PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ogloszenia

  • 1. Data: 2004-05-08 12:24:27
    Temat: Ogloszenia
    Od: k...@p...onet.pl (klakpracaszukam)

    Hello pl-praca-dyskusje,

    Zamierzam sie oglasac w gazecie, ze wykomam zlecenie na komputerze
    Ale mam pytanie, nie mam firmy
    Czy nie doczepi mi sie Urzad Skarbowy, ze chce wykonywac zlecenia, nie
    posiadajac firmy,a tym nie placac podatkow

    --
    Best regards,
    klakpracaszukam mailto:k...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2004-05-08 12:26:53
    Temat: Re: Ogloszenia
    Od: "Piotr Zebrowski" <p...@o...pl>

    Uzytkownik "klakpracaszukam" <k...@p...onet.pl> napisal w
    wiadomosci news:74743699.20040508142725@poczta.onet.pl...
> [...]
    > Czy nie doczepi mi sie Urzad Skarbowy, ze chce wykonywac zlecenia, nie
    > posiadajac firmy,a tym nie placac podatkow

    nie musisz miec firmy by placic podatki....
    zatem ..

    mozesz uczciwie pracowac na umowy zlecenia i placic podatki i nikt nie
    bedzie cie scigal
    inaczej urzad sie doczepi .. ;)

    Piotr Zebrowski

  • 3. Data: 2004-05-08 16:16:28
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    > Zamierzam sie oglasac w gazecie, ze wykomam zlecenie na komputerze
    > Ale mam pytanie, nie mam firmy
    > Czy nie doczepi mi sie Urzad Skarbowy, ze chce wykonywac zlecenia, nie
    > posiadajac firmy,a tym nie placac podatkow

    A kto jest docelową grupą klientów? Jeśli firmy to nie masz za bardzo
    wyjścia, po pierwsze pieniądze z kasy nie mogą wypływać od tak sobie a po
    drugie są to dla firm wydatki które sobie wliczają je w koszty uzyskania
    przychodu więc chcąc nie chcąc musisz podpisać umowę zlecenie/umowę o dzieło
    a co za tym idzie opłacić stosowne podatki, ubezpieczenia itp. itd.

    Sam też masz jedną korzyść z takich umów, jest to jakieś udokumentowanie
    twojego doświadczenia w zawodzie.
    --
    | Mariusz Rzepkowski e-mail: m...@u...post.pl |
    | GG: 966498 ICQ: 134628796 www.mariuszr.prv.pl |

  • 4. Data: 2004-05-08 18:05:49
    Temat: Re[2]: Ogloszenia
    Od: k...@p...onet.pl (klakpracaszukam)

    Hello MariuszR,

    Saturday, May 08, 2004, 6:16:28 PM, you wrote:

> [...]
    M> a co za tym idzie opłacić stosowne podatki, ubezpieczenia itp. itd.

    M> Sam też masz jedną korzyść z takich umów, jest to jakieś udokumentowanie

    Ale dopiero kiedu bede mial zlecenie
    Jak nie bedzie zlebcenia nie bede musiaj placic podatkow ?
    Ale co z ZUS'em ?

  • 5. Data: 2004-05-08 19:02:30
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    > Jak nie bedzie zlebcenia nie bede musiaj placic podatkow ?

    No to chyba oczywiste:) Przy wypłacie zleceniodawca jest zobowiązany pobrać
    zaliczkę na podatek i przekazać ją do Urzędu Skarbowego a na początku roku
    powinieneś od wszystkich tych dla których pracowałeś PITy na podstawie
    których wypełnisz swoje zeznanie.

    > Ale co z ZUS'em ?

    A to już dokładnie nie wiem, tzn w przypadku umów o dzieło ZUSem martwić się
    nie musisz, chyba że jest to umowa z pracodawcom u którego jesteś
    zatrudniony również na etat. Natomiast w przypadku umowy zlecenie już chyba
    ZUS musisz płacić, proponuję poszperać w archiwum pl.soc.prawo tam ten temat
    był swego czasu wałkowany, zerknij też na wątki z ostatniego tygodnia, coś
    niedawno było też na ten temat.