PracaGrupypl.praca.dyskusje › Do odob pracujacych w Niemczech...

  • 1. Data: 2005-08-10 09:56:16
    Temat: Do odob pracujacych w Niemczech...
    Od: j...@g...pl (Jagodka)

    Witaj !

    I jeszcze jedno pytanko do osob pracujacych w Niemczch..
    Czy dla osob z Polski z wyzszym wyksztalceniem pracujacych jako
    informatyk w Niemczhc dalej sa ustalone minimum rocznego wynagordzenia?

    Kiedys tak bylo ze jak firma niemiecka zatrudnila Polaka na
    stanowisku np. Informatyka to ta osoba miala ustalone minimum jakie
    musi dostac rocznie.. teraz nie wiem czy tak dalej jest.. a jesli
    jest to jakie minimum roczne wynagrodzenia obowiazuje??

    --
    Pozdrowienia,
    Jagodka

  • 2. Data: 2005-08-10 10:39:03
    Temat: Re: Do odob pracujacych w Niemczech...
    Od: "F.M.T" <f...@b...bla>

    "Jagodka" <j...@g...pl> wrote in message
    > I jeszcze jedno pytanko do osob pracujacych w Niemczch..
    > Czy dla osob z Polski z wyzszym wyksztalceniem pracujacych jako
    > informatyk w Niemczhc dalej sa ustalone minimum rocznego wynagordzenia?

    Tzw. Zielonej Karty dla informatykow w Niemczech juz nie ma.
    Teoretycznie takze nie mozna zatrudniach przez jakis tam okres osob z
    Polski, wiec chyba mozliwosci pracy dla Informatyka w Niemczech sa teraz
    duzo mniejsze.

    Swego czasu to bylo chyba
    51000 EUR dla osob bez dyplomu
    39600 EUR dla osob z dyplomem

    Wrzuc to pytanie na www.polonia-it.org, pewnie znajdzie sie ktos kto sie
    lepiej orientuje w biezacej sytuacji.

    FMT

  • 3. Data: 2005-08-10 11:04:48
    Temat: Re[2]: Do odob pracujacych w Niemczech...
    Od: j...@g...pl (Jagodka)

    FMT> Swego czasu to bylo chyba
    FMT> 51000 EUR dla osob bez dyplomu
    FMT> 39600 EUR dla osob z dyplomem

    A nie na odwrot?

    --
    Pozdrowienia,
    Jagodka mailto:j...@g...pl

  • 4. Data: 2005-08-10 11:10:05
    Temat: Re: Re[2]: Do odob pracujacych w Niemczech...
    Od: "F.M.T" <f...@b...bla>

    > A nie na odwrot?

    Nie

    FMT

  • 5. Data: 2005-08-10 11:16:30
    Temat: Re[4]: Do odob pracujacych w Niemczech...
    Od: j...@g...pl (Jagodka)

    FMT> Nie

    Aha.. czyli jak zatrudniali kogos bez dyplomu to musieli wiecej
    placic???
    Zawsze mi sie wydawalo ze osoba z dyplomem ukonczneia studiow powinna
    wiecej zarabiac :)

    --
    Pozdrowienia,
    Jagodka mailto:j...@g...pl

  • 6. Data: 2005-08-10 11:21:15
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    F.M.T napisał(a):

    > Nie

    Uff, w pore napisane. Wlasnie postanowilem przerwac studia i nigdy na
    nie nie wracac, cieszac sie ze jako gamon bede zarabial wiecej. Lubie te
    Rzesze :)

    --
    czarny
    [:::: zmien lp na pl :: mystique at free.art.lp ::::]

  • 7. Data: 2005-08-10 11:25:59
    Od: "F.M.T" <f...@b...bla>

    "czarny" <m...@f...art.lp> wrote in message
    > Uff, w pore napisane. Wlasnie postanowilem przerwac studia i nigdy na nie
    > nie wracac, cieszac sie ze jako gamon bede zarabial wiecej. Lubie te
    > Rzesze :)

    To w miare proste. Nalezy miec wyzsze wyksztalcenie, albo udowodnic ze
    posiada sie wiedze wystarczajaca aby ktos zaplacil Ci te 51kEUR. Takie byly
    zalozenia. A uzyskac taka sume w czasie gdy w Niemczech zaczynal sie okres
    kryzysu w branzy wcale nie bylo latwo. Trzeba bylo miec naprawde dobre karty
    w reku.

    FMT

  • 8. Data: 2005-08-10 11:28:00
    Temat: Re: Re[4]: Do odob pracujacych w Niemczech...
    Od: "F.M.T" <f...@b...bla>

    > Aha.. czyli jak zatrudniali kogos bez dyplomu to musieli wiecej
    > placic???
    > Zawsze mi sie wydawalo ze osoba z dyplomem ukonczneia studiow powinna
    > wiecej zarabiac :)

    Masz racje powinna, a osoba bez wyzszego wyksztalcenia powinna udowodnic ze
    warta jest tego aby uzyskac Greencard, najlepiej w ten sposob ze przekona
    pracodawce do placenia takiej sumy. To nie jest takie glupie jakie sie na
    pierwszy rzut oka wydaje.

    FMT

  • 9. Data: 2005-08-10 11:35:18
    Od: "F.M.T" <f...@b...bla>

    "czarny" <m...@f...art.lp> wrote in message
    > Uff, w pore napisane. Wlasnie postanowilem przerwac studia i nigdy na nie
    > nie wracac, cieszac sie ze jako gamon bede zarabial wiecej.

    Patrzac na Twoje poglady wyrazone w tym zdaniu obawiam sie ze studia nie
    pomoga Ci w zaprzestaniu bycia gamoniem.

    FMT

  • 10. Data: 2005-08-10 11:47:28
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    >Aha.. czyli jak zatrudniali kogos bez dyplomu to musieli wiecej
    >placic???

    Dodając kilka słow do wypowiedzi FMT - pamiętaj że chodziło o takie
    otwarcie rynku pracy, żeby tubylcy za bardzo nie protestowali tzn.
    specjalistów i osoby z dyplomem można wpuścić do kraju, ale takich
    przeciętniaków to już nie, bo byliby znacznie większą konkurencją dla
    ludzi głosujących w wyborach ;-)

    >Zawsze mi sie wydawalo ze osoba z dyplomem ukonczneia studiow powinna
    >wiecej zarabiac :)

    Dlaczego powinna?

    --
    pozdrawiam