PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w godzinach nocnych

  • 1. Data: 2007-11-18 16:57:54
    Temat: Praca w godzinach nocnych
    Od: "delf" <d...@p...onet.pl>

    Troche przewrotny tytuł postu ale.......

    Pytanie moje jest takie:
    Pracuje w równoważnym wymiarze czasu pracy w systemie 2 zmianowym - druga
    zmiana w godzinach 14-22. Ale w związku ze zbliżającymi się świętami
    pracodawca zmienił mi godziny pracy na okres przedświąteczny na 15 -23 - i
    tu moje pytanie czy za tą 1h (miedzy 22 a 23) powinien wypłacić mi dodatek
    za prace w godzinach nocnych? czy też nie?
    Oczywiście będe wdzięczny za przytoczenie konkretnego przepisu KP

    Pozdrawiam
    DK

  • 2. Data: 2007-11-21 19:36:44
    Temat: Re: Praca w godzinach nocnych
    Od: "news.onet.pl" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "delf" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    dodatek
    > za prace w godzinach nocnych? czy też nie?
    > Oczywiście będe wdzięczny za przytoczenie konkretnego przepisu KP

    W jakich godzinach ustalono porę nocną w Twoim zakładzie ??
    Jeżeli od 22:00 do 6:00 to za pracę od 22:00 do 23:00 przysługuje Ci
    dodatek.

    Kodeks pracy
    Art. 1517.

    § 1. Pora nocna obejmuje 8 godzin między godzinami 21.00 a 7.00

    Art. 1518.

    § 1. Pracownikowi wykonującemu pracę w porze nocnej przysługuje dodatek do
    wynagrodzenia za każdą godzinę pracy w porze nocnej w wysokości 20% stawki
    godzinowej wynikającej z minimalnego wynagrodzenia za pracę, ustalanego na
    podstawie odrębnych przepisów.