PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zasiłek rehabilitacyjny

  • 1. Data: 2007-03-27 07:47:21
    Temat: Zasiłek rehabilitacyjny
    Od: "suruwczak" <s...@i...pl>

    Witam.
    14 lutego doznałem wypadku w pracy a mianowicie naderwanie
    ścięgna, podczas badania okazało się że mam też inne schorzenie i
    muszę mieć operacje na którą będę musiał czekać około roku. Dlatego
    zdecydowałem się na operację w prywatnej klinice. Po operacji mam mieć
    jeszcze około 6 miesięcy rehabilitacji także prywatnie (chyba że
    będzie możliwość na kase chorych ale w to wątpię). Od 14 lutego aż do
    połowy kwietnia jestem na chorobowym i w trakcie trwania tego
    chorobowego chciałbym mieć zrobioną operacje. Umowę w pracy mam do
    końca maja 2007. Zastanawiam się jak to będzie wyglądało z zasiłkiem
    chorobowym i rehabilitacyjnym? Czy po operacji w prywatnej klinice
    mogę się starać o takie zasiłki? Ile czasu mogę przebywać na takich
    zasiłkach? W jakiej kwocie będę miał wypłacane ewentualne zasiłki??
    Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.

  • 2. Data: 2007-03-27 08:49:59
    Temat: Re: Zasiłek rehabilitacyjny
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 27 mar o godzinie 09:47, na pl.praca.dyskusje, suruwczak napisał(a):

    > Od 14 lutego aż do połowy kwietnia jestem na chorobowym i w trakcie
    > trwania tego chorobowego chciałbym mieć zrobioną operacje.

    Pierwsze 33 dni ZLA w roku kalendarzowym wypłaca ze swoich środków
    pracodawca - dalej - ZUS ze środków zasiłku chorobowego.

    > Umowę w pracy mam do końca maja 2007. Zastanawiam się jak to będzie
    > wyglądało z zasiłkiem chorobowym

    O to się nie obawiaj - wypłacał Ci już będzie ZUS.

    > i rehabilitacyjnym?

    ŚR wypłaca pracodawca jeżeli zatrudnia ponad 20 osób w przeliczeniu na
    pełny etat. W przypadku takim jak Twój - wypłacał będzie ZUS (jeżeli
    pracodawca nie przedłuży Ci UoP)

    > Czy po operacji w prywatnej klinice mogę się starać o takie zasiłki?

    Heheh - chorobowy już masz "nabyty" przecież.

    > Ile czasu mogę przebywać na takich zasiłkach?

    Chorobowy - 182 dni
    ŚR - do 12 miesięcy - potem wniosek o rentę rehabilitacyjną.

    > W jakiej kwocie będę miał wypłacane ewentualne zasiłki??

    Z tytułu ZLA - 100% (pisałeś że to był wypadek w pracy, przy pracy)
    Z tytułu ŚR - w zależności, 90%, 80%, 75% - raczej na pewno nie dostaniesz
    na cały rok z góry ...

    --
    Herbi
    27-03-2007 10:49:52