PracaGrupypl.praca.dyskusje › Parę pytań dot. kodeksu pracy (urlopy)

  • 1. Data: 2003-02-24 10:04:13
    Temat: Parę pytań dot. kodeksu pracy (urlopy)
    Od: Abdul <a...@...pl>

    Witam,

    Czy ktoś będzie tak dobry i odpowie mi co mówi kodeks pracy na
    temat urlopów a szczególnie przypadków gdy :

    mam zaplanowany urlop a pracodawca odmawia mi jego udzielenia
    z tego co wiem, pracodawca musi mi wtedy wskazać najbliższy
    możliwy termin
    ale w jakim okresie ?
    już rozjaśniam
    powiedzmy, że mam zaplanowany urlop na początek lipca
    pracodawca odmawia udzielenia urlopu i teraz podaje termin
    czy może powiedzieć, że urlop to mogę ja sobie wziąć dopiero
    we wrześniu, październiku lub listopadzie, czy musi mi go udzielić
    jeszcze w okresie wakacyjnym ?

    pracodawca ma prawo trzeci rok z rzędu blokować urlop na okres
    wakacyjny ?
    czy są na to jakieś prawne sposoby żeby jednak iść na urlop w okresie
    wakacyjnym ?

    A.

  • 2. Data: 2003-02-24 13:21:52
    Temat: Re: Parę pytań dot. kodeksu pracy (urlopy)
    Od: s...@p...onet.pl

    > Witam,
    >
    > Trochę pojaśniłaś sprawę ale nie za dużo.Zapoznaj się z art 163 i 164 kp. w
    wydaniu z 2003 r.Nie wiem czy jesteś w stanie udowodnić pracodawcy że Twoja
    nieobecność w zakładzie pracy nie spowoduje poważnego zakłócenia toku pracy.
    Musisz się dogadać z pracodawcą lub przełknąć gorzką pigułkę. Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2003-02-24 13:41:27
    Od: "J.R." <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

    Użytkownik "Abdul" <a...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wakacyjnym ?
    >
    > A.
    >
    > Rozdział VII Kodeksu pracy traktujący o urlopach nic nie mówi o tym, że
    urlop musi byc udzielony w okresie wakacyjnym. Istniały (nie wiem tylko czy
    nadal obowiązują) przepisy że w okresie szkolnych wakacji mają prawo do
    urlopu opiekunowie dzieci w wieku szkolnym i to chyba tyle. Jedynie co jest
    zapisane to, że plan urlopów musi byc zatwierdzony (utsalony przez
    pracodawcę z uwzględneniem wniosków pracowników i wymogami z-du) przez
    pracodawcę, samo podanie przez pracownika terminu nie powoduje obowiązku
    udzielenia urlopu.
    Tak więc moim zdaniem wynika z tego, że jesli pracodawca nie chce to nie
    udzieli urlopu w okresie wakacji. Nie dotyczy to pracy uczniów i
    młodocianych - tam sa inne uregulowania pozdrawiam JR