PracaGrupypl.praca.dyskusje › "Jubileuszówka" a kp

  • 1. Data: 2003-11-12 15:15:07
    Temat: "Jubileuszówka" a kp
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    Mojej żonie w styczniu minie 10 lat pracy w instytucji państwowej
    (uczelnia). Gdzieś usłyszała, że zgodnie z kodeksem pracy należy jej się za
    to tzw "Jubileuszówka".

    Ponieważ na grupę pisują także ludzie obeznani z kp może ktoś potrafi
    odpowiedzieć mi na dwa pytania

    - czy taka nagroda rzeczywiście "się należy" czy tylko uczelnia może ją
    wypłacić

    - jak liczą się czas przepracowany w niepełnym wymiarze (przez pierwsze 6
    miesięcy żona była zatrudniona na 1/3 etatu)

    Z góry dziękuje za wszelkie informacje

    Paweł A

  • 2. Data: 2003-11-12 19:33:34
    Temat: Re:
    Od: "Lech S" <s...@N...gazeta.pl>

    Pawel A. <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > - jak liczą się czas przepracowany w niepełnym wymiarze (przez pierwsze 6
    > miesięcy żona była zatrudniona na 1/3 etatu)

    Sprawę tą nie reguluje kp ale przepisy szczególne określonej grupy
    pracowników np. ustawa o służbie cywilnej, karta nauczyciela, ustawa o
    pracownikach sądów i prokuratury itp.Na ogół pierwsza nagroda jubileuszowa
    przypada po 20 latach pracy. Powyższa sprawę może też regulować regulamin
    wynagradzania znajdujący sie w miejscu pracy , ale to rzadkość.
    Najprawdopodobniej czas przepracowany w niepełnym wymiarze czasu pracy liczy
    się tak jak na cały etat, ale to trzeba sprawdzić. Pozdrawiam.