PracaGrupypl.praca.dyskusjeEkwiwalent za urlop. › Odp: Ekwiwalent za urlop.
    From: "Final S.A." <m...@f...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Odp: Ekwiwalent za urlop.
    Date: Wed, 20 Mar 2002 15:48:22 +0100

    Użytkownik wojak <z...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych
    napisał:17C46C9B097B384D8D7DE7B74D27F51679DD91@jplwa
    nt003.jasien.net...
    > Witam.
    >
    > Pytanie stare jak swiat no i padlo na mnie.
    >
    > Jakie sa zasady rozlicznia ekwiwalentu za urlop? Z tego co wiem zarobki z
    > ostatnich 3 mieisicy podzielone przez ilosc dni roboczych razy zalegly
    > urlop. Czy to takie proste?
    >
    > Prosze o pilna odpowiedz to moze jeszcze cos wywalcze.
    >
    > Shumo

    WZÓR NA OBLICZANIE EKWIWALENTU PIENIĘŻNEGO ZA NIEWYKORZYSTANY URLOP
    WYPOCZYNKOWY:

    {[a+b/3+c/12] / [265-x/12]} * y = e

    a - kwota wynagrodzenia określonego w stałej miesięcznej wysokości należnej
    w miesiącu nabycia prawa do ekwiwalentu (np. wyn. zasadnicze, dodatki w
    stałej wysokości - służbowe, funkcyjne, itp.)
    b - suma składników wyn. przysługujących prac. za okresy dłuższe niż 1 m-c,
    które nie są określone w stawce m-cznej, wypłacony w okresie 3 m-cy
    poprzedzających m-c nabycia prawa do ekwiwalentu (np. wyn. za godz.
    nadliczbowe, premia miesięczna)
    c - suma skł. wyn. przysługujących za okresy dłuższe niż 1 m-c wypłaconych w
    okresie 12 m-cy bezpośrednio poprzedzających m-c nabycia prawa do
    ekwiwalentu (np. premia kwartalna, półroczna, tzw. trzynastka)
    x - łączna liczba przypadających w danym roku niedziel i świąt oraz dni
    dodatkowo wolnych, o których mowa w art. 129 1 par. 1 i 129 2 KP
    y - liczba dni niewykorzystanego urlopu
    e - kwota należnego ekwiwalentu

    Współczynnik do ekwiwalentu za 2002 r. wynosi - 20,92