PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pewna wątpliwość przy zwalnianiu pracownika

  • 1. Data: 2003-09-15 11:30:31
    Temat: Pewna wątpliwość przy zwalnianiu pracownika
    Od: "misiek***" <m...@W...onet.pl>

    Witam

    Z tego co wiem, gdy pracownik zostaje zwolniony należy mu się odprawa w
    wysokości zależnej od czasu pracy przepracowanego w zakładzie, ale z jednym
    wyjątkiem &#8211; pracownik prowadzi działalność gospodarczą.
    Czy w związku z tym należy pracodawcy zgłosić fakt prowadzenia działalności
    gospodarczej?
    Jeśli tak, to czy w wypadku nie zgłoszenia tego faktu możemy narazić się na
    jakieś nieprzyjemności po wypłacie nam odprawy przez pracodawcę (np. proces i
    zwrot tej odprawy z odsetkami)
    Jeśli nie to zapis jest trochę głupi i na co cwańszego pracownika po prostu nie
    działa
    Dzięki
    Michał

  • 2. Data: 2003-09-15 12:39:50
    Temat: Re: Pewna wątpliwość przy zwalnianiu pracownika
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > wysokości zależnej od czasu pracy przepracowanego w zakładzie, ale z jednym
    > wyjątkiem &#8211; pracownik prowadzi działalność gospodarczą.

    Możesz podać podstawę prawną?

    Liwiusz

  • 3. Data: 2003-09-16 15:31:26
    Od: "Łukasz Rzepiński" <l...@N...gazeta.pl>

    A niby dlaczego pracownik nie może prowadzić działalności gospodarczej?
    Jeżeli w umowie podpisał że nie będzie takowej prowadził to można ciągnąć do
    odpowiedzialności (ale nie przez nie wypłacenie odprawy - odpowiedzialność
    wymierza sąd a nie pracodawca który nie jest zwolniony ze zwykłego obowiązku).
    Jednakowoż domyślnie nie ma zakazu prowadzenia działalności gospodarczej - to
    byłby dopiero głupi zapis, w końcu mogę prowadzić po 17:30 swój warzywniak! :)