PracaGrupypl.praca.dyskusje › Odpowiedzialnosc materialna-pilne

  • 1. Data: 2003-10-05 13:34:31
    Temat: Odpowiedzialnosc materialna-pilne
    Od: "mysiak" <m...@o...pl>

    Witam,
    pracuje w duzej firmie handlowej.
    Otoz caly personel dostal kilka dni temu do podpisania umowe o
    odpowiedzialnosc materialnej.
    Dodam, ze personel nie ma nic wspolnego z kontrola towaru na sklepie, nie
    widzimy na oczy zadnych dokumentow przyjecia itp.
    Poza tym pracuje w tej firmie ponad 30 osob, nie wspomne o osobach trzecich
    tj. panowie z budowy...

    Czy pracodawca ma prawo zwolnic kogokolwiek z powodu nie podpisania owej
    umowy?
    Mysiak

  • 2. Data: 2003-10-09 08:22:34
    Temat: Re: Odpowiedzialnosc materialna-pilne
    Od: "Elżbieta Sz" <e...@i...pl>

    Ja pracowałam w firmie finansowej i musiałam podpisac umowe o zakazie
    konkurencji, która obowiazuje mnie jeszcze przez 2 lata od ustania umowy.
    Podpisałam, bo gdybym tego nie zrobiła to mieli prawo niie przedłużyc ze mna
    umowy.
    Po ustaniu pracy skontrolowałam (troche późno) treśc tej umowy i okazało się
    ze nie ma mocy prawnej.Na moje sczęście.
    Proponuje w kilka osób zebrac kaske na prawnika i dowiedziec sie szczegółów
    co do treści przedstawianej umowy i zobowiązania Was co do niej
    Pozdrawiam Bogumiła

  • 3. Data: 2003-10-09 08:27:48
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    mysiak <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > tj. panowie z budowy...
    >
    > Czy pracodawca ma prawo zwolnic kogokolwiek z powodu nie podpisania owej

    Pytanie jest, jaka jest dokładnie treść tej umowy, co zawiera.

    W KP jest cały dział:

    DZIAŁ PIĄTY
    ODPOWIEDZIALNOŚĆ MATERIALNA PRACOWNIKÓW
    Rozdział 1 - Odpowiedzialność pracownika za szkodę wyrządzoną pracodawcy
    Rozdział 2 - Odpowiedzialność za mienie powierzone pracownikowi

    http://www.prawo.psm.pl/?x=D2000_120_1268_2#D5R1