PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozliczanie czasu pracy

  • 1. Data: 2008-12-06 20:35:14
    Temat: Rozliczanie czasu pracy
    Od: Rodney <v...@t...pl>

    Witam!

    Mam pewne pytanie, które zrodziło się w wyniku niedawnej dyskusji z
    szefem. Pracuję od września w pewnej firmie, klasyczny pełen etat - wg
    umowy "czas pracy w firmie wynosi do 8 godzin na dobę i przeciętnie do
    40 godzin tygodniowo". Niestety szef rozlicza czas pracy według swojej
    pokrętnej i nie do końca zrozumiałej logiki, w związku z tym miałbym
    prośbę do zorientowanych jak to jest naprawdę. We wrześniu i
    październiku sprawa była jasna, bo pracowałem 5 dni po 8 godzin i
    wszystko się zgadzało. Problemy zaczęły się w okresie listopad -
    grudzień, kiedy to "na tygodniu" wypadło kilka dni świątecznych, a
    poza tym szef sam z siebie wyznaczył dni wolne, kiedy firma nie
    pracuje. Jak wiadomo, dniami świątecznymi, ustawowo wolnymi były 1
    listopada, 11 listopada oraz w grudniu 25 i 26. Szef poza tym
    wyznaczył niezależnie że firma nie pracuje 24 grudnia oraz 31 grudnia
    pół dnia, czyli 4 godziny. Jak wiadomo istnieje przepis, który mówi,
    że każdy dzień ustawowo wolny, przypadający w inny dzień tygodnia niż
    niedziela, obniża wymiar czasu pracy o 8 godzin. Biorąc to wszystko
    pod uwagę, prosiłbym o podpowiedź ile zaległego czasu tak naprawdę
    powinienem "odpracować" (wg szefa w soboty), rozliczając te dwa
    ostatnie miesiące roku. Z góry dziękuję za pomoc.

    Rodney

  • 2. Data: 2008-12-06 22:19:22
    Temat: Re: Rozliczanie czasu pracy
    Od: martinezz <m...@r...vline.pl>

    Rodney pisze:
> [...]
    > powinienem "odpracować" (wg szefa w soboty), rozliczając te dwa
    > ostatnie miesiące roku. Z góry dziękuję za pomoc.

    Twój nominalny czas pracy w listopadzie to 144 godziny. Jeśli pracowałeś
    więcej to masz nadgodziny. Chyba że masz okres rozliczeniowy dłuższy niż
    jeden miesiąc.
    pzdr
    matinezz