PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w USA

  • 1. Data: 2006-09-10 12:26:01
    Temat: Praca w USA
    Od: "martin" <m...@w...pl>

    Witam,

    chce pracowac w USA. Mam kilka lat doswiadczenia w IT (glownie J2EE) plus
    bardzo dobry angielski. Problem w tym, ze nie chce jechac w ciemno i
    wolalbym znalezc prace jeszcze w Polsce. Czy mozna znalezc prace w usa nie
    nie wyjezdzajac? Sa jakies strony, firmy rekrutacyje lub moze firmy ktore tu
    szukaja pracownikow (rok temu slyszalem, ze Microsoft rekrutowal ludzi z
    naszej czesci swiata). Wszelkie inne rady, sugestie rowniez mile widziane :)
    Dzieki za pomoc

    pozdrawiam,
    marcin

  • 2. Data: 2006-09-10 17:36:06
    Temat: Re: Praca w USA
    Od: "Marcin Stefaniak" <m...@W...gazeta.pl>

    martin <m...@w...pl> napisał(a):

    > Czy mozna znalezc prace w usa nie wyjezdzajac?

    Tak, ale też zdarza się, że firma zaprasza kandydata na rozmowę kwalifikacyjną
    poza Polską (na koszt firmy ma się rozumieć), więc lepiej niezbędnik
    podróżnika mieć gotowy.

    > Sa jakies strony, firmy rekrutacyje lub moze firmy ktore tu
    > szukaja pracownikow (rok temu slyszalem, ze Microsoft rekrutowal ludzi z
    > naszej czesci swiata).

    Możesz kontaktować się bezpośrednio z tymi firmami w USA. Wchodzisz na stronę
    firmy, szukasz "jobs", wysyłasz resume, czy co tam sobie życzą.

    > Wszelkie inne rady, sugestie rowniez mile widziane :)

    Pytanie jaki masz status w USA. Jak jesteś zwykłym szarym obywatelem pewnego
    sojuszniczego kraju ze środkowej europy, no to są różne programy wizowe dla
    studentów, dla pracowników, można na coś takiego wyjechać, choć to masa
    papierologii, a czasem niestety i humor konsula. Wydaje mi się, że to raczej
    duże firmy tak rekrutują - małych nie stać na biurokrację.

    Poza tym powinieneś zdawać sobie sprawę, że umowa podatkowa z Polska jest z
    metodą odliczenia proporcjonalnego, czyli tą gorsza.

    to tyle tak na pierwszy rzut oka,

    Marcin Stefaniak