PracaGrupypl.praca.dyskusje › Poszukuje firmy... (troche narzekania, ale i powaznych pytan)

  • 11. Data: 2007-05-24 06:19:47
    Temat: Re: Poszukuje firmy... (troche narzekania, ale i powaznych pytan)
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "W33" <w...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:f315l7$lhr$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    >
    > od dluzszego czasu poszukuje pracy w Polsce po powrocie zza granicy.
    > Wszystko jest niby ok, ogloszen w prasie nie brakuje, naokolo pelno
    > wiadomosci o pedzacej gospodarce i nieco wolniej rosnacych swiadczeniach
    > dla pracownikow. Walka o pracownika trwa... tylko na jakim polu? Po
    > pierwsze mam

    No ale zauwaz, ze szukaja firmy, ktore sie w nowej rzeczywistosci nie
    znalazly i podchodza do pracownikow "po staremu". Takie ktorych szukasz maja
    swoje zespoly, ktore nie rotuja bo nie musza. Ich ewentualne rozszerzanie
    odbywa sie metoda podskornego zasysania.

    Stworz liste firm, o ktorych wiesz/slyszales, ze dobrze by ci sie w nich
    pracowalo, dowiedz sie o kazdej jak najwiecej, przygotuj (dla kazdej z
    osobna!) list motywacyjny i wyslij razem z CV nawet jezeli sie nie
    oglaszaja, ze szukaja.

    Jak jeszcze pracowalem na etatcie dostawalem (jak i reszta kierownikow w
    firmie) na maila/biurko kilka takich kwitow tygodniowo z pytnaiem o ocene i
    opinie czy by sie nie nadal.

    -- --- -- --- -- ---
    sz. & Draco - byrnenski pies pasterski
    http://szomiz.republika.pl/dod/draco/
    chwilowo znad morza

  • 12. Data: 2007-05-24 06:27:28
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    > Ponieważ mam podobny problem, napiszę jak to wygląda z mojej strony:

    Jak dla mnie, to macie złe podejście do samych siebie, spunktuję was:
    1) Czytam, że nie podoba się, że kurwują w pracy, zauważ, że to jest w
    polskim języku jedno z częściej używanych słów, więc jak Ci się nie podoba
    to zatkaj se uszy i już, mnie w domu uczyli też że się nie przeklina, ale
    Ciebie nauczyli jeszcze, że ten kto przeklina jest gorszy.
    2) Nie chcesz rozmawiać o seksie to nie rozmawiaj jak nie masz nic Ciekawego
    do powiedzenia.
    3) Synteza 1 i 2 to jest taka, że kiepsko się nadajesz do jakiejkolwiek
    pracy, bo masz kiepskie relacje z innymi ludźmi, którzy są na naszym
    poziomie, musisz sobie zdać sprawę, że mentalność polaków jest trochę inna
    niż naszych zagranicznych kolegów, a co za tym idzie i relacje pomiędzy
    ludźmi zupełnie inne.
    4) Za 1000zł nie opłaca Ci się pracować???????
    Nigdy będąc bez pracy nie odmówiłbym etatu, nawet za 1000zł. Ale tobie
    się "nie opłaca pracować", więc siedź se na bezrobociu. Pamiętaj o tym, że
    jak będziesz miał 0,5-1 rok bezrobocia, to twoje CV nieodwracalnie zacznie
    lądować w.
    5) Mógłbym tak do 100 ale mnie się nie chce....

  • 13. Data: 2007-05-24 06:29:14
    Od: <a...@g...pl>

    > od dluzszego czasu poszukuje pracy w Polsce po powrocie zza granicy.

    ciach
    > Pozdrawiam serdecznie i licze na jakies wskazowki co do kierunku

    hmm to wyglada ze mam "farta"
    co prawda jest pensja i premia ale premia wyplacana z pensja czyli
    na papierku, na konto do banku i z jasno okreslonymi w umowie
    zasadami jej naliczania i wyplacania
    fakt ze czasem pracuje sie poza ramami 9-17 ale mozna i pracowac krocej
    bo dla szefow liczy sie efekt i od ciebie zalezy czy nad projektem spedzisz
    8h czy 8dni i w pracy czy w domu
    czasem panny w ksiegowosci utna sobie dyspute o zabkach ale ogolnie w firmie
    gada sie o sprawach firmowych. kiedys byl przypadek ze nowy pannie ktora mu
    sie spodobala
    slal rozne emaile czy probowal o niej pogadac, panna miala inne zdanie, szef
    pogadal
    z nim, potem bylo ogolne spotkanie gdzie szef wyglosil mala pogadanke o
    molestowaniu
    w pracy /bez zadnych podtekstow o tym chlopaku/ i temat byl zalatwiony
    imprezy sa na zasadzie - mozna zrobic, firma zafunduje, kto chce wpisac sie
    u ksiegowej
    najczesciej impreza jest po jakims wiekszym kontrakcie - taki dodatkowy
    bonus
    rotacja - hmm w ciagu roku moze z 1 osoba, ogolnie staly zespol nie
    podkladajacy
    sobie swin - kazdy wie co ma i w jakim zakresie robic bez niepotrzebnego
    zwalania
    roboty na innych

  • 14. Data: 2007-05-24 09:27:02
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    CZYŚCIWO wrote:

    > Użytkownik "Pavlick" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Co wedłu ciebie znaczy "godziwe traktowanie"?

    Nie rozumiem, czego sie czepiasz. Twoj przedpisca jest uczestnikiem
    rynku tak samo jak Ty i tak samo moze sobie stawiac dowolne wymagania
    odnosnie pracodawcy, jak pracodawcy moga sobie stawiac wymagania
    odnosnie pracownika. Rynek weryfikuje jedne i drugie.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 15. Data: 2007-05-24 10:52:28
    Od: Jacek Wojnarowski <j...@g...com>

    > Jeżeli kosztujesz pracodawcę 15000PLN/miesiąc, zysku NETTO przynosisz 70kPLN
    > miesięcznie
    > i dostajesz jakieś ochłapy. Takie są realia.

    Jeśli potrafisz przynieść zysk, wątpie abyś był na etacie...

  • 16. Data: 2007-05-24 11:46:16
    Od: "W33" <w...@o...eu>

    Użytkownik "Herakles" <h...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to zatkaj se uszy i już, mnie w domu uczyli też że się nie przeklina, ale
    > Ciebie nauczyli jeszcze, że ten kto przeklina jest gorszy.

    Dlaczego uwazasz, ze wiesz kogo (o ile kogos w ogole) uwazam za gorszego? Ja
    tak napisalem?

    > 2) Nie chcesz rozmawiać o seksie to nie rozmawiaj jak nie masz nic
    > Ciekawego
    > do powiedzenia.

    Napisalem, ze mecza mnie opowiadania (zwlaszcza w duzych biurach, gdzie
    slysza to wszyscy) o prywatnym zyciu. Mozesz tego nie rozumiec, ale nie
    oceniaj mojego prywatnego zycia, o ktorym nie masz zreszta pojecia :)

> [...]
    > niż naszych zagranicznych kolegów, a co za tym idzie i relacje pomiędzy

    Hm, znow mnie oceniasz, chociaz mnie nie znasz. I tak na prawde nic o mnie
    nie wiesz, poza tymi paroma zdaniami nt. jakiej firmy szukam...

> [...]
    > jak będziesz miał 0,5-1 rok bezrobocia, to twoje CV nieodwracalnie zacznie

    Teraz z kolei mieszasz posty dwoch roznych osob. Szkoda, bo pisalismy troche
    o roznych rzeczach. Nie wspomnialem slowem o pieniadzach.

    > 5) Mógłbym tak do 100 ale mnie się nie chce....

    ... po co? Nie napisales nic, co wnioslo by choc troche do zalozonego
    tematu, a za to pojechales rowno po opiniach dwoch osob...

    Mimo wszystko pozdrawiam i zycze troche dystansu.
    W33

  • 17. Data: 2007-05-24 11:48:35
    Od: "W33" <w...@o...eu>

    Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
    wiadomości news:f33arm$f6l$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > firmie) na maila/biurko kilka takich kwitow tygodniowo z pytnaiem o ocene

    Ciesze sie, ze ktos zrozumial o co chodzilo w moim poscie. jestem na etapie
    tworzenia takiej listy i "przebijaniu sie" do takiej wlasnie struktury.
    Zobaczymy co z tego wyjdzie... jesli nic, to chcialbym miec jakis plan
    zapasowy i stad moja wypowiedz.
    Dzieki za odpowiedz i pozdrawiam,
    W33

  • 18. Data: 2007-05-24 11:49:38
    Od: "W33" <w...@o...eu>

    Użytkownik <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > ciach
    >
    > hmm to wyglada ze mam "farta"
    [...]

    A bede bardzo niedyskretny jak zapytam, gdzie pracujesz?

    Pozdrawiam,
    W33

  • 19. Data: 2007-05-24 13:45:37
    Od: <a...@g...pl>

    > A bede bardzo niedyskretny jak zapytam, gdzie pracujesz?

    a bede troche tajemniczy - okolice warszawy firma prywatna
    branza informatyka i telekomunikacja

  • 20. Data: 2007-05-24 14:13:55
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    > Dlaczego uwazasz, ze wiesz kogo (o ile kogos w ogole) uwazam za gorszego?
    > Ja tak napisalem?
    Tak uważasz za gorszych tych co rozmawiają o seksie w pracy.

    > Napisalem, ze mecza mnie opowiadania (zwlaszcza w duzych biurach, gdzie
    > slysza to wszyscy) o prywatnym zyciu. Mozesz tego nie rozumiec, ale nie
    > oceniaj mojego prywatnego zycia, o ktorym nie masz zreszta pojecia :)
    I mam nadzieję, że mieć nie będę.

    > Hm, znow mnie oceniasz, chociaz mnie nie znasz. I tak na prawde nic o mnie
    > nie wiesz, poza tymi paroma zdaniami nt. jakiej firmy szukam...
    Więc się zastanów, czy to co opisałem nie jest kwintesencją tego na co
    zwróciłem uwagę.

    > Teraz z kolei mieszasz posty dwoch roznych osob. Szkoda, bo pisalismy
    > troche o roznych rzeczach. Nie wspomnialem slowem o pieniadzach.
    Dlatego odpowiedziałem pod postem drugiej osoby.

    > ... po co? Nie napisales nic, co wnioslo by choc troche do zalozonego
    > tematu, a za to pojechales rowno po opiniach dwoch osob...
    Pojechałem, bo tego typu nie lubię i już. W pracy spędzasz 1/3 dnia i nie
    wyobrażam sobie człowieka, który powiedzmy po pół roku(chociaż to i tak
    długo), nie otwiera się do innych osób. Taki człowiek z punktu widzenia
    grupy jest całkowicie bezużyteczny(oczywiście jest to moje subiektywne
    zdanie).

    Powiem Ci taką Ciekawostkę, w firmach często ludzie między sobą rywalizują w
    sposób niezupełnie przyzwoity, wiesz, że bardzo rzadko rywalizują w ten
    sposób osoby siedzące w tym samym pomieszczeniu, coś w tym musi być.

    Mam pytanie, jak koleżance spadnie książka na ziemię, to zanim ją
    podniesiesz to się spytasz czy to jest jej książka, czy firmowa i jak
    będzie firmowa to podniesiesz, a jak będzie jej to pójdziesz dalej?

    Szukasz firmy pełnej ....(daruję sobie określenie) w której powiedzenie, że
    się było w kinie na fajnym filmie(nie daj boże, że z żoną) jest czymś co
    wywołuję półgodzinną grobową ciszę. Tam byś się czuł dobrze zgadza się?