PracaGrupypl.praca.dyskusje › Motorola, IBM ...

  • 51. Data: 2006-03-22 01:03:06
    Temat: Re: Motorola, IBM ...
    Od: ".." <o...@a...gazeta.pl>

    Dnia 21-03-2006 o 21:50:28 leszek <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał:

    > Trudno mi coś powiedziec, nie jestem ibmem. Zasłyszałem tylko gdzieś
    > jednym
    > uchem, że cierpią na rozpaczliwy brak ludzi z doświadczeniem typu: 'team
    > leader' zarówno do developingu jak i testowania i w ogóle brak ludzi z
    > doświadczeniem.

    no to sa 3 wyjscia:
    -mam mega pecha
    -albo jakaś paranoja ...cos w hr motoroli nie tak bo wlasnie na team
    ledera tez wyslalem ;)
    -albo najgÓpsze ale i najprostsze rozsypała im się baza gdzie nadpływały
    zgłoszeń i nie tyle nie mają kogo zatrudniać o ile nie wiedzą kogo bo np
    im się przysłane cv wykasowały ;)

  • 52. Data: 2006-03-22 05:49:27
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    . napisal:

    >mówisz poważnie, i nie jest dla ciebie dziwna ,czesta sytuacja w Polskich
    >firmach że ktos na twoim stanowisku z taką samą wiedzą zarabia x tysiecy
    >wiecej ?

    Dla mnie nie jest dziwna. Umowa o prace to umowa miedzy dwoma podmiotami i
    poza przepisami prawa, trzeciej osobie nic do tego, jak sie umowia.
    Roznice zawsze maja powod - wiedza i stanowisko to nie wszystko, sa jeszcze
    cechy osobowosciowe, dyspozycyjnosc, wydajnosc itp. Praca to bardzo zlozony
    towar i w przypadku bardziej wyrafinowanych stanowisk trudno jest rozlozyc na
    czynniki pierwsze i wycenic po kawalku jej skladniki, zwlaszcza soft skills,
    ktore maja wielkie znaczenie w pracach opierajacych sie w pierwszej kolejnosci
    na kompetencjach "scislych".

    Jesli chodzi o wykorzystywanie tego, ze ktos nie wie, ile zarabia osoba na tym
    stanowisku i poda mniej i zostanie za tyle zatrudniony - to jest to po prostu
    brak premii za znajomosc rynku, ktora jest bardzo waznym elementem wiedzy.

    Mysle, ze polskie firmy sa bardziej tajemnicze nt. zarobkow, niz to bywa w
    swiecie, bo Polacy maja niestety te ceche, ze nie moga przezyc, jak ktos
    zarabia wiecej od nich lub wiecej, niz im sie wydaje, ze powinien. Ujawnienie
    pensji mogloby wiec popsuc atmosfere w zespole i firmie, wzbudzic niechec do
    kolegow, ktorzy zarabiaja wiecej, choc komus sie wydaje, ze umieja tyle samo
    co on. Umieja cos wiecej, w najgorszym przypadku posiadaja wieksze
    umiejetnosci negocjacji. To cecha, za ktora warto placic w wiekszosci branz.

    I.

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 53. Data: 2006-03-22 10:43:19
    Od: " artur" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ostatnio zmienialem prace. Wyslalem CV tu i owdzie. Do Moto nie mam w sumie
    nic - wolno bo wolno ale odpowidaja. Natomiast IBM to kompletna porazka. Od
    pazdziernika zero odzewu... Nawet "pocaluj nas w d...". HR w IBMie to musi
    byc cos na miare legendarnej pani Krysi.
    Dostalem kilka ofert pracy. Jedna z nich wybralem ;-)))) Bralem udzial w
    wielu rekrutacjach, ale TYLKO IBM olal mnie w taki sposob. Zwyczajna
    przyzwoitosc nakazuje chociaz standardowa odpowiedz odmowna ("bedziemy
    trzymali w bazie itp itd").
    Nota bene - znam wiele osob, ktore Big Blue potraktowal dokladnie tak samo.
    Co ciekawe wiem tez, ze stosunkowo szybko odpowiadaja absolwentom... Taki
    profil pracownikja? Student/absolwent?

    Pozdrawiam serdecznie

  • 54. Data: 2006-03-22 12:54:08
    Od: "Marcin" <n...@p...onet.pl>

    Czesc,

    Rozumiem, ze wyslales dokumenty poprzez e-mail. Pytanie natury
    komunikacyjnej, robiles to z konta na gazeta.pl lub innego ktory "zna sie" na
    SPF ? Nie jest to rozwiazanie zbyt dojrzale i czasami wycina maile ktore nie sa
    spamem. Moj kolega mial ten problem jak jeszcze korzystal z gazeta.pl

    Marcin

  • 55. Data: 2006-03-22 14:25:29
    Od: " leszek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    . <o...@a...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > -albo najgÓpsze ale i najprostsze rozsypała im się baza gdzie nadpływały
    > zgłoszeń i nie tyle nie mają kogo zatrudniać o ile nie wiedzą kogo bo np

    Trudno mi coś powiedzieć, moze się jednak przełam i zadzwoń, jak twoja
    aplikacja stoi lub leży, kto pyta nie błądzi, przecież nie ugryzą przez
    telefon. Według mojej wiedzy, to naprawdę i ostro szukają ludzi, zdaje się, że
    nawet budują drugi budynek żeby towarzystwo pomieścic, w planach jest
    zatrudnienie do 200 czy 300 osób w ciągu 2-3 lat.