PracaGrupypl.praca.dyskusjePodwyzki › Re: Podwyzki
    From: "jaQbek" <j...@s...eu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Podwyzki
    Date: Mon, 21 Apr 2008 17:33:07 +0200

    Użytkownik "Tomek Renik" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:op.t9pcdspcgmbbag@dhcp-192-168-2-38.local.ies.c
    o.pl...
    > jak może być odebrany pracownik, który nie gada z szefem o podwyżkach, tylko
    > przychodzi do pracy i robi swoją robotę ?
    Zależy, jak w firmie traktowane jest wynagradzanie pracowników. Jesli firma ma
    małą rentowność, jak to się mówi "przędzie bo przędzie", to wynagrodzenie jest
    traktowane po prostu jako koszt, który pracodawca musi poniesć, by pracownik
    chciał cokolwiek u niego robić. I wówczas, jak szef ma pracownika, który nei
    wychyla się, nie narzeka, tylko robi swoje za X zł, to nie ma celu, by płacić mu
    za to samo X*2. Są jednak firmy, gdzie wynagrodzenie jest czynnikiem
    motywującym, na zasadzie "pracuję tu, bo mi dobrze płacą, a nie bo muszę". I
    woczas, jesli w takim gronie jest ktoś, kto pensją znacznie odstaje w dół od
    reszty, i reszta o tym wie, to, tak jak już zostąlo napisane, nie działa to
    dobrze na zespół.