PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak ma żona zatrudnić męża ?

  • 1. Data: 2002-07-01 19:47:29
    Temat: jak ma żona zatrudnić męża ?
    Od: <l...@p...onet.pl>

    Oboje z żoną uprawiamy tzw "wolny zawód" z tym że moja żona uprawia go pod
    szyldem własnej działalności gospodarczej a ja działam na umowę o dzieło.
    Z różnych powodów chciałem się zatrudnić w firmie żony (staż, zus) - i tu się
    okazało że nie można :(

    czy ktoś wie jak to ominąć ?? - (tylko proszę nie piszcie "weź rozwód" :)):))

    pozdr

    :::M:::

  • 2. Data: 2002-07-01 20:14:32
    Temat: Re: jak ma żona zatrudnić męża ?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    dzieło.
    > Z różnych powodów chciałem się zatrudnić w firmie żony (staż, zus) -

    Dlaczego uważasz, że nie można?

    CEZ

  • 3. Data: 2002-07-01 20:28:11
    Od: "Krzysztofsf" <K...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    się
    > okazało że nie można :(
    >
    > czy ktoś wie jak to ominąć ?? - (tylko proszę nie piszcie "weź rozwód"

    Pracowalem kiedys w firmie spolce cywilnej gdzie byly zatrudnione zony obu
    wspolnikow.

    Moze to jest ta mozliwosc?..Jako sc? z tym, ze to jeszcze przed
    ubruttowieniem zus bylo.

    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 4. Data: 2002-07-01 20:44:03
    Od: <l...@p...onet.pl>

    > Dlaczego uważasz, że nie można?
    >
    > CEZ

    nie ja tylko moja , tfu! (przepraszam) żony księgowa po konsultacjach w US i ZUS

    pozdr

    :::M:::

  • 5. Data: 2002-07-01 20:48:41
    Temat: Odp: jak ma żona zatrudnić męża ?
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:7...@n...onet.pl...

    --

    pozdrawiam,

    glos

    walkowane ostatnio na grupie.

    Imho:

    1) skladki zus:
    - ub. zdrowotne - za darmo moze zapewni Ci je zona (legitymacja ubezp.
    rodzinna)
    - ub. spoleczne - osoba wspolpracujaca z przedsiebiorca (zona), lepiej
    jednak wlasna DG

    2) staz? co to jest staz i jaki urzad tego wymaga? chyba, ze mowisz o stazu
    na potrzeby emerytury, wtedy patrz pkt. 1.

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 6. Data: 2002-07-01 20:50:23
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik Krzysztofsf <K...@p...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:afqd2o$2do$...@n...gazeta.pl...
    > Pracowalem kiedys w firmie spolce cywilnej gdzie byly zatrudnione zony obu
    > wspolnikow.
    >
    > Moze to jest ta mozliwosc?..Jako sc? z tym, ze to jeszcze przed
    > ubruttowieniem zus bylo.

    Jasne, ale do tego trzeba DG dla kazdego wspolnika... czyli ZUS i zdrowotne
    x 2, a chyba nie o to, temu Panu chodzilo.

    Kania

  • 7. Data: 2002-07-01 20:51:26
    Od: <l...@p...onet.pl>

    staż jest w tym wszystkim nie ważny - przyp. autora

    a własna działalność wiąże się z dodatkowym obciążeniem ponad 600 PLN na
    Związek Ubezpieczycieli Socjalistycznych miesięcznie co w sumie daje ponad
    1200, a w przypadku gdy jestem zatrudniony na pół etatu to jest dużo mniej a i
    pensja idzie nie do ręki tylko w koszty a tu dupa zbita :((

    pozdr

    :::M:::

  • 8. Data: 2002-07-01 20:52:43
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > wspolnikow.
    >
    > Moze to jest ta mozliwosc?..Jako sc? z tym, ze to jeszcze przed

    Ustawa o PDoOF:

    Art. 23. 1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    (...)
    10) wartości własnej pracy podatnika, jego małżonka i małoletnich dzieci, a
    w przypadku prowadzenia działalności w formie spółki cywilnej lub osobowej
    spółki handlowej - także małżonków i małoletnich dzieci wspólników,

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 9. Data: 2002-07-01 20:55:01
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik cef <c...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:afqd6j$laj$...@n...tpi.pl...

    > go pod
    > dzieło.
    > i tu się
    >
    > Dlaczego uważasz, że nie można?

    mozna, ale zona wpisze sobie tego w koszty -> kwota wynagrodzenia bedzie
    podwojnie opodatkowana -> nie tedy droga.

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 10. Data: 2002-07-01 20:58:32
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik glos <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:afqfb8$cn8$...@n...onet.pl...

    > mozna, ale zona wpisze sobie tego w koszty -> kwota wynagrodzenia bedzie
    > podwojnie opodatkowana -> nie tedy droga.

    mala poprawka/literowka: zona NIE wpisze sobie tego w koszty.

    --

    pozdrawiam,

    glos