PracaGrupypl.praca.dyskusje › Okres próbny na czarno ?

  • 1. Data: 2004-07-09 08:47:20
    Temat: Okres próbny na czarno ?
    Od: "Gnys" <g...@w...pl>

    witam

    Byłem na rozmowie kwalifikacyjnej w sprawie pracy. Gosc chce mnie zatrudnic
    najpierw na 1 m-c okresu próbnego co jest normalną procedurą wszedzie
    praktykowaną.

    Ale...

    powiedzial mi, że nie dostane żadnej umowy na ten okres 1 m-ca tylko jak to
    okreslil bedzie to "na czarno" zeby zobaczyc czy odpowadam wizerunkowi
    firmy. (to jest firma produkcyjna)

    Dopiero po tym okresie jak sie "wkomponuje w firme" to dostane umowe.

    I mam pytanie czy oby ten facet (pracodawca) nie kreci cos i czy nie chce
    mnie wycykac tzn. bede pracowal ten okres 1 m-ca "na probe" a on potem nie
    wyplaci kasy a ja przeciez nie udowodnie zadnemu sadowi pracy ze pracowalem
    u niego (nazwy firmy nie podaje narazie) chyba ze zainteresowanym na prive.

    Czy on ma przewage nade mna jak mnie "zatrudnia na czarno" ?
    Czy on tez moze sie "czuc zagrozony" tzn czy np. ja moge ewen. gdzies
    zglosic gdyby (odpukac) nie chcial wyplacic tego co sie nalezy?

    mail for priv : i...@w...pl

    pozdr.

  • 2. Data: 2004-07-09 09:20:48
    Temat: Re: Okres próbny na czarno ?
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

> [...]
    > firmy. (to jest firma produkcyjna)
    > Dopiero po tym okresie jak sie "wkomponuje w firme" to dostane umowe.

    No to zrob go na czarno ... czyli prowokacje. Idz do PIP, a potem do
    pracy i czekaj na kontrole ;-)

    To pewnie typowa wydmuszka. Popracujesz miesiac, potem powiedza ci
    dowidzenia i dadza jakies pare zlotych na otarcie lez w nadziei ze nie
    pojdziesz do sądu.

  • 3. Data: 2004-07-09 09:21:36
    Od: "Grzech" <b...@p...onet.pl>

    p...ić taką firmę ...

  • 4. Data: 2004-07-09 09:26:29
    Od: "SLaw" <s...@h...pl>

    > To pewnie typowa wydmuszka. Popracujesz miesiac, potem powiedza ci
    > dowidzenia i dadza jakies pare zlotych na otarcie lez w nadziei ze nie
    > pojdziesz do sądu.

    Ale wcale tak nie musi byc! Miesiac to niedlugo warto sprobowac.
    Lepsze to niz siedzenie na bezrobotnym...
    SLaw

  • 5. Data: 2004-07-09 09:29:10
    Od: "Arti" <a...@i...net.pl>

    Użytkownik "Grzech" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > p...ić taką firmę ...

    A moze popatrzycie z drugiej strony ?

    Nie koniecznie musi go wywalic i oszukac, moze popytac innych pracownikow
    jak jest, z reguly tak sie robi poniewaz sa tez pracownicy(e) te ostatnie
    zatrudniaja sie w ciazy i pracodawca buli kase a ta siedzi na L-4.

    Nie twierdze ze to dobre postepowanie ale w tym kraju w takich przepisach...
    niestety tak bywa.

    art

  • 6. Data: 2004-07-09 09:33:59
    Od: "Grzech" <b...@p...onet.pl>

    > Ale wcale tak nie musi byc! Miesiac to niedlugo warto sprobowac.
    > Lepsze to niz siedzenie na bezrobotnym...
    > SLaw

    Nigdy w życiu !! Uczysz pracodawce żeby miał Cie w dupie i nie szanował ...
    Nie pozwalajcie ludzie na to !! Przez takie frajerskie podejście jest w tej
    Polsce jak jest, a potem się narzeka na warunki pracy i zarobki ...
    Szanujcie się, ma być wszystko po bożemu i wtedy wiadomo że będzie ok ... A
    nie może się uda ... To bzdura !!!

  • 7. Data: 2004-07-09 09:37:13
    Od: "Grzech" <b...@p...onet.pl>

    > Nie twierdze ze to dobre postepowanie ale w tym kraju w takich
    przepisach...
    > niestety tak bywa.
    > art

    Gówno prawda pozwalamy żeby tak bywało ... !! Ciąża to przywilej i to jest
    odmienny temat jak lekarze wydają L4 gdy nei potrzeba (to też trzeba
    ustabilizować) ale to wcale nie obciąża pracodawcę tylko o 30 dnaich ZUS ...

  • 8. Data: 2004-07-09 09:41:20
    Od: "Arti" <a...@i...net.pl>

    > Gówno prawda pozwalamy żeby tak bywało ... !! Ciąża to przywilej i to jest
    > odmienny temat jak lekarze wydają L4 gdy nei potrzeba (to też trzeba
    > ustabilizować) ale to wcale nie obciąża pracodawcę tylko o 30 dnaich ZUS

    Tak jai i pracownicy jaki i pracodawcy dopasowywuja sie do danego systemu. u
    nas jest jaki jest, Jak pracodawca nie ma srodkuw, przychody a same koszty
    w postacji L-4 i innych to olewa i robi jak robi, zatrudnia na miesiac -
    innym nie placi.
    Twierdze tylko jak pomo poprzednik SLaw ze w takiej sytuacji nie warto
    siedziec na bezrobociu.
    Poprowadzisz kiedys wlasna firme to zmienisz zdanie, jak wszyscy ktorzy z
    pracownikow stali sie pracodawcami

    Art

  • 9. Data: 2004-07-09 09:47:38
    Od: "Grzech" <b...@p...onet.pl>

    Dal tego nie jestem pracodawcą bo wiem jak jest ... Jak ktoś sobei nei daje
    rady i go pracownicy robią w balon aniech se odpuści ... Są frimy które
    cenią pracowników a pracownicy firmę. Młody człowiek po szkole (studiach)
    najczęsciej jest głodny pracy, chce się wykazać jest pełen pomysłów i
    ambicji - dobry pracodawca potrafi to wykorzystać i docenić.
    Cienki niech spada z rynku i nie obniża średniej ...

  • 10. Data: 2004-07-09 09:48:03
    Od: "Magda" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Gnys" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zatrudnic
    > najpierw na 1 m-c okresu próbnego co jest normalną procedurą wszedzie

    Owszem, często praktykuje się jednomiesięczny okres próbny, ale nie na
    czarno.
    Jeśli gość byłby w porządku zatrudniłby Cię na umowę zlecenie.
    A tak obaj złamiecie prawo.

    Pozdrawiam,

    Magda