PracaGrupypl.praca.dyskusje--Jak moge znalezc pracownika? -- › Motywacja? (bylo: Jak moge znalezc pracownika?)
    From: Michal Mokosa <m...@2...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Motywacja? (bylo: Jak moge znalezc pracownika?)
    Date: Fri, 08 Feb 2002 11:27:02 +0100

    [...]
    > Dodatkowo musi miec poczucie, ze jego praca jest nalezycie oceniana i nie ma
    > ograniczen co do pulapu jego pensji tzn. ze jesli zechce pracowac 24h na
    > dobe przez miesiac, to pensja jego moze osiagnac rowniez kilkukrotna
    > wielkosc niz normalnie i nie bedzie to zle widziane u szefa ze "pracownik za
    > duzo zarabia" i sztucznie ograniczane, i obcinane.
    > Pieniadze sa tutaj glowna motywacja i jesli pracownik wie, ze moze zarobic,
    > i jedynie od niego zalezy ile zarobi (a nie od widzimisie szefa), to bedzie
    > pracowal na ile go stac.

    Dawno juz takich opinii nie sylyszalem (czytalem)! Nie ma takiej mozliwosci,
    zebys pracowal ile chcesz i zarabial proporcjonalnie do ilosci
    przepracowanych godzin. Po pierwsze nie pozwala na to kodeks pracy, ktory
    bardzo precyzyjnie okresla ilosc godzin nadliczbowych, ktore mozesz
    przepracowac. Po drugie zastanow sie ile czasu bys wytrzymal na takich
    obrotach? Pracowalem kiedys z chlopakiem, ktory bardzo potrzebowal
    pieniedzy, wiec wzial drugi etat (w tej samej firmie - na czarno). Po paru
    miesiacach zostal zwolniony - chodzil polprzytomny, byl wiecznie spozniony,
    nawalal w pracy. Jest udowodnione, ze wypoczety pracownik jest duzo
    wydajniejszy pracujac 8 godzin dziennie niz zmeczony pracujac po 12.

    [...]
    > Tak wiec - jesli szef nie bedzie zalowal pieniedzy pracownikowi, to nie
    > bedzie konfliktu - obie strony beda mialy ten sam cel - zrobic jak najwiecej
    > pracy i zarobic jak najwiecej pieniedzy.
    > Jesli zas pracownik ma stala pensje i wie, ze czy bedzie duzo pracowal czy
    > nie - to i tak ma tyle samo, to nie bedzie sie zbytnio sprezal i wykazywal
    > wiekszej inicjatywy.

    Tez ciekawa koncepcja. Moze sie sprawdza przy pracy na akord podczas
    zbierania truskawek, ale nie w przypadku umowy o prace. Zawiera sie ja po
    to, zeby obu stronom zagwarantowac pewne prawa. Pracownikowi pensje na
    stalym poziomie niezaleznie od wyniku finansowego firmy, a pracodawcy
    ciaglosc pracy pracownika bez ryzyka przestojow "bo wlasnie dzis pracownik
    doszedl do wniosku, ze nie potrzebuje kasy, wiec dzis nie pracuje". I
    pracownik podpisujac umowe o prace zobowiazuje sie do wykonywania swoich
    obowiazkow najlepiej jak umie. A jak nie umie, albo mu sie nie chce, to jest
    zwalniany. To jest bardzo proste. Jezeli wynagrodzenie, ktore oferuje
    pracodawca za prace, ktora masz wykonywac jest dla Ciebie za malo motywujaca
    do wywiazywania sie nalezycie z obowiazkow, to po co podpisujesz taka umowe?
    Moze po to, zeby nic nie robic, brac pieniadze i wypisywac bzdury nt
    niedostatecznej motywacji finansowej?

    Pozdrawiam
    Michal Mokosa