PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pozew do SP - trzy w jednym czy osobno?

  • 1. Data: 2004-04-13 10:44:57
    Temat: Pozew do SP - trzy w jednym czy osobno?
    Od: "Ania R." <r...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    Zycie zmusilo mnie do tego aby swoich roszczen w stosunku do bylego
    pracodawcy dochodzic w Sadzie Pracy.
    I tu mam pytanie - chodzi mi o trzy kwestie ktore chce zawrzec w pozwie:
    1. wyplata zaleglych wynagrodzen.
    2. wyplata ekwiwalentu za odziez i obuwie jakie mi przysluguja.
    3. odszkodowanie za dyskryminacje przez pracodawce jako osoby niepalacej na
    podstawie w art. 283 par. 1 Kodeksu Pracy (pracodawca pali jak smok i na
    wszelkie uwagi na ten temat odpowiadal "to jest moja firma, pocaluj mnie
    w..." albo "zwolnie cie")

    Czy takie trzy punkty mozna zawrzec w jednym pozwie czy rozbic to na dwa
    osobne?
    Czy roszczenie o odszkodowanie jesli chodzi o punkt 3 ma jakiekolwiek szanse
    przed Sadem Pracy? Jaka moze byc wysokosc odszkodowania - gdzies wyczytalam
    ze moze to byc maksymalnie ok 4800 zlotych.

    Dzieki za wszelkie podpowiedzi.

    Ania R.

  • 2. Data: 2004-04-13 11:14:00
    Temat: Re: Pozew do SP - trzy w jednym czy osobno?
    Od: "libra" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Ania R." <r...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podstawie w art. 283 par. 1 Kodeksu Pracy (pracodawca pali jak smok i na
    > wszelkie uwagi na ten temat odpowiadal "to jest moja firma, pocaluj mnie

    Ad 1.
    to Twoje oczywiste prawo dostaćwynagrodzenie zgodne z umową o pracę
    Ad 2.
    Wszystko zależy od zapisów umowy. Nie przytoczyłaś ich więc jakakolwiek
    rada będzie chybiona.
    Ad 3.
    Specjalnie przeczytałem sobie wolno i dokładnie paragraf 1 art. 283 KP
    i przyznam szczerze nie widzę szans na odszkodowanie.

    L.

  • 3. Data: 2004-04-13 11:54:44
    Od: "Rosenzweig " <r...@g...pl>

    libra <l...@o...pl> napisał(a):

    > Ad 2.
    > Wszystko zależy od zapisów umowy. Nie przytoczyłaś ich więc jakakolwiek
    > rada będzie chybiona.

    Nie mam żadnego zapisu w umowie na ten temat - ale raczej trudno sobie
    wyobrazic aptekarki bez fartuszkow ;).
    Wiem ze pracodawca ma jakies faktury na zakupiona odziez, ale nie ma
    jakiekolwiek ewidencji imiennej ze cos takiego dostalam. To byly jakies
    zupelnie inne zakupy ktore pracodawca wrzucal sobie w koszta (np. podkoszulki
    dla syna)
    Stan faktyczny byl taki ze kazda z nas kupowala i prala rzeczone fatuchy na
    wlasny koszt.

    > Ad 3.
    > Specjalnie przeczytałem sobie wolno i dokładnie paragraf 1 art. 283 KP
    > i przyznam szczerze nie widzę szans na odszkodowanie.

    Moj byly pracodawca jest jednoczesnie i wlascicielem i kierownikiem - tak
    wiec ciagle, swiadomie i umyslnie naruszajac moje prawa nie jest zagrozony
    jakakolwiek odpowiedzialnoscia w wyjatkiem grzywny?
    Jest jeszcze przeciez caly art. 207 dotyczacy obowiazkow pracodawcy jesli
    chodzi o zapewnienie warunkow BHP do ktorych zalicza sie chyba moje prawo do
    pracy w srodowisku bez dymku ;)

    Ania R.

  • 4. Data: 2004-04-13 12:09:49
    Od: "Paweł PAWLAT Wojciechowski" <pawlat@owoce&&&neostrada.pl>

    Użytkownik "Rosenzweig " <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    podkoszulki
    > dla syna)
    > Stan faktyczny byl taki ze kazda z nas kupowala i prala rzeczone fatuchy

    miałem kiedyś wykłady z BHP i powiedziane był:
    pracodawca jest zobowiązany dostarczyć pracownikowi odzież i środki ochrony
    osobistej gdy - ubranie pracownika moze ulec zniszczeniu lub zabrudzeniu
    lub -ze względów technologicznych, sanitarnych lub bezpieczeństwa i higieny
    pracy. Środki ochrony (odzież) pracodawca dostarcza pracownikowi
    nieodpłatnie. Stanowią własność pracodawcy. Pracodawca musi prowadzić
    ewidencje przydziału odzieży roboczej a także wypłacać ekwiwalent pieniężny
    za pranie i konserwację ów odzieży.
    To mniejwiecej tak. Ciekawe jak to ma się do apteki. Jeżeli prowadzi leki na
    zamówienie to z pewnością tak, ale jeżeli tylko leki gotowe to chyba jest to
    wtedy zwykły sprzedawca, a fartuszki są tak zwyczajowo przyjęte, hm?
    pozdrawiam paweł.