PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wolontariat,Pilne

  • 1. Data: 2006-03-20 14:10:52
    Temat: Wolontariat,Pilne
    Od: k...@p...onet.pl (KulDel)

    Hello pl-soc-prawo,

    Mam pytanie
    Czy pracodawca zadrudniajacy mnie na wolontariat ponosi z tego
    tytulu jakies kosztu zwiazane z /zatrudnieniem/ mnie jako
    wolontariat

    --
    Best regards,
    KulDel mailto:k...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2006-03-20 14:36:48
    Temat: Re: Wolontariat,Pilne
    Od: "Renata" <r...@w...pl>

    Po pierwsze wolontariusz nie jest pracownikiem.
    Po drugie, mozesz byc wolontariuszem tylko w organizacjach pozarzadowych i
    innych instytucjach, które nie sa nastawione na zysk wlasny. Jesli myslisz o
    firmie, to raczej nie jest wolontariat a "robienie w bambuko" czy tam
    praktyki bezplatne, nazwij jak chcesz :)
    Jesli jest to np. organizacja pozarzadowa, to placi na Ciebie ubezpieczenie,
    jesli umowa zostala podpisana na krócej niz 30 dni, jesli na dluzej to placi
    panstwo. Oczywiscie moga pokryc Ci koszty np. dojazdu, jesli maja na to
    fundusze ale rzadko
    sie zdarza :)

    No to tak w skrócie, jak cos zle niech ktos mnie poprawi :)
    Polecam lekture " Ustawa o dzialalnosci pozytku publicznego i wolontariacie
    "

  • 3. Data: 2006-03-20 16:01:42
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > o firmie, to raczej nie jest wolontariat a "robienie w bambuko" czy tam
    > praktyki bezplatne, nazwij jak chcesz :)
    przypomniało mi się zdanie szefa jednej z firm. na tendencyjne pytanie
    "najdziwniejsza rzecz w firmie, jaka się panu/pani przydarzyła" jedna z
    odpowiedzi brzmiała "jak przychodzi do mnie pracownik i chce pracować za
    darmo"

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 4. Data: 2006-03-20 16:32:18
    Temat: Re[2]: Wolontariat,Pilne
    Od: k...@p...onet.pl (KulDel)

    Hello Renata,

    Monday, March 20, 2006, 3:36:48 PM, you wrote:

> [...]

    R> No to tak w skrócie, jak cos zle niech ktos mnie poprawi :)
    R> Polecam lekture " Ustawa o dzialalnosci pozytku publicznego i wolontariacie

    JA pracowalem w instytucji Rzadowe jako siwadczacy uslugi
    wolontariackie
    Pracowalem w Urzedzie Wojewodzkim

    --
    Best regards,
    KulDel mailto:k...@p...onet.pl

  • 5. Data: 2006-03-20 16:44:17
    Temat: Re: Re[2]: Wolontariat,Pilne
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > JA pracowalem w instytucji Rzadowe jako siwadczacy uslugi
    > wolontariackie
    czyli świadczenie wolontariackie czy praca?
    Ktoś, kto pracuje ma podpisana umowę o pracę. Ktoś, kto ma podpisaną umowę o
    dzieło jest wykonawcą dzieła, jakywkonuje zlecenie jest zleceniobiorcą albo
    wykonawcą zlecenia.
    W potocznym rozumieniu oczywiście w kazdym przypadku wykonuje się coś, czyli
    się "pracuje". Jednak w przypadku jakiejkolwiek "papierologii stosowanej"
    wykonuje się okreslone prawem czynnosci. Czyli ty wykonywałeś "usługi
    wolontariackie", jeżeli cokolwiek to pojęcie miało by znaczyć

    BTW, rząd się sam wyżywi. Teraz wiemy jakim m.in. kosztem
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 6. Data: 2006-03-20 17:41:54
    Od: k...@p...onet.pl (KulDel)

    Hello Renata,

> [...]

    R> No to tak w skrócie, jak cos zle niech ktos mnie poprawi :)
    R> Polecam lekture " Ustawa o dzialalnosci pozytku publicznego i wolontariacie

    Bylem na wolontariacie w instutucji rzadowej (w Urzedzie wojewodzkim)
    mam spisana umowe o swiadczeniu uslug wolantariackich

    --
    Best regards,
    KulDel mailto:k...@p...onet.pl

  • 7. Data: 2006-03-20 18:30:18
    Od: "Renata" <r...@w...pl>

    > Bylem na wolontariacie w instutucji rzadowej (w Urzedzie wojewodzkim)
    > mam spisana umowe o swiadczeniu uslug wolantariackich

    No tak, to jest akurat wolontariat, bo świadczony na rzecz organów
    administracji publicznej. To tak jak mówiłam, jedyne koszty to
    ubezpieczenie, bądź zwrot jakiś innych kosztów np. dojazdu.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-03-20 19:33:17
    Od: k...@p...onet.pl (KulDel)

    Hello Renata,

    Monday, March 20, 2006, 7:30:18 PM, you wrote:

> [...]
    R> administracji publicznej. To tak jak mówiłam, jedyne koszty to
    R> ubezpieczenie, bądź zwrot jakiś innych kosztów np. dojazdu.

    A jezeli ja jestem bezrobotny
    Czy w tym wypadku /pracodawca/ ponosi jakies koszty

    --
    Best regards,
    KulDel mailto:k...@p...onet.pl

  • 9. Data: 2006-03-20 19:48:52
    Od: "Renata" <r...@w...pl>

    > A jezeli ja jestem bezrobotny
    > Czy w tym wypadku /pracodawca/ ponosi jakies koszty

    nie

  • 10. Data: 2006-03-21 02:24:06
    Od: k...@p...onet.pl (KulDel)

    Hello Renata,

    Monday, March 20, 2006, 8:48:52 PM, you wrote:

    R> nie

    Dzieki

    --
    Best regards,