PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w USA

  • 1. Data: 2002-12-10 15:14:55
    Temat: Praca w USA
    Od: "manieks" <s...@w...ds14.agh.edu.pl>

    Znacie jakas firme z ktora jako student moglbym wyjechac do USA w celeach
    zarobkowych nie ponoszac przy tym astronomicznych kosztow ( chodzi o samo
    zalatiwenie wizy )
    Macie jakies doswiadczenia w tej sprawie - taki okres co by mozna o tym
    pomyslec i podyskutowac wakacje za 6 miesiecy :-)
    s...@w...ds14.agh.edu.pl

  • 2. Data: 2002-12-11 20:27:48
    Temat: Re: Praca w USA
    Od: "manieks" <s...@w...ds14.agh.edu.pl>

    Kto mi odpowie na moje pytanie Na pewno ktos mam jakies doswiadczenia w tej
    sprawie - nie chcial bym sie na ciac na jakies dodadtkow nieoczekiwane
    oplaty

  • 3. Data: 2002-12-11 22:24:42
    Od: k...@o...pl

    > Kto mi odpowie na moje pytanie Na pewno ktos mam jakies doswiadczenia w tej
    > sprawie - nie chcial bym sie na ciac na jakies dodadtkow nieoczekiwane
    > oplaty

    jeli jestes studentem i znasz angielski to sprobuj przez Camp America -chyba
    ze chcesz cos innego-dostajesz wize , zezwolenie na legalna prace w USA.Na Camp-
    ie niewiele sie zarabia -wroca ci sie koszty-ale po przyjezdzie do stanow
    mozesz sie na Camp wogole nie pokazac , tylko szukac pracy na wlasna reke -
    duzo ludzi tak robi i niezle na tym wychodzi www.campamerica.pl pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-12-13 06:51:22
    Od: ktos <k...@e...com>

    On 11 Dec 2002 23:24:42 +0100, k...@o...pl wrote:

> [...]

    po pierwsze - jezeli chcesz jechac do stanow w celach "zarobkowych" to
    nie sa skierowane do Ciebie programy typu "cultural exchange" - czyli
    odpada wszystko co zwiazane z wiza J1...

    ta jest chyba najtansza do zdobycia (oprocz wizy turystycznej)...

    ja bylem na campie w 2000 i na internshipie w 2001-2002... za
    zalatwienie takiego rocznego internshipu trzeba zaplacic minimum $1000
    na wejscie... co do "astronomicznosci" tej kwoty - kwestia gustu...

    > jeli jestes studentem i znasz angielski to sprobuj przez Camp America -chyba
    >ze chcesz cos innego-dostajesz wize , zezwolenie na legalna prace w USA.

    na co? na legalna prace w USA? zwracam tylko uwage, ze jest roznica
    miedzy wyjazdem na camp i wyjazdem na work&travel... na to drugie
    zdaje sie, ze jakas tam prace mozna podjac... ale tez nie wiem, czy
    faktycznie legalnie mozna podjac "kazda prace"... co do campu to
    jestem pewny, ze nie mozna...

> [...]
    >mozesz sie na Camp wogole nie pokazac , tylko szukac pracy na wlasna reke -

    duzo ludzi tak robi? :-( no to akurat nie ma sie czym chwalic...
    nalezaloby sie raczej wstydzic za tych, co tak robia... no ale coz -
    zawsze znajda sie elementy psujace opinie o reszcie polakow... takie
    "nie pokazanie sie na campie" to zwykle swinstwo...

    a tak swoja droga - nie wiem, czy po takim "nie pojawieniu sie" campie
    nie trzeba sobie przypadkiem samemu zalatwiac biletu powrotnego -
    zrywasz bowiem warunki jakiejs tam umowy... dodatkowo - organizacja
    (camp america) moze przeslac do INSu liste takich delikwentow
    (dziwilbym sie, gdyby tego nie robili - zwlaszcza po zaostrzeniu regul
    gry po sept 11) i w prosty sposob mozesz sobie zamknac droge do stanow
    na przyszlosc...

    a... co jeszcze dodam - odszukaj sobie archiwalne gazety z lipca 2002
    (lub 2001 - juz nie pamietam) o tym jak setki polakow bez srodkow do
    zycia oddawalo krew w San Diego czy gdzies w CA po to, by miec pare $
    na chleb... to wlasnie tacy, co pojechali niby na camp ale na niego
    nie trafili a pozniej mieli do wszystkich innych pretensje... a... i
    poczytaj rowniez o tym, jak polakow zatrzymuja na lotnisku - tych, co
    sa na czarnej liscie bo niby sa turysci i przez pol roku siedza w
    stanach twierdzac, ze nie pracuja... jak pojedziesz na camp i na niego
    nie trafisz a pozniej opuscisz stany po 4 miesiacach to tez na taka
    liste trafisz i mozesz juz wiecej do stanow nie wjechac mimo uzyskania
    wizy w W-wie...

    no - to milych wakacji ;-)