PracaGrupypl.praca.dyskusje › Opieka nad dzieckiem

  • 1. Data: 2005-10-25 10:01:59
    Temat: Opieka nad dzieckiem
    Od: Tomasz Siewiera <corwin@TNIJ_TOrules.pl>

    Witam,

    moja zona jest na urlopie wychowawczym a "przy okazji" wlasnie dzis
    poszla do szpitala urodzic drugie dziecko. W zwiazku z tym mam pytanie:
    czy w mysl art. 188 Kodeksu pracy naleza mi sie dwa dni zwolnienia z
    pracy na opieke nad starszym dzieckiem?

    --
    z powazaniem
    Corwin

  • 2. Data: 2005-10-25 17:26:59
    Temat: Re: Opieka nad dzieckiem
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,

    Wolne 2 dni na opiekę nad małym dzieckiem możesz wykorzystać w innym
    terminie, jeżeli złożysz u pracodawcy oświadczenie o korzystaniu z
    tego uprawnienia.
    W opisanej sytuacji przysługuje Ci zasiłek opiekuńczy z tytułu opieki
    nad dzieckiem w czasie pobytu matki dziecka w szpitalu i ewentualnie
    po wyściu ze szpitala, gdyby matka nie była w stanie przejąć od razu
    opieki nad dzieckiem (dziećmi). O zaświadczenie lekarskie poproś w
    szpitalu i przedstaw w zakładzie pracy, gdzie będziesz musiał wypełnić
    wniosek o wypłatę zasiłku opiekuńczego (finansuje ZUS).
    Do tej sytuacji odnosi się w Kodeksie pracy Art. 189 [Zasiłek
    opiekuńczy]

    "Prawo do zasiłku za czas nieobecności w pracy z powodu konieczności
    sprawowania osobistej opieki nad dzieckiem regulują odrębne przepisy."

    Uzupełniając, z tytułu urodzenia dziecka przysługuje ojcu 2 dni urlopu
    okolicznościowego.

    wa

  • 3. Data: 2005-10-25 19:27:28
    Od: Corwin <c...@T...pl>