PracaGrupypl.praca.dyskusje › Powtarzające się ogłoszenia

  • 11. Data: 2005-05-19 10:48:59
    Temat: Re: Powtarzające się ogłoszenia
    Od: "Maciek Sobczyk" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr Przewłocki" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d6hojn$9pc$1@news.onet.pl...

    > Może moje nazwisko źle brzmi prezesowi...
    > Resztę kryteriów zawartych w ogłoszeniu spełniałem w 100%.
    > Wiek też mam pasujący do większośći popularnych stanowisk - 29 lat.
    > A może fizis mam nie tego :-) (cv było ze zdjęciem)

    Ja właśnie przed chwilą zarezerwowałem dla jednego z moich klientów
    ogłoszenie w GW na dwa województwa i dwie kolejne emisje - 30 maja i 6
    czerwca. I wcale to nie oznacza, że kandydaci z 30 maja pójdą do odsiania.

    > Ja rozumiem, że można nie znaleźć pasującego kandydata.
    > Ale nie szukać (gdyby serio szukali, to by do mnie zadwonili - pogadać z
    > kandydatem zawsze warto, zatrudniać nie muszą), to już głupota, albo
    > rozrzutność pieniędzy (wszak ogłoszenia kosztują).
    Czy Ty przypadkiem nie przecieniasz samego siebie? Co to znaczy: "gdyby
    serio szukali, to by do mnie zadwonili - pogadać z kandydatem zawsze warto,
    zatrudniać nie muszą"? Może zadzwonili do 100 lepszych od Ciebie, którzy też
    przysłali swoje CV? A może preferują kobiety na to stanowisko? I w ogóle -
    jakie jest to stanowisko?

  • 12. Data: 2005-05-19 12:07:37
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

> [...]
    > Wiek też mam pasujący do większośći popularnych stanowisk - 29 lat.
    > A może fizis mam nie tego :-) (cv było ze zdjęciem)

    Maciek mowil o kryteriach niejawnych. Nie dowiesz sie, jakie one sa, ale ich
    nie spelnienie jest bardzo prawdopodobna odpowiedzia. A te kryteria niejawne
    moga byc bardzo rozne, od tak oczywistych jak plec i wiek, po przynaleznosc
    do okreslonej subkultury, do ktorej nalezy zespol firmy i czeka na kogos,
    kto wie, ze do nich to nalezy przyjsc ubranym nie w garnitur, a w np. stylu
    lekko hippie. Albo szef jest zapalonym milosnikiem jakiegos sportu i gdy
    wsrod spelniajacych wymagania ktos da w hobby ten sport lub w osiagnieciach
    mistrzostwo polski juniorow w tym sporcie, to na innych spelniajacych tak
    samo wymagania nawet sie juz nie popatrzy.

    Poprawnosc jest debilna, bo gdyby mozna bylo napisac szczerze, kogo sie
    chce, a kogo z gory wyklucza ze wzgledu na osobiste preferencje, to by
    ludzie nie tracili czasu na aplikowanie i nie mieliby falszywych nadziei. A
    glupio dyskryminujacym dowalilby rynek i tak, bo zbytnio zawezajac sobie
    pole wyboru i majac dostep do mniejszej puli ofert ryzykuje sie przegapienie
    kogos, kto nie pasujac do prawdziwego lub nieprawdziwego stereotypu moglby
    sie wlasnie okazac swietny i ci, ktorzy to rozumieja, maja szanse na lepsza
    kadre i przewage konkurencyjna.

> [...]
    > kandydatem zawsze warto, zatrudniać nie muszą), to już głupota, albo
    > rozrzutność pieniędzy (wszak ogłoszenia kosztują).

    A telefony i czas pracownika, ktory prowadzi rozmowe, myslisz, ze nie
    kosztuje?

    I.

  • 13. Data: 2005-05-19 12:12:07
    Od: "mhl999 " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Immona <c...@W...zpds.com.pl> napisał(a):

    > A telefony i czas pracownika, ktory prowadzi rozmowe, myslisz, ze nie
    > kosztuje?

    ee no,przeciez to pewnie drobne wydatki, ktorych sie nie widzi dopoki
    samemu ich sie nie ponosi ;)

    mhl999

  • 14. Data: 2005-05-19 12:54:37
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

    >P.S. Powtarzające się różne ogłoszenia spotykam niemal codziennie.

    ciezko powiedziec w przypadku tamtego ogloszenia o ktorym pisales..
    ale generalnie tez obserwuje wiele powtarzajacych sie.. i to nie w
    okresie miesiaca czy dwoch..
    tylko np od 1,5 roku pojawiajace sie prawie regularnie co 3
    miesiace...
    dla mnie to oznacza tylko jedno: zatrudniaja co 3 miesiace na okresy
    probne i adios

    CanoE
    _____________________________________
    Time is on my side

  • 15. Data: 2005-05-19 15:01:48
    Od: "Olleo" <o...@c...tlen.pl>

    > Moze faktycznie zdjecie zaważyło..;)

    A moze obydwoje jestescie w bledzie. Suche fakty w postaci doswiadczenia i
    wyksztalcenia, to zaledwie czesc kryteriow. Bardzo duzo zalezy od stylu i
    formy CV i listu motywacyjnego. Na tej podstawie juz mozna okreslic wstepnie
    charakter i predyspozycje kandydata, nawet jesli spelnia kryteria
    merytoryczne w 100%
    Dlatego wlasnie niektorzy szukaja rok i wiecej pracy - wysylajac jeden
    zestaw CV i LM odbity na xero w 500 kopiach.
    --
    Olleo

  • 16. Data: 2005-05-19 15:03:51
    Temat: Re: Powtarzajšce się ogłoszenia
    Od: "Olleo" <o...@c...tlen.pl>

    > dla mnie to oznacza tylko jedno: zatrudniaja co 3 miesiace na okresy
    > probne i adios

    a nie przyszlo ci do glowy, ze moze jest wiecej takich samych stanowisk?

    --
    Olleo

  • 17. Data: 2005-05-19 18:41:49
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

    >a nie przyszlo ci do glowy, ze moze jest wiecej takich samych stanowisk?

    akurat na tym stanowisku nie :)
    to nie jest jakis tam pracownik biurowy czy handlowiec... tylko dosc
    specyficzna "dzialka"

    CanoE
    _____________________________________
    Time is on my side

  • 18. Data: 2005-05-19 18:47:48
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

> [...]
    >formy CV i listu motywacyjnego. Na tej podstawie juz mozna okreslic wstepnie
    >charakter i predyspozycje kandydata, nawet jesli spelnia kryteria

    cos chyba w tym jest... ostatnio usiadlam i zupelnie przeredagowalam
    CV - stare nie bylo takie zle ale postanowilam zrobic takie bardziej
    wyrozniajace sie i bardziej ciekawe wizualnie - zaczelam takze
    drukowac je na lepszym papierze lub wysylac juz nie jako .doc ale .pdf
    zaowocowalo to tym ze nagle sypnely sie zaproszenia na rozmowy .. no i
    praktycznie od razu zalapalam sie do pracy na dosc fajne stanowisko i
    przynajmniej nie za minimalna krajowa :)
    byc moze byl to szczesliwy zbieg okolicznosci.. ale faktem jest ze nie
    spelnialam wymagan z ogloszenia i mnie zaproszono... a to juz pierwszy
    sukces :) no a potem na rozmowie udalo mi sie tak zainteresowac
    pracodawce ze mnie zatrudnil i postanowil zaryzykowac i przyuczyc mnie
    do tego stanowiska :)

    CanoE
    _____________________________________
    Time is on my side

  • 19. Data: 2005-05-19 19:02:04
    Od: Przemek Wrzesiński <p...@n...gazeta.pl>

    Pięknego dnia, a był to 19 maj (czwartek) 2005, osobnik ukrywający się pod
    pseudonimem Piotr Przewłocki w wiadomości <news:d6hj9u$lbh$1@news.onet.pl>
    napisał/a:

    Witam,

    > Ogłoszenie ukazuje się 1 kwietnia. Spełniam wszystkie wymagane kryteria,
    > firma dość ciekawa, więc wysyłam dokumenty (e-mail, tak jak chcą).

    Zaczalem sie rozgladac za nowa praca w lutym tego roku, dopiero teraz
    pojawiaja sie odzewy pracodawcow.

    > Oczywiście brak jakiegokolwiek odzewu...

    A probowales zadzwonic tam? IMHO dobry sposob, by nawiazac bardziej
    osobisty kontakt z osoba rekrutujaca. Nie jestes "kolejna aplikacja" tylko
    osoba z krwi i kosci. W moim przypadku sie sprawdzil :)

    > P.S. Powtarzające się różne ogłoszenia spotykam niemal codziennie.

    Pojawiaja sie tez ogloszenia w roznych agencjach posrednictwa dotyczace
    tego samego stanowiska - ja i moj znajomy trafilismy do roznych firm
    posredniczacych ale w rozmowie wyszlo nam, ze chodzi o tego samego
    pracodawce - specyficzna firma i bardzo wyspecjalizowane stanowisko.

    --
    Przemek
    Now playing: nothing

  • 20. Data: 2005-05-19 19:08:16
    Od: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>

    Przemek Wrzesiński napisał(a):

    > A probowales zadzwonic tam? IMHO dobry sposob, by nawiazac bardziej
    > osobisty kontakt z osoba rekrutujaca. Nie jestes "kolejna aplikacja" tylko
    > osoba z krwi i kosci. W moim przypadku sie sprawdzil :)

    W sumie racja - nie próbowałem.
    Jednak obawiam się, że od sekretarki z którą pewnie będę rozmawiał
    dowiem się niewiele lub nic.
    Chyba, że będzie tak miła i połączy mnie z kimś z HR w co wątpię.
    A Ty dzwoniąc prosiłeś o połączenie z HR (lub osobą do której wysyłałeś
    aplikację), czy od razu mówiłeś o co chodzi?

    Pitt