PracaGrupypl.praca.dyskusje › OFE

  • 1. Data: 2002-11-01 12:53:04
    Temat: OFE
    Od: "t*o*m*a*i*" <t...@i...pl>

    Mam pytanko.
    Zaczalem prace na umowe o prace 2 miesiace temu, musze sie zapisac do OFE,
    wiem ze czas mam do polowy stycznia (wtedy w ZUSach za losowania), ktory
    fundusz wybrac? Moze ktos ma juz (a w to nie watpie) jakies doswiadczenia z
    OFE, i podpowie mi na ktory sie zdecydowac.

    t*o*m*a*i*

  • 2. Data: 2002-11-02 10:10:39
    Temat: Re: OFE
    Od: "Łukasz Sikorski" <s...@g...pl>

    w tej chwili nie można rzetelnie i uczciwie polecić jakigokolwiek funduszu.
    po tak krótkim okresie działania funduszy nie można ich oceniać. na tym
    etapie w Polce to losowanie :)

  • 3. Data: 2002-11-02 11:59:33
    Od: "t*o*m*a*i*" <t...@i...pl>

    czyli jednak czekac na losowanie...?
    przeciez sa chyba gorsze i lepsze...

    --
    t*o*m*a*i*

  • 4. Data: 2002-11-02 14:15:35
    Od: "Daniel_I" <danielei@/tnij/poczta.onet.pl>

    t*o*m*a*i* wrote:

    > czyli jednak czekac na losowanie...?

    Uważaj - bo ZUS potrafi "zapomnieć" wylosować tego czy owego
    ubezpieczonego z powodów bliżej nieokreślonych :-) - potem
    czeka cię sporo kłopotów, aby sprawę odkręcić. Lepiej sam
    sobie wylosuj jakiś OFE i się do niego zapisz.

    > przeciez sa chyba gorsze i lepsze...

    A potrafisz zagwarantować, że za rok te obecnie "lepsze" nie
    staną się "gorszymi"? Na razie to i tak jest loteria - już bardziej
    racjonalnym kryterium jest np. łatwość przystąpienia do danego
    funduszu.

    Pozdrawiam,

    D.

  • 5. Data: 2002-11-02 15:55:40
    Od: Korowiow <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 1 Nov 2002 13:53:04 +0100, "t*o*m*a*i*" <t...@i...pl>
    oznajmił/a:

    >na ktory sie zdecydowac.

    Prawie wszystkie fundusze mają utrwaloną renomę, jedne bardziej,
    drugie mniej znane na polskim rynku ubezpieczeń. Jeżeli decydujesz się
    na samodzielny wybór to porównaj sobie koszty obsługi, rentowność,
    przyrosty wartości jednostki uczestnictwa ...
    Ja dosyć dużo czytałem i analizowałem przed przystąpieniem do funduszu
    i wybrałem Commercial Union. To było jednak na samym początku
    działania OFE.
    Poza tym, zawsze można zmienić fundusz - koszty chyba nie są wielkie.
    Sławek
    GG#1397619
    ICQ#137114342

  • 6. Data: 2002-11-02 19:51:06
    Od: "666" <j...@o...pl>

    Znajdź kumpla, który jest agentem OFE, postawi Ci piwo i zdobędzie umowę więcej,
    kiedyś on Ci pomoże w odwrotnej sytuacji...
    JaC