PracaGrupypl.praca.dyskusje › PIT - co zrobic jak nie dostanę??

  • 1. Data: 2004-01-13 11:13:19
    Temat: PIT - co zrobic jak nie dostanę??
    Od: "Agania" <a...@t...pl>

    Cześć,
    mam problem - do końca marca 2003 pracowałam w firmie, która na papierze
    istnieje, ale nikt sie nią nie zajmuje. Świadectwo pracy dostałam, ale PITa
    nie. I teraz mam pytanie - jak to rozliczyć jak nie dostane PITa (a raczej
    ne dostane). Czy wogóle nie podawac do Urzędu, czy spróbowac coś samej
    wywnioskować z pasków z listy płac?
    Ale jak nie podam, to potem mogą mnie chyba ścigać, bo przecież firma
    zaliczke na podatek za mnie zapłaciła...

    Bardzo prosze o pomoc
    Ania

  • 2. Data: 2004-01-13 11:23:21
    Temat: Re: PIT - co zrobic jak nie dostanę??
    Od: Tomasz Onyszko <T...@w...pl>

    Agania wrote:

> [...]
    > Ale jak nie podam, to potem mogą mnie chyba ścigać, bo przecież firma
    > zaliczke na podatek za mnie zapłaciła...

    ja w takiej sytuacji (PIT 8b za umowy zlecenie) zrobilem tak:
    - wyslalem pismo do firmy poleconym itp itd z prosba o dostarczenie pit,
    oczywiscie nie dostalem
    - do US napisalem pismo ze w zwiazaku z sytuacja tejze firmy itp nie mam
    pit i ze rozliczam podatek na podstawie rachunkow z umow zlecenie itp w
    kwocie takiej a takie, jednoczesnie zloze korekte jak dostane pit itp
    (zalaczylem pismo do firmy i kopie rachunkow)
    - policzylem sobie podatek wg rachunkow

    US mi to lyknal bez zadnych problemow (rozmowa z pania z US przez
    telefon jeszcze)

    inni znajomi w identycznej sytuacji (bo to ta sama firma) napisali pismo
    do US ze nie rozliczaja tych dochodow bo nie maja pit z powodow takich i
    takich i jak dostana pit itp to sie rozlicza - ich US tez to rpzyjal i
    zaklepal

    --
    Tomasz Onyszko - T...@w...pl
    http://www.w2k.pl

  • 3. Data: 2004-01-13 18:09:55
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    Pracodawca ma czas na dostarczenie PIT do konca marca roku nastepnego. Moze
    jeszcze dostaniesz.

  • 4. Data: 2004-01-13 18:21:12
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-01-13 19:09, osoba przedstawiająca się jako "Kamil" napisała:

    > Pracodawca ma czas na dostarczenie PIT do konca marca roku nastepnego. Moze
    > jeszcze dostaniesz.

    Do końca stycznia. Trzeba być na bieżąco ;)

    ___ _ _
    __MMM__ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.5PL // GG:2091615 // /
    ooO--(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 5. Data: 2004-01-14 09:20:45
    Od: "pawelWN" <p...@p...onet.pl>

    > Do końca stycznia. Trzeba być na bieżąco ;)

    Jak tak jestes na biezaco, to podaj wszystkim podstawe prawna, bo moim
    zdaniem i zgodnie z art 39 ustawy o podatku dochodowym od sosób fizycznych
    Dz.U. 2003 nr 202 poz 1956 termin przekazania PIT jest do końca lutego.
    pozdrawiam
    pawelWN

  • 6. Data: 2004-01-14 10:13:58
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "pawelWN" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    fizycznych
    > Dz.U. 2003 nr 202 poz 1956 termin przekazania PIT jest do końca lutego.

    Owszem. Ale za rok 2004 r.
    Za rok 2003 do 31 stycznia: Dz.U. z 5 września 2002 r. nr 141 poz. 1182.
    pzdr
    Kasia

  • 7. Data: 2004-01-14 14:06:06
    Od: "pawelWN" <p...@p...onet.pl>

    > Owszem. Ale za rok 2004 r.
    > Za rok 2003 do 31 stycznia: Dz.U. z 5 września 2002 r. nr 141 poz. 1182.

    Zgadza się. Pospieszyłem sie z interpretacją.
    pozdrawiam
    pawelWN

  • 8. Data: 2004-01-16 01:31:30
    Temat: Odp: PIT - co zrobic jak nie dostanę??
    Od: "interpio" <i...@f...polbox.pl>

    > mam problem - do końca marca 2003 pracowałam w firmie, która na papierze
    > istnieje,
    Ja gdy pracownik odchodził wystawiałem od ręki świadectwo pracy i PIT-11.
    Za rok 2003 pracodawca ma obowiązek wystawić PIT-11 pracującemu pracownikowi do dnia
    31 stycznia