PracaGrupypl.praca.dyskusje****Perfidne odwołanie****- trochę długie › ****Perfidne odwołanie****- trochę długie
    From: "emelya" <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: ****Perfidne odwołanie****- trochę długie
    Date: Tue, 24 Jun 2003 21:51:13 +0200
    Sender: e...@p...onet.pl@kat02231120.visp.energis.pl

    Mam za sobą taką oto historię:
    Pracuję 19 lat w dużej firmie państwowej, ostatnio (przez 7 lat ) na
    stanowisku naczelnika jednego z urzędów terenowych (90 osób podwładnych),
    mam wyższe wykształcenie i dużą praktykę zawodową, cieszę się zaufaniem i
    szacunkiem ludzi.. Mój szef, który stał się nim w styczniu tego roku
    (wcześniej nie mieliśmy przyjemności się znać), po - dokładnie - trzech
    rozmowach ze mną, z czego dwie były telefoniczne i na mniej istotne tematy,
    ocenił mnie i moją pracę dotąd sumiennie i odpowiedzialnie wykonywaną jako
    nie spełniającą jego oczekiwań i dzien po Wielkanocy wezwał mnie do siebie,
    aby wręczyć mi tzw."porozumienie zmieniające" w którym odwołał mnie z
    zajmowanego stanowiska, praktycznie degradując mnie o 2 szczeble niżej,
    powierzając mniej odpowiedzialną pracę w miejscowości oddalonej o 20km, a co
    za tym idzie, obniżając moje wynagrodzenie prawie o 40%. Stawiając się na
    wezwanie nikt nie uprzedził mnie o czekajacej mnie "niespodziance",
    dowiedziałam sie o wszystkim w jego gabinecie, świadkiem tego była
    wystraszona kompletnie kadrowa. Kazano mi podpisać to porozumienie, byłam w
    takim szoku, że nie wiedziałam co podpisuję, dano mi do zrozumienia, że
    lepiej będzie jesli podpiszę, a jeśli bedę się dobrze sprawować, to może w
    przyszłości dostanę lepsze stanowisko. Dopiero po kilku dniach doczytałam
    sie, że jeszcze na trzy miesiące pozostawiono mi stare wynagrodzenie, a w
    pierwszym zdaniu "porozumienia" jest napisane cos takiego: "Strony zgodnie
    ustalają, że od dnia..." Poczułam się oszukana, bo przecież nikt mnie o
    zgodę nie pytał, ani nie dał szansy na jakiekolwiek omówienie przyczyn tej
    zmiany. Dodatkowo dobił mnie fakt, że tuż po mnie do gabinetu weszła osoba,
    która natychmiast otrzymała moje dawne stanowisko.Pani ta ma zaledwie
    średnie ogólnokształcące wykształcenie, naczelnikiem dotąd była przez 3
    miesiące w urzędzie 5-osobowym !!! To niby z czym ona jest lepsza ode mnie?
    Mam wrażenie, że jej nominacja była dokładnie zaplanowana, nie mam na to
    dowodów, ale wiem, że kryją się za tym jakies nieczyste wręcz korupcyjne
    tajemnice.Przez te 2 miesiące nie mogę pogodzić się z takim bezprawiem, nie
    wiem kompletnie co robic, szef przez półtora miesiąca nie chciał się ze mną
    spotkać, ani udzielić mi jakichkolwiek wyjaśnień, a rozmowa do której w
    końcu doszło po wielu prośbach z mojej strony, nie przyniosła mi żadnych
    nadziei na zmianę. Czuję się oszukana, upokorzona i ukarana, chociaz nie
    popełniłam żadnego przestępstwa. Tymczasem moja następczyni to Husajn w
    spódnicy, zabrała się ostro do rządów, brak wiedzy zawodowej i kompetencji
    nadrabia krzykiem, rygorem, a czasem zwykłym chamstwem. Typowa głowa
    utopiona w wodzie sodowej ! Moi dawni pracownicy są zastraszeni i
    przerażeni, boją się każdego kolejnego dnia. nie wiem co robić, do kogo się
    zwrócić o pomoc?
    Może ktoś mi pomoże, bedę wdzięczna za wszystkie rady.
    Małgosia