedzenia
    rownego wielokrotnosci miesiaca) lub w sobote (dla okresu wypowiedzenia
    liczonego w tygodniach); zarowno w przypadku tygodnia jak i miesiaca
    wypowiedzenie zlozone w danym okresie konczy sie w odpowiednim dniu
    okresu kolejnego (czyli lopatologicznie: wypowiedzenie zlozone w dniach
    poniedzialek - piatek dla tygodniowego okresu konczy sie w sobote w
    kolejnym tygodniu); dlaczego nie sprobowales przeczytac odpowiedzi,
    ktora otrzymales, tylko probujesz tutaj forsowac swoja mylna wersje?

    adas;

  • 8. Data: 2006-04-09 17:54:13
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e1bfss$3ru$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@w...poczta.onet.pl> pisze:

    > Jeśli rzeczywiście ma 7 dni wypowiedzenia, to jest to tylko siedem
    > dni. Powyższy Twój opis byłby zgodny z prawdą, gdyby okresem
    > wypowiedzenia był _tydzień_.
    Autor wątku pisze, że jest to umowa o pracę. Jako taka regulowana jest
    zapisami KP.

    Jotte

  • 9. Data: 2006-04-09 18:40:57
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Jotte napisał(a):
    > W wiadomości news:e1bfss$3ru$1@news.onet.pl Liwiusz

    > Autor wątku pisze, że jest to umowa o pracę. Jako taka regulowana jest
    > zapisami KP.

    Autor nie pisze o jaką umowę o pracę chodzi. Napisał tylko, że
    umowny termin wypowiedzenia to 7 dni. Oznacza to, że mija on w ciągu 7
    dni, a nie w ciągu 7 dni + dni do soboty. Gdyby w umowie był zapis o
    tygodniowym okresie wypowiedzenia, to jak najbardziej tak.

    Pozdrawiam!
    L.

  • 10. Data: 2006-04-09 19:10:37
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e1bkdm$kqa$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@w...poczta.onet.pl> pisze:

    > Autor nie pisze o jaką umowę o pracę chodzi.
    Ależ pisze - umowa na okres próbny, czytaj uważnie.
    W ogóle - do jakiej umowy o pracę chcesz podpiąć 7-dniowe wypowiedzenie?
    Zresztą autor twierdzi, że to umowa na okres próbny 6 miesiecy - takiego
    czegoś nie ma przecież.

    Jotte