PracaGrupypl.praca.dyskusje › Odziez robocza

  • 1. Data: 2005-10-15 06:49:11
    Temat: Odziez robocza
    Od: fallen <f...@i...pl>

    Czy jako pracownik mam obowiazek przyjsc przed czasem do zakladu pracy
    by przebrac sie w odziez robocza, czy moge to zrobic rowno z "gwizdkiem"
    bez narazenia sie na konsekwencje prawne?

    Prosze o jakies paragrafy ktore rozwieja moje watpliwosci czy musze sie
    przebrac przed godzinami pracy czy tez moge sie przebrac w czasie godzin
    pracy.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-10-15 08:06:31
    Temat: Re: Odziez robocza
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    fallen w news:diq8ng$krd$1@nemesis.news.tpi.pl napisał(a):

    > Prosze o jakies paragrafy ktore rozwieja moje watpliwosci
    > czy musze sie przebrac przed godzinami pracy czy tez moge
    > sie przebrac w czasie godzin pracy.

    Hmm... ja sobie tak tylko gdybam. Nie zatrudniono Cię do przebierania się
    tylko do wykonywania określonej pracy. Z gwizdkiem zaczynasz więc wykonywać
    to do czego Cię zatrudniono. Podobnie biegacz gdy usłyszy wystrzał to rusza
    do przodu, a nie zaczyna wskakiwać w spodenki i odpowiednie obuwie.
    Jeśli zaczniemy do tego wliczać czas na przebranie się to równie dobrze
    można i dojazd. Ale jak pisałem - to tylko moja logika, a z tą bywa różnie.

    pozdrawiam
    Greg

  • 3. Data: 2005-10-15 13:16:06
    Od: fallen <f...@i...pl>

    Bardzo silny argument, jednak jezeli dojdziemy do wniosku ze pewne
    czynnosci sa wymagane zamin rozpocznie sie prace wynikajaca z umowy o
    prace dlaczego mam na nie poswiecac swoj prywatny czas?
    Do pracy przychodze punktualnie wiec jestem gotowy rozpoczac czynnosci
    wynikajace z umowy o prace, wymagaja jednak odemnie stosowania srodkow
    orchrony osobistej.
    Czy nurek bedzie przychodzil do pracy z zalozonym aparatem tlenowym,
    pracownik huty w kobinezonie zaroodpornym?

    Probuje ustalic zasady prawne, ktore to reguluja

  • 4. Data: 2005-10-15 15:10:28
    Od: "TaDeK" <T...@o...pl>

    fallen wrote:
    > Czy jako pracownik mam obowiazek przyjsc przed czasem do zakladu pracy
    > by przebrac sie w odziez robocza, czy moge to zrobic rowno z
    > "gwizdkiem" bez narazenia sie na konsekwencje prawne?

    Znasz definicje pracy ? A wiec praca jest to pozostawanie do dyspozycji
    pracodawcy w godzinach okreslonych umowa o prace lub wyznaczonych przez
    niego, nie kolidujacych z przepisami prawa pracy.

    I zgodnie z ta definicja jezeli pracujesz zalozmy od 10:00 do 18:00 to o
    punkt 10:00 masz byc gotowy do wykonywania pracy. I nie jest wazne czy
    pracodawca ci ta prace zapewnia od godziny 10:00, poniewaz Ty od TEJ godziny
    masz byc dla niego dostepny, a nie od 10:15. Tyle teoria.

    a praktyka - A wiec pracowalem 11 lat w roznych firmach, w ktorych trzeba
    bylo uzywac odziezy roboczej czy ochronnej i w kazdej z tych firm zasada,
    ktora wszyscy przestrzegali bylo przychodzenie do pracy 15 minut przed jej
    rozpoczeciem w celu przebrania sie, czy wypicia kawy. Ci ktorzy nie
    stosowali sie do tego szybko konczyli kariere w danej firmie - zasady
    obowiazuja kazdego.

  • 5. Data: 2005-10-15 15:14:14
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    fallen w news:diqvc3$hf4$1@atlantis.news.tpi.pl napisał(a):

    > Czy nurek bedzie przychodzil do pracy z zalozonym aparatem
    > tlenowym, pracownik huty w kobinezonie zaroodpornym?

    Przecież nie pisałem, że masz przychodzić do pracy w odzieży ochronnej.
    Jeśli nurek ma zaplanowane nurkowanie np. na godzinę 10:00, to na miejscu
    jest odpowiednio wcześniej aby wskoczyć w kombinezon i zejść pod wodę
    zgodnie z planem, tj. o godzinie 10:00.

    > Probuje ustalic zasady prawne, ktore to reguluja

    Reguluje to kodeks pracy. Jak napisał TaDeK w określonych godzinach masz być
    do dyspozycji pracodawcy. Skoro jeszcze nie jesteś przebrany, to nie jesteś
    do jego dyspozycji - bez odzieży ochronnej nie możesz zająć stanowiska
    pracy.

    pozdrawiam
    Greg

  • 6. Data: 2005-10-16 06:39:15
    Od: "Przemek" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jeśli nurek ma zaplanowane nurkowanie np. na godzinę 10:00, to na miejscu
    > jest odpowiednio wcześniej aby wskoczyć w kombinezon i zejść pod wodę

    To nie jest za dobry przyklad - nurek nie pracuje 8h w kombinezonie (sa
    limity czasu pracy),
    ,wiec co kazde jego zdjecie pracodawca wlacza stoper i odlicza czas
    konieczny na zdjecie czy zalozenie od czasu pracy? .Juz nie wspominajac
    ze potrzebny przy nurkowaniu jest czas na dekompresje ktory zgodnie z twoja
    logika
    tez nalezaloby odliczyc od czasu pracy (nie pracuje sie efektywnie dla
    pracodawcy).

    pzdr

  • 7. Data: 2005-10-16 08:55:07
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Przemek w news:dissi4$qip$1@atlantis.news.tpi.pl napisał(a):

    > To nie jest za dobry przyklad

    Ostrzegałem, że z moją logiką bywa różnie ;-) A tak poważnie to trzeba umieć
    wypośrodkować. W przeciwnym razie absurdy można mnożyć w obie strony.

    pozdrawiam
    Greg

  • 8. Data: 2005-10-17 08:12:10
    Od: fallen <f...@i...pl>