PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nie dostałem się na AGH, ani na Politechnikę Śląską... czy już nie zrobię kariery?

  • 11. Data: 2005-09-24 21:30:31
    Temat: Re: Nie dostałem się na AGH, ani na Politechnikę Śląską... czy już nie zrobię kariery?
    Od: marcin 'zwiewela' gorecki <m...@c...me.veb.pl>

    >Nie to znaczy, ze nie wymiatasz z matmy :P Nie wiem, czemu ale wiekszosc
    >polskich dobrych uczelni wymaga matmy i matmy i jeszcze matmy. A jesli ten
    >czlowiek ktory zamierza studiowac informatyke chcialby w przyszlosci byc
    >administratorem to ta matma jest mu az tak potrzebna ?

    jak ktos chce zostac adminstratorem to po co mu studia? podobnie jesli
    ktos chce byc koderem php. w tych przypadkach wystarczy technikum czy
    liceum o profilu informatycznym i kilka wizyt w helion.pl. informatyka
    na studiach jest duzo szerzej traktowana, jak ktos nie jest w stanie
    opanowac matematyki na poziomie maturalnym, to naprawde szkoda jego
    czasu na meczenie sie na studiach.

    pozdrawiam
    marcin 'zwiewela' gorecki

  • 12. Data: 2005-09-24 22:16:30
    Temat: Re: Nie dostałem się na AGH, ani na Politechnikę Œlšskš... czy już nie zrobię kariery?
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    marcin 'zwiewela' gorecki napisał(a):

    > jak ktos chce zostac adminstratorem to po co mu studia? podobnie jesli
    > ktos chce byc koderem php. w tych przypadkach wystarczy technikum czy
    > liceum o profilu informatycznym i kilka wizyt w helion.pl.

    To wystarczy od biedy. Taki koder zazwyczaj będzie miał złe nawyki,
    będzie lał na kwestie związane z bezpieczeństwem, na standardy,
    a jak na trafi na serwer z ustawionym defaultcharset, to zapłacze
    i zwali winę na złego admina. :)

    Innymi słowy: książki o php należy traktować jako bardzo, bardzo
    lekki wstęp do programowania. Ze studiów z kolei na pewno przydaje
    się praktyka w programowaniu obiektowym, czy też uczenie dobrych
    nawyków kodowania (nas na studiach np. zachęcali do tworzenia
    czytelnych komentarzy, najlepiej w Javadoc/phpdocumentorze/oxygenie
    itd, wymuszają czytelną i pełną dokumentację projektów, czy starają
    się tworzyć projekty wieloosobowe, zorientowane też na zarządzanie
    zespołem programistycznym. Tego książki i technikum raczej nie
    dadzą. :)

    Oczywiście jak ktoś idzie na studia dla papierka, a nie po to by
    się czegoś nauczyć, to jasne jest dla mnie, że się niczego
    pożytecznego nie nauczy. W końcu to są studia, tu się uczysz
    bo chcesz, a nie bo musisz. :)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2005-09-25 07:05:49
    Od: "AlPaczino" <n...@y...pl>

> [...]
    > administratorem to ta matma jest mu az tak potrzebna ? Czy chodzi o zwykly
    > odsiew,zeby przyjac kujonow(bez urazy ;)

    Generalnie studia nie wyszkolą Cie dobrze w programowaniu czy czyms tam, i
    tak sie sam musisz tego nauczyc. Ale na studiach takich jak Politechnika,
    nauczą Cię czegoś innego.. tego że nie ma takiej rzeczy której nie zrobisz.
    Tam uczą myślenia i właśnie o wysylilanie główki chodzi. Matma bardzo dobrze
    sprawdza się jako przedmiot z kategorii myślących. Po politechnice, gość,
    jak czegoś nie umie, to bierze dokumentacje, i będzie siedział nad tym aż
    się nauczy... bo nie takie rzeczy kazali mu zrozumieć na polibudzie :).

  • 14. Data: 2005-09-25 07:45:16
    Od: "konto" <k...@o...pl>

    E ,zaraz zaraz człowiek młody , który nie miał doczynienia z brażą lecz
    widzi się w tym , ma prawo zadać takie pytanie.
    Tylko na początku drogi sam nie jestw stanie określić co kryje się pod
    pojęciem kariery :

    a) wdrażać SAP-a i zarabiac 17 000 pln
    b) admin serwerów w sieci banku 20 000 pln
    c) projekt menager 35 000 pln
    d) instalator programow i skladacz pc 800 pln

    pozdrawiam
    rafal

  • 15. Data: 2005-09-25 12:58:58
    Od: "jasq" <j...@b...pl>

    > a) wdrażać SAP-a i zarabiac 17 000 pln
    > b) admin serwerów w sieci banku 20 000 pln
    > c) projekt menager 35 000 pln
    > d) instalator programow i skladacz pc 800 pln

    e) robol na budowie w Irlandii 100? dniówka

    I chyba tak trzeba zrobić.

    Pozdr.

  • 16. Data: 2005-09-25 13:03:45
    Od: S <s...@i...op.pl>

    AlPaczino wrote:

    > Po politechnice, gość,
    > jak czegoś nie umie, to bierze dokumentacje, i będzie siedział nad tym aż
    > się nauczy... bo nie takie rzeczy kazali mu zrozumieć na polibudzie :

    święte słowa ;-)
    a po której polibudzie jesteś?
    (takie rzeczy zwykli mówić po elce p.w-wskiej)

  • 17. Data: 2005-09-25 16:17:59
    Temat: Re: Nie dostałem się na AGH, ani na Politechnikę ?l?sk?... czy już nie zrobię kariery?
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Sep 2005 18:59:07 +0200, WAM <n...@n...nopl.pl> wklepał(-a):

    >Hmmm. To mnie oklamywano: informacja + automatyka = informatyka :)

    Pewnie, że cię okłamywano. Gdzie tu jest coś z automatyki?

  • 18. Data: 2005-09-25 16:50:29
    Od: "Filip \"Fatman\" Kata" <a...@l...nieprzepadamzaspamem.net>

    Dnia pańskiego sobota, 24 września 2005 18:59 szanowny(a) WAM zamieścił(a)
    na forum publicznym pl.praca.dyskusje co następuje:

    http://encyklopedia.pwn.pl/30277_1.html

    To tak, żeby uściślić :)

    --
    Pozdrawiam Filip "Fatman" Kata
    E-mail: admin(malpeczka)linuxace(kropeczka)net

  • 19. Data: 2005-09-25 19:00:27
    Od: "AlPaczino" <n...@y...pl>

    > święte słowa ;-)
    > a po której polibudzie jesteś?
    > (takie rzeczy zwykli mówić po elce p.w-wskiej)

    P.W. ale elektryczny ;), kierunek informatyka, na szczescie juz po hehe

  • 20. Data: 2005-09-26 06:55:39
    Od: "Mariusz" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > "Jarod" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
    > [ciach]
    > Na administratora sieci wystarczy technik informatyk i szkolenia
    > komercyjne z danego systemu/systemow.... a nie przepraszam, przeciez w
    > naszym pop..... kraju nawet sprzataczka musi miec mgr.

    no tutaj bym dyskutował:
    co najmniej mgr. inż. ;-)