PracaGrupypl.praca.dyskusje › Po co 2 CV ?

  • 1. Data: 2005-10-25 16:07:49
    Temat: Po co 2 CV ?
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

    witam
    po co pracodawcy CV w jezyku polskim i angielskim ? chodzi oto, ze chca 2
    ... Jak chca zdjecie to moga wprost napisac :P
    Jarod

  • 2. Data: 2005-10-25 16:09:45
    Temat: Re: Po co 2 CV ?
    Od: Piotr <s...@r...com>

    Jarod napisał(a):
    > witam
    > po co pracodawcy CV w jezyku polskim i angielskim ? chodzi oto, ze chca
    > 2 ...

    Żeby sprawdzić czy delikwent zna angielski. A jeśli okaże się że zna
    słabo to polska wersja może być pomocna w sprawdzeniu co autor miał na
    myśli ;)

    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2005-10-25 16:26:57
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

    > Żeby sprawdzić czy delikwent zna angielski. A jeśli okaże się że zna słabo
    > to polska wersja może być pomocna w sprawdzeniu co autor miał na myśli ;)

    Skoro w polskim pisze, ze zna to mozna rozmowe przeprowadzic w jezyku ang. W
    sumie mam 2 cv i za kazdym razem musze obie aktualizowac a niektore zwroty
    po polsku nie pasuja mi do ang. CV i to takie wymeczone jest ;(
    Jarod

  • 4. Data: 2005-10-25 18:13:47
    Od: Jarosław Zarychta <j...@o...pl>

    Użytkownik Jarod napisał:
    > witam
    > po co pracodawcy CV w jezyku polskim i angielskim ?

    Ja znam 2 powody:
    1) [Zrozumiały] Czasem w firmach zwłaszcza tych z centralami spoza
    Polski lub prowadzącej projekt dla zagranicznego klienta po wstępnej
    selekcji Twoje papiery trafiają do project managera, który niekoniecznie
    zna/ma ochotę poznać j. polski ;-).
    2) [typowy] "Robią tak znane marki na rynku to my też tak napiszmy -
    nasze ogłoszenie wyglądać będzie full profesional".

    Nie sądzę, żeby angielskia wersja CV miało na celu sprawdzić Twoją
    znajomość tego języka - choć zapewne liczy się pierwsze wrażenie, tzn.
    jeśli jest dobrze napisane to nic nie zmienia ale jeśli napisane jest z
    błędami gramatycznymi/ortograficznymi to leci z miejsca.
    Pozdrawiam,

  • 5. Data: 2005-10-25 20:41:54
    Od: perszing <m...@...s.u.n.t.o.wp.pl>

    Jarosław Zarychta napisał(a):

> [...]
    > jeśli jest dobrze napisane to nic nie zmienia ale jeśli napisane jest z
    > błędami gramatycznymi/ortograficznymi to leci z miejsca.

    Ale czy CV ang trzeba pisac w formie prawdziwego ang CV (inna kolejnosc
    rubryk itp.) czy wystraczy przetlumaczyc?

    --
    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    ::::::

  • 6. Data: 2005-10-25 21:17:00
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    "Jarod" <b...@N...gazeta.pl> wrote in

> [...]

    [...]

> [...]
    > ang. W sumie mam 2 cv i za kazdym razem musze obie aktualizowac a
    > niektore zwroty po polsku nie pasuja mi do ang. CV i to takie
    ^^^^^^^^^^^^^^

    to znaczy ze nie znasz angielskiego ;-) bo gdybys znal, to Twoje
    CV w tym jezyku nie byloby wymeczone i nie mialbys problemu, ze
    Ci nie pasuja zwroty polskie, bo bys nie tlumaczyl polskiego CV
    slowo po slowie na angielski, tylko bys napisal angielskie CV zgodnie
    z konwencja, ktorej sie uzywa przy pisaniu CV w tym jezyku (takiej
    konwencji, ktora bedzie naturalna dla angielskich pracodawcow - bo
    o to sie w calym tym zamieszaniu rozchodzi);

    pzdrv;
    AdamLis;

  • 7. Data: 2005-10-25 22:12:27
    Od: perszing <m...@...s.u.n.t.o.wp.pl>

    adasiek napisał(a):

> [...]
    > konwencji, ktora bedzie naturalna dla angielskich pracodawcow - bo
    > o to sie w calym tym zamieszaniu rozchodzi);

    Chcialbym zauwazyc, ze CV po angielsku nie jest rownoznaczne z
    angielskim CV!

    --
    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    ::::::

  • 8. Data: 2005-10-25 22:30:47
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

    > Chcialbym zauwazyc, ze CV po angielsku nie jest rownoznaczne z angielskim
    > CV!

    Ale pracodawca wymaga CV angielskiego i polskiego, wiec zakladam, ze chodzi
    mu tez o standart zachodni, a nie o tlumaczenie kalkowe.
    Jarod

  • 9. Data: 2005-10-26 05:52:20
    Od: "mhl999 " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jarod <b...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > witam
    > po co pracodawcy CV w jezyku polskim i angielskim ? chodzi oto, ze chca 2
    > .... Jak chca zdjecie to moga wprost napisac :P
    > Jarod

    zbieraja makulature ;-)

    mowiac nieco powazniej:
    to jak cie gdzies zaprosza to ich oto zapytaj, pewnie sie zdziwia :)
    ale moze otrzymasz odpowiedz jesli osoba bedzie kompetentna
    wtedy tez zaspokoisz swoja ciekawosc, bo ja osobiscie pojecia nie mam
    po co to komu.

  • 10. Data: 2005-10-26 06:36:18
    Od: jerry <j...@i...pl>

    > Ale czy CV ang trzeba pisac w formie prawdziwego ang CV (inna kolejnosc
    > rubryk itp.) czy wystraczy przetlumaczyc?

    Ja CV w języku angielskim mam przygotowane wg. wzorca angielskiego, a
    ściślej mówiąc - wzorca przyjętego w UE (ponoć). Faktycznie, różni się
    ilością i kolejnością rubryk i informacji. Jest bardziej zwięzłe i
    rzeczowe wg. mnie. Do stosowania takiego wzoru CV w angielskiej wersji
    językowej przekonała mnie pani na szkoleniu w firmie pośrednictwa pracy
    Rinf.
    Czy lepiej tłumaczyć, czy stosować ten wzór? Powtórzę tylko argumenty ze
    szkolenia: CV w j. ang. dociera często do ludzi, którzy rekrutują
    pracowników w wielu krajach Europy (Siemens, Volvo, T-Systems...) stąd
    CV wg zachodnich wzorów będzie odpowiedniejszą formą tego dokumentu. W
    innych przypadkach, w których CV w j. ang. jest tylko wymagane "na
    wyrost" - najczęściej w ogóle się do niego nie zagląda, a ew.
    Pozdrawiam,