PracaGrupypl.praca.dyskusje › [OT] konferencja ( lub traktat) W Bazylei

  • 1. Data: 2003-05-10 21:27:47
    Temat: [OT] konferencja ( lub traktat) W Bazylei
    Od: "Agatka" <n...@S...go2.pl>

    Wczoraj bylam na rozmowie w sprawie pracy i padlo pytanie: " Czy wie Pani,
    cos na temat konferencji (lub trakatu - nie pamietam dokladnie) w Bazyeli?".
    Dam sobie glowe uciac, ze czytalam (jestem maniaczka czytania gazet), ale
    nie pamietam (mam problemy z krotka pamiecia po narkozie, ehh).
    Poniewaz nie moge znalezc nic, co by mnie zaprowadzilo na odpowiedz, na
    wyszukiwarkach (znalazlam jedynie cos o konferencji zwiazanej z rolnictwem,
    a rozmowa byla w banku...), to prosze o pomoc.
    Pozdrawiam i z gory bede bardzo wdzieczna za pomoc,
    Natalia

  • 2. Data: 2003-05-11 08:10:58
    Temat: Re: [OT] konferencja ( lub traktat) W Bazylei
    Od: "spss" <s...@N...pl>

    > Wczoraj bylam na rozmowie w sprawie pracy i padlo pytanie: " Czy wie Pani,
    > cos na temat konferencji (lub trakatu - nie pamietam dokladnie) w
    Bazyeli?".

    Traktat Bazylejski z kwietnia 1972 r. wyznaczał panstwom - sygnatariuszom
    obowiazek utrzymywania marzy wzajemnych wahan kursow na poziomie co najwyzej
    2,25% w dol lub w gore.

    Bazylejski Komitet Nadzoru Bankowego, obejmujacy organy nadzoru bankowego,
    zostal utworzony w 1975 roku przez zarzady bankow centralnych z dziesieciu
    krajow. W skład Komitetu wchodza wyzsi rangą przedstawiciele organow nadzoru
    bankowego i bankow centralnych. Członkowie Komitetu spotykają się zazwyczaj
    w Banku Rozlicze Miedzynarodowych w Bazylei, gdzie znajduje sie sekretariat
    Komitetu.

    Nowa Umowa Bazylejska natomiast zajmuje sie trzema zagadnieniami: wymogami
    kapitalowymi, kwestia nadzoru i dyscypliny rynkowej. Jezeli chodzi o wymogi
    kapitałowe, to wielkosc kapitału niezbednego do pokrycia ryzyka będzie
    uzalezniona od pomiaru ryzyka kredytowego i operacyjnego. Nowa umowa wejdzie
    w zycie w 2005 r., ale termin ten moze ulec przesunieciu o jeden rok.

    radze zmienic wyszukiwarke.. :)