PracaGrupypl.praca.dyskusje › Oto co usłyszałam w doradztwie personalnym

  • 11. Data: 2005-05-18 12:41:35
    Temat: Re: Oto co usłyszałam w doradztwie personalnym
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    > Nie załamuj się. Zmieniaj agencję i próbuj dalej. Powodzenia. 3mam kciuki.

    Dzieki :) Ja tez trzymam :)

  • 12. Data: 2005-05-18 12:53:00
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    > Przypomnij, czy masz juz doswiadczenie zawodowe, czy jestes swiezo po
    > studiach i nie pracowalas.
    Studia skonczylam 3 lata temu. Pracuje od 6 lat (teraz to dopiero moja
    pierwsza przerwa w pracy).
    Nigdy nie zarabiałam 860 zl (ze tak powiem "od zawsze" miałam powyzej 1 000
    zl), wiec nie jest dziwne ze nie chce nagle schodzić z pensja w dół.
    Człowiek przecież stara się piąć w góre, a nie spadać w dół.
    Mysle ze moim problemem jest też to, że nie szukam pracy w jakiejś super
    specjalistycznej branży, (bo i studiów nie mam jakos specjalnie
    specjalistycznych ;) ), wiec i kandydatów w niej jest o wiele więcej niż
    gdzie indziej. Najgorsze jest to, ze jak ide teraz na jakas rozmowe to juz
    potencjalni pracodawcy zaczynaja sie dopytywać co jest nie tak, skoro przez
    tyle miesiecy nie pracuje?? Ale tak to jest, gdy prezes siedzący po drugiej
    stronie biurka nie ma pojecia czym jest takie realne bezrobocie i jak bardzo
    trudno znaleźć prace mimo studiów, umiejetnosci i doswiadczenia. Wiec nie
    ukrywam ze klamie... mowie ze przez pierwsze 2 miesiace to bylam na urlopie
    i generalnie odpoczywałam, a pracy dopiero intensywnie szukam od niedawna.
    Bo i co mam powiedziec...

  • 13. Data: 2005-05-18 13:36:27
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Shady" <s...@p...nospam.fm> napisał w wiadomości

> [...]
    000
    > zl), wiec nie jest dziwne ze nie chce nagle schodzić z pensja w dół.

    Fakt. Absolwent jest w sytuacji specyficznej, ale do osob z kilkuletnim
    doswiadczeniem stosuja sie inne reguly.

> [...]
    > gdzie indziej. Najgorsze jest to, ze jak ide teraz na jakas rozmowe to juz
    > potencjalni pracodawcy zaczynaja sie dopytywać co jest nie tak, skoro

    Bylas wypalona z powodu swojego pracoholizmu. Zdecydowalas sie na wakacje z
    wyboru na zaspokojenie swoich zaniedbanych zainteresowan i oddanie sie
    sportom ekstremalnym oraz medytacjom w Tybecie. Odzyskalas rownowage
    psychiczna i sily zyciowe i teraz jestes gotowa z nowa energia przystapic do
    rownie intensywnego dzialania jak wtedy. :D

    Zartuje troche, ale odpowiedzi w tym klimacie, oczywiscie bez tej przesady,
    moga byc wyjsciem z sytuacji. Nikt nie lubi zdesperowanych "luserow", osob z
    poczuciem kleski. O miesiacach, w czasie ktorych nie bylo stalego
    zatrudnienia, trzeba miec do opowiedzenia ciekawa historie - najlepiej o
    tym, co robilas, jak sie realizowalas w tym czasie. Utrata pewnosci siebie
    przy takim pytaniu to bardzo duza strata punktow, podobnie jak zwalanie
    odpowiedzialnosci na rynek.

> [...]
    bardzo
    > trudno znaleźć prace mimo studiów, umiejetnosci i doswiadczenia. Wiec nie

    Moze wie. Tylko ze on nie moze sie kierowac wspolczuciem. Jak sa ci, ktorzy
    szukali pracy krocej, to ich uznaje za lepszych.

    Osobiscie sie ciesze, ze nie jestem HRem i wiem, ze nie nadawalabym sie do
    tej pracy. Zapewne bylabym w stanie sie zdyscyplinowac i wylaczyc swoje
    emocje podczas samej selekcji i wyboru i stosowac kryteria poprawnie, ale
    swiadomosc tego, czym jest moja decyzja na nie dla tak wielu osob i z jakimi
    emocjami sie dla nich wiaze bylaby dla mnie za duzym obciazeniem
    psychicznym, bo lubie, jak moja praca czyni sumarycznie wiecej ludzi
    szczesliwymi niz nieszczesliwymi.

    Mam tez dziwne odczucia, jak HRami, tymi zawodowymi, sa ludzie mlodzi. Ocena
    czlowieka na podstawie tak wyrywkowych danych jak jego wystapienie podczas
    godzinnej rozmowy i aplikacja to rzecz wymagajaca wielkiego zyciowego
    doswiadczenia, widzenia wielu ludzi "podczas samoprezentacji" i w akcji,
    wyrobienia spostrzegawczosci. Mlody czlowiek, chocby byl genialny i zyl
    intensywnie, nie ma wielkiego doswiadczenia zyciowego i to jest nie do
    przeskoczenia - chyba, ze sie wspomaga instrumentami mierniczymi typu testy
    itd., a caly proces selekcji jest mocno zautomatyzowany.

    I.

  • 14. Data: 2005-05-18 14:23:21
    Od: " Eddie" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Może Immona, ze względu na swoje rozsądne podejście, właśnie powinnaś być
    HRem...

  • 15. Data: 2005-05-18 14:47:16
    Od: "T.Omasz" <t...@x...pl>

    Dnia Wed, 18 May 2005 15:36:27 +0200, Immona
    <c...@W...zpds.com.pl> napisał:

> [...]
    > siebie
    > przy takim pytaniu to bardzo duza strata punktow, podobnie jak zwalanie

    Nie bierz do siebie, ale jak po raz kolejny slysze, co powinienem mowic
    ZAMIAST PRAWDY, zeby bylo "DOBRZE", i ze nie wystarczy przyniesc aplikacji
    w zębach, ale jeszcze trzeba stanac na tylnich lapkach i machac W
    ODPOWIEDNI SPOSOB ogonkiem, to po prostu chce mi sie wyć, warczeć, gryźć...

    --
    "Wystarczy wiedzieć, dokąd podjechać trza, stamtąd już widać szary
    spłowiały mur

  • 16. Data: 2005-05-18 15:50:27
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "T.Omasz" <t...@x...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w zębach, ale jeszcze trzeba stanac na tylnich lapkach i machac W
    > ODPOWIEDNI SPOSOB ogonkiem, to po prostu chce mi sie wyć, warczeć,

    Kazde negocjacje to przedstawienie. Nie chodzi o to, zeby klamac, ale o
    sposob przedstawienia prawdy. Sposob, w jaki czlowiek przedstawia fakty i
    jak je na wlasny uzytek interpretuje mowi o nim czasem wiecej niz te fakty.

    A machajacy ogonkiem zwykle odpadaja, z wyjatkiem firm, ktore zakladaja zle
    traktowanie pracownika.

    I.

  • 17. Data: 2005-05-18 16:04:18
    Od: "Maciek Sobczyk" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> napisał w wiadomości

    > A machajacy ogonkiem zwykle odpadaja, z wyjatkiem firm, ktore zakladaja
    zle
    > traktowanie pracownika.

    Że zacytuję pismo, jakie dostałem od pewnego prezesa, pewnej wymagającej
    "machania ogonkiem: śląskiej firmy:

    Skandaliczny wizerunek firmy XXXXXX"wypracowany" przez 11 lat (...) w Polsce
    na 2 poziomach rynku;

    1.. rynku pracy
    (...)
    został dobitnie potwierdzony w ostatnim projekcie rekrutacyjnym (...)
    (wizerunek firmy buduje się przez wiele lat a nie tygodni bądź kilka
    miesięcy ..)

    (...)

    Aż ponad 70% konsultantów (ok. 90 pracujących w tym samym czasie)
    przekazywało skrajnie negatywne postrzeganie firmy XXXXXXX przez kandydatów
    do pracy ..

    Będę bardzo zobowiązany za pełną i otwarta oraz szczerą opinię wyrażoną
    przez Państwo w obszarach jak niżej;

    1.. WIZERUNEK FIRMY XXXXXXXX => proszę o podawanie określeń wizerunku
    przez kandydatów w sposób bezpośredni (niezakamuflowany) i absolutnie
    prawdziwy !
    2.. SPOSÓB PROWADZENIA OSTATNIEGO PROJEKTU REKRUTACJI PRZEZ FIRMĘ XXXXXXXX
    (XXXXXXX + Zespół) => tak samo proszę o szczerość i prawdziwość oparta tylko
    na faktach
    --------------------
    Mam nadzieję Szanowni Grupowicze, że ów cytat pomoże jakoś tym z Was, którzy
    są rogoryczeni, zasadami panującymi na rynku pracy.

  • 18. Data: 2005-05-18 16:08:04
    Od: "T.Omasz" <t...@x...pl>

    Dnia Wed, 18 May 2005 17:50:27 +0200, Immona
    <c...@W...zpds.com.pl> napisał:

> [...]
    > sposob przedstawienia prawdy. Sposob, w jaki czlowiek przedstawia fakty i
    > jak je na wlasny uzytek interpretuje mowi o nim czasem wiecej niz te

    cytuję:
[...]

    Moja historia jest ciekawa, ale z pewnościa mało interesuje potencjalnego
    pracodawcę, jak fajnie się przepijało (i inne takie...) odprawę, jak potem
    przedkładało się błogie lenistwo nad cokolwiek innego, i ile książek (w
    formacie PDF) się przeczytało w tym czasie.

  • 19. Data: 2005-05-18 16:30:58
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

> [...]
    > przedkładało się błogie lenistwo nad cokolwiek innego, i ile książek (w
    > formacie PDF) się przeczytało w tym czasie.

    Poglebiales i poszerzales swoja wiedze. Nareszcie miales czas i warunki na
    przeczytanie wszystkiego, czego dotychczas nie miales czasu czy sily
    przeczytac. :) Mogles tez nareszcie zadbac o przyjaciol i poswiecic im
    wiecej czasu. Czyli: samodzielnie poglebiasz wiedze o swiecie i dobrze
    odnajdujesz sie w grupie. ;)

    Jak rozmawiasz z osoba w miare inteligentna, to nawet jesli zza tych slow
    przeswituje chlanie i przegladanie sciaganych z P2P pdfów, doceni taki
    marketingowy sposob opowiedzenia o tym - i Twoje zdolnosci marketingowe.

    I.

  • 20. Data: 2005-05-18 17:14:59
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

    >Chyba uwierze w to co powiedziano mi w doradztwie...

    e tam nie podlamuj sie.. ja zauwazylam ze praca przychodzi... falami
    :)

    np - po obronieniu szukalam pracy rowny rok (nie nalezal mi sie staz z
    UP bo skorzystalam ze szkolenia)
    potem znalazlam na umowe o prace na 3 miesiace-- byla to srednia praca
    - i pracodawca tez nienajszczesliwszy.. ale o tym juz tu kiedys
    pisalam..
    od 1 marca zaczelam znowu intensywnie szukac pracy.. no i zaowocowalo
    to troszke wieksza czestotliwosc spotkan... ale co tez juz tu pisalam
    - kilka razy bylam na jakichs fikcyjnych rekrutacjach gdzie juz
    wczesniej byl wybrany kandydat...
    za to wczoraj mialam 2 rozmowy w jednym dniu ... iii... juz wczoraj z
    jednej firmy zaproponowali mi prace na etat, w dosc ugruntowanej
    firmie i to na dodatek na start za min 1000 zl na reke (moze nawet
    wiecej - ustalone bedzie ostatecznie w piatek - bo dzis i jutro na
    razie mnie wdrazaja i ucza bslugi kilku firmowych programow do
    fakturowania i ksiegowania - obserwuja jak szybko "lapie" o co
    chodzi)
    najwidoczniej spodobalam sie i postanowili mnie przyjac pomimo tego ze
    nie posiadalam wymaganych kwalifikacji na to stanowisko - postanowili
    wiec zaryzykowac i mnie szybko nauczyc tego co trzeba :) - ja sie
    ciesze :) nie tylko bede miala prace ale jeszcze podniose sobie
    kwalifikacje i naucze sie czegos nowego :)

    ale jeszcze lepsze jest to ze dzis w czasie "wdrazania" zaproszono
    mnie takze na nastepny etap z drugiej rozmowy na jakiej wczoraj bylam
    :) - ale chyba bede musiala odmowic.. bo proponuja na poczatek
    miesieczny bezplatny staz, potem umowe zlecenie a dopiero potem
    etat...
    chyba mialam wczoraj dobry dzien "rekrutacyjny" :)

    wiec glowa do gory.. fortuna kolem sie toczy

    powodzenia :)

    CanoE
    Time is on my side