PracaGrupypl.praca.dyskusjeNiemieckie prawo pracy. › Niemieckie prawo pracy.
    From: Lia <L...@a...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Niemieckie prawo pracy.
    Date: Mon, 14 Jul 2003 23:36:28 +0200

    Witam serdecznie.

    Własnie zmieniam miejsce zatrudnienia i w związku z tym mam kilka pytan.

    Czy gdzies w sieci dostepne jest niemieckie prawo pracy (kodeks pracy), ale
    po polsku lub po angielsku.(niestety po niemiecku pewnie sobie nie poradze
    ze zrozumieniem go).

    Jak wygląda sytuacja pracownika, który podpisuje niemiecką umowe o prace (
    a bedzie pracowac w Polsce)?
    Czy pracodawca musi dostarczyc polską wersje umowy przetłumaczoną przez
    tłumacza przysiegłego?
    Czy jezeli bede sie rozliczac z niemieckim fiskusem ( to wiem na pewno) to
    jak wygląda opłacanie składek - ZUS, zdrowotnej, emerytalnej itd?

    I jeszcze jedno, byc moze NTG. Normalnie Polakowi na terenie Polski nie
    wolno jezdzic samochodem na zagranicznej rejestracji? Czy na pewno mozliwe
    jest to gdy auto jest słuzbowe, a firma to oddział zagranicznego koncernu?

    Dzięki, jesli ktokolwiek bedzie cos wiedział :)

    --
    Lia GG 1516512 ICQ 166035154
    howuser&userid=39102