PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca porada prawna › Praca porada prawna
    From: k1oor <b...@m...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Praca porada prawna
    Date: Thu, 1 Mar 2012 00:02:35 +0100

    Mam taką sytuację jak poniżej i chciałbym prosić o radę.

    Firma postanowiła się lekko zrestrukturyzować i w związku z tym
    zaplanowano pewne przesunięcia kadrowe, być może zwolnienia.

    Pytania mam takie:
    1) Czy pracodawca ma prawo zaproponować mi niższą pensję za pracę z
    praktycznie takimi samym zakresem obowiązków?
    2) Czy ma prawo do postawienia mi wyboru między akceptacją umowy na
    nowych, gorszych warunkach i rozwiązaniem umowy o pracę?
    3) Po czyjej stronie będzie wina w przypadku odmowy przyjęcia nowej
    umowy?
    4) Samokształcenie. Czy pracodawca może tego żądać bezwarunkowo czyli
    nie organozować szkoleń, nie dostarczać materiałów, tylko wymagać
    wyników?