PracaGrupypl.praca.dyskusje › "kwitek"

  • 1. Data: 2003-10-29 11:58:06
    Temat: "kwitek"
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    witam serdecznie!!!
    poszukuje informacji a wlasciwie konkretnego paragrafu ktory reguluje
    obowiazek pracodawcy wystawiania co miesiac tzw "kwitka" z wyszczegolnionymi
    skladnikami wynagrodzenia. czy sa jakies przepisy regulujace ta kwestie. z
    gory wielkie dzieki za pomoc.

    pozdraiwam i zycze milego dnia i milej pracy!!!

    --
    Tomek

    t...@w...pl
    GG: 986254

  • 2. Data: 2003-10-29 19:31:23
    Temat: Re: "kwitek"
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    ten "kwitek", popularnie zwany "paskiem" to właśnie wyszczególnienie
    składników płacowych. Ile poszło na ROR (co chyba najważniejsze), co na
    fundusze, jaka była podstawa, ew. jakieś dodatki/ściągnięcia (np pożyczka
    wewnątrzzakładowa). Krótko mówiąc - wszystko co się składa na wynagrodzenie.
    Czy pracodawca musi dawać? nie musi. Możesz pójść do działu
    rachuby/księgowości/płac (nie wiem jak to jest u ciebie w firmie) i poprosić
    o tenże pasek, i nikt ci łaski nie będzie robił żebyś go uzyskał. Każda
    firma przetwarza te dane w systemie komputerowym, a uzyskanie takiego
    wydruku to chwila roboty. Tak że dobrze jak przyniesiesz ze sobą miły
    uśmiech :)

    pozdr
    gromax

  • 3. Data: 2003-10-30 06:24:55
    Temat: Odp: "kwitek"
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Użytkownik gromax <g...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bnp4hm$sj3$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    > fundusze, jaka była podstawa, ew. jakieś dodatki/ściągnięcia (np pożyczka
    > wewnątrzzakładowa). Krótko mówiąc - wszystko co się składa na

    co to "kwitek" to ja wiem

    > Czy pracodawca musi dawać? nie musi.

    i o to mi chodzilo, chociaz mialem nadzieje ze musi.

> [...]
    > o tenże pasek, i nikt ci łaski nie będzie robił żebyś go uzyskał. Każda
    > firma przetwarza te dane w systemie komputerowym, a uzyskanie takiego

    moge ale chcialem zeby to one sie pofatygowaly bo w tej chwili twierdza ze
    to zbedny i nikomu nie potrzebny swistek

    >Tak że dobrze jak przyniesiesz ze sobą miły
    > uśmiech :)

    kultury to mnie mama uczyla ale niestety nie dotyczy ona moich pan
    ksiegowych:):) bo to sa zle kobiety

    > pozdr

    ja rowniez

    --
    Tomek

    t...@w...pl
    GG: 986254

  • 4. Data: 2003-10-30 07:40:31
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    Użytkownik "Tomek" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > moge ale chcialem zeby to one sie pofatygowaly bo w tej chwili twierdza ze
    > to zbedny i nikomu nie potrzebny swistek

    Pasek Ci nie potrzebny, ale wiekszosc istotnych informacji powienienes miec
    tez na druku RMUA, ktory co miesiac powinienes otrzymywac.
    Jesli nie dostajesz, to ONE powinny sie pofatygowac do Ciebie :)

    m.

  • 5. Data: 2003-11-03 01:57:44
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Wed, 29 Oct 2003 20:31:23 +0100, "gromax" <g...@g...pl> wrote:

    >Czy pracodawca musi dawać? nie musi.

    To nie tak - pracodawca cos musi dac i ma do wyboru co - "pasek" czy RMUA.
    Latwiej jest dac pasek bo to przede wszystkim oszczednosc papieru. A reguluja to
    przepisy o ile sie nie myle o ubezpieczeniach spolecznych. Z tym ze nie wiem jak
    to sie ma do ustawy ktora weszla 1 pazdzierniak bo ona zniosla podzial pensji na
    skladniki i podaje sie jeden kwote do ubezpieczenia bez rozbijania wiec i na
    RMUA nie bedzie rozbitych skladnikow.

    Kyniu

    --