PracaGrupypl.praca.dyskusje... i inne polecenia przelozonego ?! › Odp: Odp: ... i inne polecenia przelozonego ?!
    From: "Beata" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Odp: Odp: ... i inne polecenia przelozonego ?!
    Date: Tue, 12 Nov 2002 14:04:56 +0100
    Sender: b...@p...onet.pl@213.134.175.204

    Użytkownik TRS <f...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:0...@p...pl...

    > Przeczytalem caly watek ponownie (dzieki za gromki odzew).
    > Niestety nadal nie widze jasnych kryteriow - "zwiazek z wykonywa praca"
    jest
    > terminem zbyt luznym (BTW - w jakim dokumencie prawnym on wystepuje? w KP
    nie
    > znalazlem). Zeby to zobrazowac pytanie praktyczne: jeden z obowiazkow to
    > projektowanie urzadzenia technicznego. Czy wyjazd do innego miasta w celu
    jego
    > uruchomienia "lapie sie" pod prawidlowe polecenie? Kto o tym decyduje
    jesli z
> [...]

    Moja uwaga dotyczyła "wolnej amerykanki" i chyba oboje wiemy o co chodzi.
    Zresztą sama zaznaczyłam że ogólna tendencja jest taka jak sam
    przedstawiłeś. Niestety pojęcie jest nieostre stąd takie kontrowersje.
    Wracając do tematu w tak przedstawionej sytuacji rzeczywiście masz problem.
    Sam obowiązek stosowania się do poleceń pracodawcy wynika z art. 100 par. 1
    k.p. który też zawiera jego ograniczenia tj.: "Pracownik jest obowiązany
    wykonywać pracę sumiennie i starannie oraz stosować się do poleceń
    przełożonych, które dotyczą pracy, jeżeli nie są one sprzeczne z przepisami
    prawa lub umową o pracę." Rozstrzygnięcie zalezy od konkretnego przypadku.
    Żeby udzielić stanowczej odpowiedzi trzeba by było znac całość (np. cały
    twój zakres obowiązków, stanowisko jakie zajmujesz). Ponadto zawsze istnieje
    możliwość że wydanie takiego polecenia wynika ze szczególnej sytuacji w
    jakiej jest pracodawca (czyli dla jego dobra i takie tam bzdury) - a wtedy
    masz po zawodach. Tak więc w Twoim przypadku rzeczywiście mogą być
    wątpliwości (łatwiej jest gdy księgowa dostaje polecenie umycia okiem lub
    zrobienia zakupów). Nie bardzo wiem co Ci poradzić w tej sytuacji.

    Beata