PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca sezonowa dla niewykwalifikowanych w Norwegii kilka pytan

  • 1. Data: 2006-06-24 17:40:39
    Temat: Praca sezonowa dla niewykwalifikowanych w Norwegii kilka pytan
    Od: Ja_Nul^ <j...@o...pl>

    Witam!
    W ostatnim czasie znajomy zaproponował mi wypad do Norwegii w
    poszukiwaniu sezonowej pracy na okres wakacji lub przynajmniej jego
    części, pomysł mi się spodobał, ale ani on ani ja nie mamy w tym
    względzie żadnych doświadczeń, kontaktów, nie znamy rynku. Oczywiście
    zaznajomiłem się z prawnymi aspektami możliwości pracy sezonowej jak
    również próbowałem szukać jakichś ofert pracy poprzez Europejski Portal
    Mobilności Zawodowej EURES, ale dotyczyły one raczej wakatów dla
    specjalistów, czy też przynajmniej osób posiadających jakiś zawód
    natomiast my szukamy typowej pracy sezonowej, pasującej dla
    nieposiadających dyplomu i posługujących się wyłącznie językiem
    angielskim studentów, w rodzaju zbieranie owoców czy jakichś prostych
    prac remontowych, porządkowych itp. Próbowałem również na stronach
    norweskiego urzędu pracy aeta.no, jest tam znacznie więcej ofert, ale
    również w rodzaju tych z EURES, do czego dochodzi jeszcze bariera
    językowa znacznie utrudniająca szukanie.
    Wobec tego pozostaje nam jedynie wyruszyć w ciemno i szukać pracy na
    miejscu, a w razie niepowodzenia pozwiedzać ten jakby nie było
    atrakcyjny turystycznie kraj i wrócić do Polski.
    Wiadomo jednak, że wiąże się to z kosztami, przydałoby się, więc znać,
    choć możliwości znalezienia takiej pracy na miejscu przez obcokrajowców,
    niemających żadnych kontaktów, a następnie znając to prawdopodobieństwo
    podjąć decyzje, co do sensowności całej wyprawy.
    Tu właśnie zwracam się z prośbą do grupowiczów, jak to jest? Wiem, że
    kiedyś naprawdę miało to sens, ale słyszałem też, że ostatnimi czasy
    zrobiło się strasznie gęsto od Polaków, Czechów i całej masy sąsiadów ze
    wschodu, przez co też płace poszły w dół i można się tylko zaharować
    przy jakimś zbieraniu truskawek za nie wcale takie godne pieniądze, a
    przede wszystkim bardzo trudno coś znaleźć, bo co roku jeżdżą ci sami
    ludzie.
    Proszę, więc o radę wszystkich grupowiczów mających jakieś
    doświadczenia, a może newet jakiś konkretny namiar na pracodawcę, jeśli
    byłoby to możliwe.
    Chcemy jechać oczywiście samochodem i zabrać sporo zapasów, bo zdajemy
    sobie sprawę z cen.
    Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

    --
    ."" ""
    |oo Pozdrawiam GyGy:1314046 oo|

  • 2. Data: 2006-06-28 20:51:06
    Od: Ja_Nul^ <j...@o...pl>

    Niestety na odp. się nie doczekałem, cóż...
    Ale korzystając z okazji gdyby ktoś miał podobny problem polecam forum
    http://www.forumnorwegia.com rozwiewa wiele wątpliwości.

    --
    ."" ""