PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca porada prawna

  • 11. Data: 2012-03-04 00:24:54
    Temat: Re: Praca porada prawna
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 3 Mar 2012 20:01:50 +0100, k1oor napisał(a):

    > Skoro formalnie nie to czy owo samokształcenie powinno się odbywać w
    > godzinach pracy czy w czasie wolnym pracownika?

    A jest ono FORMALNIE wymagane?

    > Czy w przypadku kiedy
    > pracodawca nie udostępnia żadnych materiałów do szkolenia można
    > stwierdzić że żądania są nieuzasadnione?
    Tak, możesz sobie tak stwierdzić. I co dalej?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 12. Data: 2012-03-04 22:09:31
    Od: k1oor <b...@m...pl>

    In article <c1.01.3V0lPc$0y7@mike.oldfield.org.pl>,
    t...@o...spamnie.org.pl says...

    > A jest ono FORMALNIE wymagane?

    Skoro FORMALNIE jest wymagany efekt tego samokształcenia...
    A na to samokształcenie raczej w godzinach pracy nie ma za dużo czasu, o
    ile w ogóle jest.

    > Tak, możesz sobie tak stwierdzić. I co dalej?

    Że zmusza do pozyskiwania nielegalnych materiałów szkoleniowych.
    Zamiast skierować pracownika na kurs obsługi Office'a wymaga uzyskania
    certyfikatu. A uzyskanie tego certyfikatu ma bezpośredni wpływ na
    wynagrodzenie.

    Dalej wszystko OK?

  • 13. Data: 2012-03-04 22:53:08
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 4 Mar 2012 23:09:31 +0100, k1oor napisał(a):

    > Skoro FORMALNIE jest wymagany efekt tego samokształcenia...

    To co?

    > Że zmusza do pozyskiwania nielegalnych materiałów szkoleniowych.

    Niby jak?

    > Zamiast skierować pracownika na kurs obsługi Office'a wymaga uzyskania
    > certyfikatu. A uzyskanie tego certyfikatu ma bezpośredni wpływ na
    > wynagrodzenie.
    >
    > Dalej wszystko OK?

    Oczywiście.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 14. Data: 2012-03-06 12:55:59
    Od: huba buba <u...@g...com>

    https://e-prawnik.pl/zamow-opinie/ w razie problemów z pracodawcą i
    prawem pracy polecam ich, mnie szefowie chceili zupęlnie zmienic
    obowiazki, z magazyniera nagle miałem byc ochroniarzem i pilnowac zeby
    koeldzy nie rozkradali towaru, koledzy z osiedla dodam. jak nie to
    miałem wyleciec, ci panstwo sprawe tak załatwili ze nie dosc ze mnie
    nie zwolnini, nie zostalem tym ochroniarzem to jeszcze mialem
    gwarancje nie zwolnienia mnie przez kolejne 3 miechy.

  • 15. Data: 2012-03-07 22:16:52
    Od: k1oor <b...@m...pl>

    In article <c1.01.3V1KKL$0ym@mike.oldfield.org.pl>,
    t...@o...spamnie.org.pl says...

    > Niby jak?

    Jak pisałem - nie ma szkolenia, jest wymaganie certyfikatu.
    Z sufitu raczej nie da rady się tego nauczyć - trzeba mieć jakąś
    książkę.
    Wybór jest prosty kupić książkę do Office'a za parę stów, albo ściągnąć
    z sieci.
    Torrenty chyba nie stały się nagle legalne?

  • 16. Data: 2012-03-08 01:53:34
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 7 Mar 2012 23:16:52 +0100, k1oor napisał(a):

> [...]
    > książkę.
    > Wybór jest prosty kupić książkę do Office'a za parę stów, albo ściągnąć

    Oczywiście, masz przymus pracy?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 17. Data: 2012-03-08 22:33:10
    Od: k1oor <b...@m...pl>

    In article <c1.01.3V3FB8$10a@mike.oldfield.org.pl>,
    t...@o...spamnie.org.pl says...

    > Oczywiście, masz przymus pracy?

    Pracy, oczywiście, nie.
    Może tylko jedzenia i picia.

    Pora zakończyć tą nader zabawną dyskusję poki jeszcze ma jakiś poziom.

  • 18. Data: 2012-03-10 00:29:03
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 8 Mar 2012 23:33:10 +0100, k1oor napisał(a):

    > Pracy, oczywiście, nie.
    > Może tylko jedzenia i picia.

    Iśc do inego pracodawcy, skoro ten wmaga za wiele?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 19. Data: 2012-03-11 07:22:37
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

    wiadomości news:c1.01.3V4RCh$11S@mike.oldfield.org.pl...

    > Iśc do inego pracodawcy, skoro ten wmaga za wiele?

    Nie do końca tak. Po to stworzono np. Rejestr Klauzul Niedozwolonych aby nie
    trzeba było iść do innego. Są prawne ograniczenia po to aby nie wszystko
    było wolno. Wolna amerykanka to utopia w XXI wieku.

    pozdr

  • 20. Data: 2012-03-13 22:22:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Mar 2012, k1oor wrote:

> [...]
    > książkę.
    > Wybór jest prosty kupić książkę do Office'a za parę stów, albo ściągnąć

    Porównaj sobie z przypadkiem, kiedy pracodawca wymaga np. prawa jazdy.

    > Torrenty chyba nie stały się nagle legalne?

    Sugerujesz, że powyższy wymóg (PJ) przekłada się na prawo do kupienia
    fałszywych papierów na targowisku? No nie bardzo.

    Sprawa jest inna: zestawowi pracodawca-pracownik bardziej opłaca się
    przeprowadzić szkolenie "firmowe" w ten sposób, że pracownik dostaje
    niższa pensję (przez okres "lojalki"), bo wydatek idzie w koszty
    i nie jest oZUSowany (nie liczac wydatku na pensję pracownika
    w okresie szkolenia, *jesli szkolenie odbywa się w godzinach pracy*,
    bo raczej nie musi).

    pzdr, Gotfryd