PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca nauczyciela

  • 1. Data: 2005-07-14 20:56:29
    Temat: Praca nauczyciela
    Od: "Monika Strojna" <m...@o...pl>

    Czy ktoś z grupowiczow wie jeżeli nauczyciel ma umowę do końca sierpnia i
    wymówi tę umowę miesiąc przed czy może szkoła nie wyopłacić tych pieniędzy
    za ostatni miesiąc? Do tej pory szkoła się nie wypowiedziała czy będzie
    praca na następny rok.

    Dzieki z góry
    Monika

  • 2. Data: 2005-07-14 21:03:14
    Temat: Re: Praca nauczyciela
    Od: Galathea <g...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 14 Jul 2005 22:56:29 +0200, Monika Strojna napisał(a):

> [...]
    > za ostatni miesiąc? Do tej pory szkoła się nie wypowiedziała czy będzie

    Jest coś takiego jak okres wypowiedzenia - nie wiem jak jest w Twoim
    przypadku - jeśli są to 2 tygodnie, to składając wymówienie 1 sierpnia
    pracujesz jeszcze te 2 tygodnie, za które szkoła powinna zapłacić.

    Druga sprawa - jeśli "szkoła" się nie wypowie negatywnie co do przedłużenia
    umowy, to "milczenie" jest traktowane chyba jako przyzwolenie na jej
    przedłużenie. Może się mylę - jeśli tak, to niech mnie ktoś poprawi ;).
    --
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-07-15 06:15:19
    Od: heme <h...@n...pl>

    Monika Strojna <m...@o...pl> wrote:
> [...]
    > za ostatni miesiąc? Do tej pory szkoła się nie wypowiedziała czy będzie

    To co opisujesz to standardowe postepowanie wrednych pan dyr. w polskim
    systemie oswiatowym moja zona w ten sposob pracowala 5 lat co roku okolo
    1-10 wrzesnia informowano ja o checi podpisania nastepnej umowy na rok.
    Byloby tak pewnie do dzis gdzyby nie ciaza. Pamietaj ze szkoly nie musza
    zatrudniac CIe na czas nieokreslony po ilustam umowach na czas okreslony
    karta nauczyciela pozwala im na zatrudnianie Cie bez konca na umowy
    wystraczy ze co umowa masz inna liczbe godzin.

  • 4. Data: 2005-07-15 08:08:40
    Od: "Monika Strojna" <m...@o...pl>

    Tu raczej nie chodzi o sytuacje ze ja chce dalej pracować. mam inną już
    pracę załatwioną ale chciałabym mieć zapłacone za sierpień. No i żeby nie
    było sytuacji że pani dyrektor mnie wezwie do jakis 2 godzin lekcyjnych....
    Monika

  • 5. Data: 2005-07-15 10:52:37
    Od: "Yaga" <y...@R...fm>

    Użytkownik "Monika Strojna" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracę załatwioną ale chciałabym mieć zapłacone za sierpień. No i żeby nie
    > było sytuacji że pani dyrektor mnie wezwie do jakis 2 godzin

    No ale przecież nie musisz chciec dalej tam pracować, nawet jak będą te dwie
    godziny, skoro masz umowę do końca sierpnia.
    Ja też tak mam - znaczy się mam umowę do końca sierpnia w szkole, w maju mi
    powiedziano, że najprawdopodobniej godzin nie będzie. Nie chcę tam wracać,
    nawet gdyby były. Dlatego jak do mnie zadzwonią w sierpniu, to powiem, że
    dziękuję, ale mam inną robotę. Proste. Dlaczego tak nie możesz zrobić??

    Pozdrawiam, Yaga

    --
    "Tanz - mein Leben - tanz
    Tanz mit mir

  • 6. Data: 2005-07-15 18:58:12
    Od: "Monika Strojna" <m...@o...pl>

    hmm no mi sie wydaje ze ta umowa jest wiążąca pomimo ze jest do konca
    sierpnia, i jak ci powiedzą że masz przyjsc to musisz się stawić. a może się
    mylę?

  • 7. Data: 2005-07-15 19:30:09
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    Dnia Fri, 15 Jul 2005 20:58:12 +0200, Monika Strojna napisał(a):

    > hmm no mi sie wydaje ze ta umowa jest wiążąca pomimo ze jest do konca
    > sierpnia, i jak ci powiedzą że masz przyjsc to musisz się stawić. a może się
    > mylę?

    A kto Cię zmusi? Jedyna podstawa do tego (umowa) wygaśnie, więc mogą
    Cię ewentualnie poprosić. Jak nie będziesz chciała, to nie pójdziesz i
    koniec. Nic Ci nie mogą za to zrobić (co najwyżej w przyszłości odmówić
    zatrudnienia ;)).
    --
    pozdrawiam

  • 8. Data: 2005-07-15 20:59:59
    Od: "locke" <l...@p...wiggin.com>

    Użytkownik "heme" <h...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > karta nauczyciela pozwala im na zatrudnianie Cie bez konca na umowy
    > wystraczy ze co umowa masz inna liczbe godzin.

    To nie do końca jest tak. Jeśli tylko nauczyciel ma co najmniej 18 godzin,
    to zatrudniany jest po prostu na pełny etat, a wszystkie godziny ponad 18
    traktowane są jak nadgodziny. A w takiej sytuacji Karta Nauczyciela jest
    nawet bardziej rygorystyczna (dla pracodawcy) niż kodeks pracy, gdyż jeśli
    zatrudnia się nauczyciela kontraktowego lub mianowanego na pełny etat, to
    już pierwsza umowa musi być na czas nieokreślony (chyba, że zatrudnienie
    jest w zastępstwie za innego nauczyciela - na urlopie zdrowotnym,
    wychowawczym itp.).

  • 9. Data: 2005-07-15 21:02:08
    Od: "locke" <l...@p...wiggin.com>

> [...]
    > za ostatni miesiąc? Do tej pory szkoła się nie wypowiedziała czy będzie

    Jeżeli odejdziesz z pracy z końcem lipca, to niby czemu masz mieć zapłacone
    za sierpień?

  • 10. Data: 2005-07-15 21:04:48
    Od: "locke" <l...@p...wiggin.com>

    > hmm no mi sie wydaje ze ta umowa jest wiążąca pomimo ze jest do konca
    > sierpnia, i jak ci powiedzą że masz przyjsc to musisz się stawić. a może
    się
    > mylę?

    Ona jest wiążąca, ale tylko do końca sierpnia. I dyrektor ma pełne prawo
    zawezwać cię - w ramach tej umowy - w ostatnim tygodniu sierpnia do pracy
    (np. przy egzaminie poprawkowym, układaniu planu itp.). I będąc wciąż
    jeszcze aktualnie zatrudnioną musisz się stawić. Natomiast umowa ta
    absolutnie nie jest wiążąca po 31 sierpnia i na jej podstawie dyrekcja nie
    ma prawa oczekiwać, że 1 września przybiegniesz do szkoły, a potem na
    lekcje - obojętne, le by ich nie było.