PracaGrupypl.praca.dyskusje › Porozumienie stron po wypowiedzeniu umowy

  • 1. Data: 2005-08-10 15:53:25
    Temat: Porozumienie stron po wypowiedzeniu umowy
    Od: Vi <v...@W...pl>

    Witam,
    pracuje w malej firmie z ktorej przechodze do innej firmy.
    Chce zaczac pracowac od wrzesnia dla nowego pracodawcy.
    W tym momencie niestety dyrektor z ktorym moglbym porozmawiac na temat
    wypowiedzenia za porozumieniem stron jest niedostepny.
    Czy mozliwe jest po zlozeniu wypowiedzenia, zlozyc drugi raz
    wypoowiedzenie za porozumieniem stron jezeli dyrektor wroci?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-08-10 16:04:35
    Temat: Re: Porozumienie stron po wypowiedzeniu umowy
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Vi napisał(a):

    > pracuje w malej firmie z ktorej przechodze do innej firmy.
    > Chce zaczac pracowac od wrzesnia dla nowego pracodawcy.

    Jak dotąd wszystko jasne.

    > W tym momencie niestety dyrektor z ktorym moglbym porozmawiac na temat
    > wypowiedzenia za porozumieniem stron
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Ki diabeł?

    > Czy mozliwe jest po zlozeniu wypowiedzenia, zlozyc drugi raz
    > wypoowiedzenie za porozumieniem stron jezeli dyrektor wroci?

    Jeśli pytasz o to, czy po wypowiedzeniu umowy o pracę możesz starać się
    o np. skrócenia okresu wypowiedzenia to owszem, próbować możesz zawsze -
    ale czy ci się uda zależeć to będzie od pracodawcy.
    Jeśli zaś chodzi o zmianę trybu rozwiązania stosunku pracy z
    wypowiedzenia przez pracownika na rozwiązanie za porozumieniem stron,
    czyli cofnięcie wypowiedzenia i rozwiązanie za porozumieniem to jest ono
    skuteczne (cofnięcie wypowiedzenia) tylko gdy pracodawca wyrazi zgodę,
    no chyba, że oświadczenie o cofnięciu wypowiedzenia dostanie przed
    wypowiedzeniem.
    Czyli praktycznie wychodzi na to samo. Zależy od pracodawcy.

    Zbyszek

  • 3. Data: 2005-08-10 16:43:56
    Od: Vi <v...@W...pl>

    Zbyszek Tuźnik napisał(a):
> [...]
    > o np. skrócenia okresu wypowiedzenia to owszem, próbować możesz zawsze -
    > ale czy ci się uda zależeć to będzie od pracodawcy.

    Chodzilo mi o to drugie rozwiazanie, czyli jak zloze do kadr
    *wypowiedzenie umowy o prace* i oni mi przybija pieczatkie "wplynelo
    dnia... podpis", to czy bede wogole mogl pozniej rozmawiac z pracodawca
    (kiedy juz bedzie osiagalny) o *rozwiazaniu umowy na mocy porozumienia
    stron*. Czy jak juz zloze i kadry mi przybija pieczatke, ze wplynelo, to
    juz ostatecznie - czyli nie bede mogl tego juz zmienic.

    Sytuacje mam taka, ze prace musze zaczac 1.09 czyli wypowiedzenie zlozyc
    do tego piatku 12.08 (w umowie na czas okreslony mam 2 tygodniowy okres
    wypowiedzenia - umowa rozwiaze sie w sobote 27.08). Jezeli chcialbym
    wczesniej skonczyc prace np. 24.08 - po to *porozumienie stron*, to
    musze z kims rozmawiac.

    Z twojej odpowiedzi rozumiem, ze moge to zrobic, czyli jak zloze
    *wypowiedzenie*, to pozniej i tak moge to zamienic na *rozwiazanie za
    porozumieniem stron* jezeli oczywiscie obie strony sie zgodza.

    Aha, czy trzeba cos dodatkowo pisac w takiej sytuacji, czy automatycznie
    *porozumienie stron* zastepuje *wypowiedzenie o prace* ?

    Dziekuje za odpowiedz

  • 4. Data: 2005-08-10 16:56:59
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dddat4$303$1@nemesis.news.tpi.pl Vi
    <v...@W...pl> pisze:

    > Aha, czy trzeba cos dodatkowo pisac w takiej sytuacji, czy automatycznie
    > *porozumienie stron* zastepuje *wypowiedzenie o prace* ?
    Mechanizm jest nieco inny ale w sumie będzie tak, jak sie spodziewasz.
    Przeczytaj art. 36 § 6 KP.

    Jotte

  • 5. Data: 2005-08-10 16:59:19
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

> [...]
    > dnia... podpis", to czy bede wogole mogl pozniej rozmawiac z pracodawca
    > (kiedy juz bedzie osiagalny) o *rozwiazaniu umowy na mocy porozumienia

    Aha, tak.

    Czy jak juz zloze i kadry mi przybija pieczatke, ze wplynelo, to
    > juz ostatecznie - czyli nie bede mogl tego juz zmienic.

    Nie ma rzeczy nieodwracalnych (przynajmniej w teorii).

> [...]
    > wypowiedzenia - umowa rozwiaze sie w sobote 27.08). Jezeli chcialbym
    > wczesniej skonczyc prace np. 24.08 - po to *porozumienie stron*, to

    Jasne.

    > Z twojej odpowiedzi rozumiem, ze moge to zrobic, czyli jak zloze
    > *wypowiedzenie*, to pozniej i tak moge to zamienic na *rozwiazanie za
    > porozumieniem stron* jezeli oczywiscie obie strony sie zgodza.

    Tak. Możesz również nie zmieniając formy rozwiązania stosunku pracy
    starać się o skrócenie okresu wypowiedzenia. Oczywiście firma nie musi
    się na to zgodzić, ale próbować możesz.

    > Aha, czy trzeba cos dodatkowo pisac w takiej sytuacji, czy automatycznie
    > *porozumienie stron* zastepuje *wypowiedzenie o prace* ?

    To zależy od wielkości firmy i pewnie przyjętych w niej zwyczajów.
    Ale jeśli po otrzymaniu wypowiedzenia pracodawca podpisze porozumienie
    to wystarczy.

    > Dziekuje za odpowiedz

    Proszę bardzo.

    Zbyszek

  • 6. Data: 2005-08-10 23:01:03
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    Vi wrote:

    > Witam,

    czesc;

    > pracuje w malej firmie z ktorej przechodze do innej firmy.
    > Chce zaczac pracowac od wrzesnia dla nowego pracodawcy.

    od wrzesnia; masz na mysli 01.09 ??

> [...]

    > Czy mozliwe jest po zlozeniu wypowiedzenia, zlozyc drugi raz
    > wypoowiedzenie za porozumieniem stron jezeli dyrektor wroci?

    nie odpowiem na Twoje pytanie, ale powiedz prosze: co to mialoby Ci dac?

    zakladajac, ze masz okres wypowiedzenia dwa tygodnie, to mozesz zlozyc
    wypowiedzenie w tym tygodniu i juz 27.08 nie bedziesz pracowal w swojej
    obecnej pracy;

    jezeli masz okres wypowiedzenia dluzszy - czyli miesiac lub trzy
    miesiace, to Twoje okres wypowiedzenia i tak rozpocznie sie wraz z
    poczatkiem miesiaca, a wiec 01.09 - niezaleznie od tego czy zlozylbys
    wypowiedzenie dzisiaj, czy w przyszlym tygodniu, czy moze za dwa
    tygodnie;

    w pierwszym wypadku nie widze sensu rozwiazywania umowy ze porozumieniem
    stron; w drugim wypadku porozumienie stron to jedyne wyjscie, zeby
    pozegnac sie z obecnym pracodawca jeszcze w sierpniu;

    adas;