PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ogloszenia w Wyborczej

  • 11. Data: 2004-11-26 13:53:20
    Temat: Re: Ogloszenia w Wyborczej
    Od: "ciekawski" <c...@g...ie>

    Użytkownik "Immona" <n...@z...com.pl> napisał w wiadomości
    news:co4rak$img$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > GW jest przereklamowana. Bardzo mnie denerwuje, ze nie ingeruja w
    > segregacje
    > ogloszen tak, by bylo to czytelne i wygodne dla szukajacego (wszystkie
    > MLMy,
    > jesli juz musza byc, niech beda w dziale "Praca dodatkowa", ktory jest
    > prawie zupelnie pusty, a ogloszen o pracy na sex czatach powinni w
    > ogole nie
    > drukowac - nie straciliby na tym za wiele kasy, a na wizerunku by
    > zyskali.)

    Przepraszam nie jestem tak obeznany, co to są MLMy?
    Moim zdaniem powinni też nie publikować ogłoszeń typu
    AAAAAAchałupnictwo, !!!praca
    albo AAAAby, no ale sami nazwali tak swój serwis :(
    standard pisowni numerów telefonicznych też by się przydał, może
    niektórzy dadzą się nabierać
    na numery 0-70-064.... powinny być rubryczki telefon stacjonarny
    (xx)xxx-xx-xx komórkowy
    (xxx)xxxxxx i byłoby wszystko jasne.

  • 12. Data: 2004-11-26 14:26:24
    Od: "Immona" <n...@z...com.pl>

    Użytkownik "ciekawski" <c...@g...ie> napisał w wiadomości

    > Przepraszam nie jestem tak obeznany, co to są MLMy?

    MLMy to Multi Level Marketing - marketing wielopoziomowy. Polega to na tym,
    ze jakis produkt jest rozprowadzany przez piramidke - czlowiek musi kupic
    np. zestaw Herbalife'u czy Amwaya (albo kilka) namowiony, ze to mu sie
    bedzie super sprzedawac i na tym zarobi i potem probuje to sprzedac dalej. A
    jesli wciagnie nastepne osoby, ktore kupia od niego i beda sprzedawac dalej,
    to czesc z ich zyskow przejdzie na niego. I czesc zyskow tych, ktorych oni
    wciagna.

    Oszustwo, czy raczej wprowadzenie w blad pojawiajace sie w wiekszosci
    przypadkow MLM polega na tym, ze osoby, ktorym oferowano prace i zarobek
    jako dystrybutorom i obiecywano zlote gory, zwykle nie odnosza sukcesu w
    sprzedaniu towaru dalej i zamiast z praca i zarobkiem (na jakie mieli
    nadzieje), zostaja z wydana kasa i niechcianym towarem. Towar rozprowadzany
    przez MLM ma zwykle zawyzone ceny i trudno go upchnac osobom spoza
    piramidki. Zyski osoby, ktora odniosla sukces i ma pod soba piramidke
    dystrybutorow pochodza w olbrzymiej, przekraczajacej zwykle 90% czesci z
    zakupow dokonanych przez tych, ktorzy mysleli, ze kupujac towar kupuja sobie
    prace i zyski - a ktorym sie nie udalo, a nie z uczciwej sprzedazy klientom
    z zewnatrz nie wciaganym w system dystrybucji. Wprowadzanie w blad przy
    werbunku polega na podawaniu optymistycznych, wrecz zawrotnych perspektyw
    bez podawania szczerych danych odnosnie tego, ilu osobom sie to rzeczywiscie
    udaje i jakie uwarunkowania sprzyjaja temu, zeby sie udalo (np. jesli ktos
    juz ma sklep, to moze dolozyc do niego MLMowy produkt i bez wiekszego
    dodatkowego wysilku raz na jakis czas cos sprzeda). Wiekszosc osob z MLMow
    bez skrupulow oczarowuje perspektywami wysokich zarobkow osoby, o ktorych
    wie, ze prawdopodobnie im sie nie powiedzie i ze poprzestana na zakupie
    towaru, ktorego nie sprzedadza dalej. I z zakupow dokonanych przez takie
    osoby czerpia swoje zyski.

    Dla ogloszen MLMowych charakterystyczny jest:
    - brak wymagan merytorycznych wobec kandydata do pracy lub wymagania
    minimalne (2 godz. wolnego czasu dziennie, wykszt. srednie)
    - obietnice zarobku 2000, 3000 i wiecej podawane czesto w ogloszeniu w
    liczbach
    - ogloszenia (wbrew temu, co by sie mozna spodziewac po firmie, ktora chce
    komus dac taka pensje) sa w ogloszeniach drobnych lub wisza na murach
    - po zadzwonieniu - zaproszenie bez pytan na spotkanie, przy wejsciu na
    ktore trzeba czesto podac dane "referenta" (osoby, przez ktorej ogloszenie
    sie trafilo) - dla podzialu zyskow.

    (niech ktos wzbogaci o linki do stron opisujacych zjawisko i mozna dodac do
    FAQ, ktore ktos proponowal, bo chyba rzeczywiscie jest sens je stworzyc).

    I.

  • 13. Data: 2004-11-27 15:17:41
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 25 Nov 2004 15:49:58 +0100, "Immona" <n...@z...com.pl>
    wrote:

    >Wow, ktos nawet szuka przez PUP prezesa zarzadu :)
    >http://www.epuls.praca.gov.pl/index.php?apl=gl&p=pr
    zegladaj&row_id=78

    Pod tym linkiem widze:
    Nazwa zawodu: Spedytor [zawód szkolny: Technik spedytor]
    Opis stanowiska: Spedytor [zawód szkolny: Technik spedytor]

    A jak ktos szuka prezesa przez PUP to zapewne wymaga 4 jezykow obcych
    w tym chinski i japonski i jest to miedzynarodowa korporacja ktora i
    tak juz ma kogos na to miejsce tylko ze ma obowiazek zglosic wakat do
    PUP.

    WAM
    --
    Sylwester 2004!