PracaGrupypl.praca.dyskusje › Działalność na 1 rok?

  • 1. Data: 2004-11-25 10:16:45
    Temat: Działalność na 1 rok?
    Od: "PKowalik" <p...@w...pl>

    Witam,
    Sytuacja wygląda tak że pracuję na etat i w ciągu najbliższego roku mam
    możliwość zarobienia dodatkowo w innym miejscu 10 tys. ale pod warunkiem że
    założę sobie działalność.
    Proszę powiedzcie czy z praktycznego punktu widzenia będzie mi się to
    opłaciło (podatki, ZUS itp)?.
    Chciałbym wrzucić w koszty rozliczenie paliwa, telefon komórkowy, kupić
    biurko, fotel i inne meble biurowe na firmę, może nawet laptopa.
    Jak to wszystko wygląda jeśli po roku będę chciał zlikwidować działalność.
    Co z tymi rzeczami które kupowałem na firmę, trzeba będzie płacić jakiś
    podatek?

    Dziękuję i pozdrawiam
    PiotrK

  • 2. Data: 2004-11-25 12:44:13
    Temat: Re: Działalność na 1 rok?
    Od: "clayron" <c...@i...net.pl>

    Witam,

    Jezeli utrzymasz ten drugi etat to w zasadzie Twoje oplaty sprowadzaja sie
    do skladki na ubezpieczenie zdrowotne (chyba ok. 140zl/m-c), wiec
    teoretycznie sie oplaca. Po zlikwidowaniu dzialalnosci musisz zaplacic VAT o
    ile sie nie myle o ile takowy odliczyles kupujac wyposazenie i srodki
    trwale.

    pozdrawiam
    clayron