PracaGrupypl.praca.dyskusjeObserwacje na grupie? › Obserwacje na grupie?
    From: Robert Zawodny <robert.zawodny@[usunto]gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Obserwacje na grupie?
    Date: Fri, 21 Oct 2005 10:49:12 +0000 (UTC)

    Witam.

    Tak sobie czytuje wypowiedzi przedmówców i naprawdę się dziwię pewnym
    problemowm. Ulegamy ciągle stereotypom:
    _informatyk_ - gość granatem od życia oderwany z problemami w komunikacji
    dodatkowo brudas i niechluj, zapadający na schizofremie, ogólnie bardzo
    mądry. No, bo na informatykę dostał się bez znajomości, bo chciał dużo
    zarabiać /więcej niż górnik/ itp...

    IMO w każdym zawodzie znajdą się jakieś trochę *wygniecione* jednostki.
    Przeraża mnie myśl, że tzw. informatycy zarabiający sensowną kasę w
    porównaniu z innymi zawodami np. nauczycielem lub lekarzem są tak butni i
    nadęci, bo tyle się uczyli. Każdy się jakoś uczył. Inni mieli więcej lub
    mniej szczęścia, zdolności, odwagi i siły przbicia w tzw. szkole średniej
    lub na egzaminie wstępnym dali dupy. Skończyli kierunki wyjściowe lub
    niewyjściowe. Nieustanie muszą udowadniać w pracy że są coraz lepsi mimo
    naporu młodej i wykształconej kadry.
    Ja już mam dość udowadniania, bo skończyłem politechnikę ze środka w
    rankingu /kierunek pokrewny do informatycznego/. A tu koleś przyjdzie
    dopiero po studiach i się unosi, bo przecież skończył PW lub PWr, a poziom
    wiedzy w rzeczywistości jest żałosny zdolności komunkacyjne nikłe. A
    wymagania co do zarobków - bez komentarza.
    Wnioski:
    1. studia i świat to nie tylko informatyka, ale też istnieją inne kierunki
    /zobaczymy co będzie z naszymi informatykami za kilka lat/
    2. ciekawy dyplom nie gwarantuje pracy dobrze płatnej - ważne są
    umiejętności
    3. jeśli ktoś ma znajomości to nie powinien się przejmować
    4. jeśli chcesz w tym kraju do czegoś dojść to musisz być cholernie dobry
    w swojej działce lub założyć DG i ostro kombinować /czasami oszukiwać/ lub
    wyjechać zagranicę