PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nierzetelny zleceniodawca

  • 1. Data: 2007-03-27 19:16:46
    Temat: Nierzetelny zleceniodawca
    Od: "Damiano" <d...@i...pl>

    Witam,

    wykonałem pracę jako podwykonawca dla jednego człowieczka. Niestety koleś
    okazał się nieuczciwy i nie zapłacił mi sporej kwoty za wykonaną pracę.
    Niestety nie miałem podpisanej wcześniej umowy z nim. Jedyne co posiadam to
    podpisy osób, które mnie widziały na miejscu wykonywania zlecenia m.in.
    lokatorzy budynku, który remontowałem. Obecność moją poświadczyć mogą
    również inspektorzy BHP, ale ich podpisów nie posiadam. Czy w takiej
    sytuacji problem zgłaszać do PIP-u, Prokuratury, Skarbówki, czy są jakieś
    kroki prawne do pociągnięcia kolesia do odpowiedzialności czy raczej
    sytuacja patowa.

    Z góry dzięki za wszelkie sugestie jak rozwiązać powyższy problem.

    Damian

  • 2. Data: 2007-03-28 06:41:22
    Temat: Re: Nierzetelny zleceniodawca
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Damiano" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sytuacji problem zgłaszać do PIP-u, Prokuratury, Skarbówki, czy są jakieś
    > kroki prawne do pociągnięcia kolesia do odpowiedzialności czy raczej

    Trochę mało danych-
    PiP a masz umowę o pracę? i zakres obowiązków, odpowiednie uprawnienia
    budowlane??
    Wystawiłes mu fakture i termin płatności minął?
    Tak na Gębę? to może zapłaci jak sam dostanie kasę?
    I co to jest spora kwota? bo jeli to 200 zł to chyba nie ma sensu walczyć?
    --
    http://www.tworzenie-stron.ovh.org/

  • 3. Data: 2007-03-28 07:13:46
    Od: "Damiano" <d...@i...pl>

> [...]
    > Tak na Gębę? to może zapłaci jak sam dostanie kasę?
    > I co to jest spora kwota? bo jeli to 200 zł to chyba nie ma sensu

    Uprawnienia budowlane mam, niestety nie spisałem umowy, kwota to kilka
    tysiecy złotych

  • 4. Data: 2007-03-28 07:59:14
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Damiano napisał(a):

    > Uprawnienia budowlane mam, niestety nie spisałem umowy, kwota to kilka
    > tysiecy złotych

    Świadków zawarcia ustnej Umowy masz? Jeżeli nie to potraktuj to jako
    lekcję na przyszłość.

    j.

  • 5. Data: 2007-04-10 19:13:23
    Od: Rafał Prasał <r...@g...com>

    Damiano pisze:
> [...]
    > Niestety nie mia?em podpisanej wcze?niej umowy z nim. Jedyne co posiadam to
    > podpisy os?b, kt?re mnie widzia?y na miejscu wykonywania zlecenia m.in.
    > lokatorzy budynku, kt?ry remontowa?em. Obecno?? moj? po?wiadczy? mog?
    > r?wnie? inspektorzy BHP, ale ich podpis?w nie posiadam. Czy w takiej
    > sytuacji problem zg?asza? do PIP-u, Prokuratury, Skarb?wki, czy s? jakie?
    > kroki prawne do poci?gni?cia kolesia do odpowiedzialno?ci czy raczej
    > sytuacja patowa.
    >
    > Z g?ry dzi?ki za wszelkie sugestie jak rozwi?za? powy?szy problem.

    jeśli to niewielka mieścina to zawsze możesz puścić w miasto, że owa
    osoba/firma jest nierzetelna... w dłuższej perspektywie To Ty zyskasz...
    a ów koleś straci.

  • 6. Data: 2007-04-11 10:10:20
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    Damiano wrote:

> [...]
    > sytuacja patowa.
    >
    > Z góry dzięki za wszelkie sugestie jak rozwiązać powyższy problem.

    lej w mordę, co się będziesz patyczkował, jak mu szczenę wyrwiesz z
    zawiasów, to się koleś zastanowi.