PracaGrupypl.praca.dyskusje › Motorola - Atrakcyjna Praca dla Programistow

  • 11. Data: 2004-11-07 15:39:23
    Temat: Re: Motorola - Atrakcyjna Praca dla Programistow
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-11-07, misman <z...@g...bet.cy.rot13> wrote:
    > No właśnie widać: deklaracji charset'u nadal nie ma, a wyjaśnienia o
    > "braku polskich liter w korespondencji z Kandydatami wynikającym z
    > międzynarodowego charakteru używanych systemów i niedogodności
    > korzystania na nich z polskich czcionek" jakoś są nieprzekonujące.. :>
    No nie do końca :)
    To jest korporacja. W korporacji obowiązują pewne standardy. Na przykład:
    nie instalujesz sobie na kompie co Ci się żywnie podoba, tylko korzystasz
    z jakiegoś OEMa przygotowanego dla korporacji. Może się zdarzyć, że ów OEM
    nie będzie zawierał takiej banalnej rzeczy jak polskie fonty. A sam nie masz
    możliwości, żeby coś zainstalować. Wyjścia są dwa:
    - korporacja ustala politykę, że nie używa się pliterek
    - marudzisz adminowi, żeby przyszedł i Ci zainstalował (pod warunkiem,
    że nie będzie to sprzeczne z polityką)

    Pamiętaj o tym, że korporacja ma zasięg nieco większy, niż teren Polski,
    a współpracownicy z zagranicy (a w zasadzie ich oprogramowanie) niekoniecznie
    muszą wiedzieć, co to jest iso-8859-2 (powody - patrz poprzedni akapit).

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Ciągnie się jak backup nad ranem
    /z pamiętnika administratora/

  • 12. Data: 2004-11-08 10:04:32
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    Anna Bernas <a...@w...pl> napisał(a):

    > Spieszę z uprzejmym wyjaśnieniem, ze brak polskich liter w korespondencji z
    > Kandydatami wynika z międzynarodowego charakteru używanych systemów i
    > niedogodności korzystania na nich z polskich czcionek.

    Jeśli z "międzynarodowego charakteru" ma wynikać "brak polskich liter", to
    cusik nie rozumiem, mój mózg zawodowego programisty podpowiada mi, że
    powinno być dokładnie odwrotnie.

    Wyraźnie się nie nadaję na pracownika Motoroli, chyba nie będę pasował do
    zespołu.

  • 13. Data: 2004-11-08 10:51:12
    Od: "Immona" <n...@z...com.pl>

    Użytkownik " leszek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli z "międzynarodowego charakteru" ma wynikać "brak polskich liter", to
    > cusik nie rozumiem, mój mózg zawodowego programisty podpowiada mi, że
    > powinno być dokładnie odwrotnie.

    Ludzie juz Ci wyjasnili. Mi sie podoba, ze oni odpisuja na newsach. W Polsce
    to rzadka praktyka. Newsy to taki kociolek, gdzie sie zawsze oberwie i jest
    sie wystawionym na czyjekolwiek sensowne lub bezsensowne zarzuty, dlatego
    wiekszosc duzych firm unika otwartego wlaczania sie w dyskusje pod swoim
    szyldem, zeby sobie "wizerunku nie pobrudzic" (w swoim mniemaniu).

    I.

  • 14. Data: 2004-11-11 21:16:53
    Od: Piotr <r...@b...tego.tez.polbox.com>

    Artur R. Czechowski wrote:

> [...]
    > - korporacja ustala politykę, że nie używa się pliterek
    > - marudzisz adminowi, żeby przyszedł i Ci zainstalował (pod warunkiem,

    Pozwolę sobie (a co tam) polimeryzować z kolegą, tak po starej
    znajomości ;-). Pracuję w tzw. korporacji. W pracy do niedawna mialem na
    biurku Sun Ultra 10 z Solarisem a teraz mam (chlip, chlip) dellowego
    peceta z winzgrozą 2k. Na obu tych maszynach uprawnienia do grzebania po
    systemie plików miałem/mam znikome. A mimo to mozilla 1.7 zainstalowała
    się i działała/działa.

    Acha... pani Bernas wysyłała swoje posty na grupę przez modem w
    godzinach poznowieczornych; jeden z nich w sobotę.
    Co _może_ implikować co następuje...
    <tryb herlok szolms>
    Posty były wysłane z prywatnego kompa z domu, z Krakowa. Tam raczej
    można sobie pliterki poustawiać.
    </tryb herlok szolms>

    pozdrawiam,
    --
    Piotr

  • 15. Data: 2004-11-12 17:39:45
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-11-11, Piotr <r...@b...tego.tez.polbox.com> wrote:
> [...]
    > Co _może_ implikować co następuje...
    > <tryb herlok szolms>
    > Posty były wysłane z prywatnego kompa z domu, z Krakowa. Tam raczej
    OK, to jest argument :) Ale w tym przypadku zgłoszony przez jednego
    z przedpiśców zarzut o tym, że informatyk nie może poprawnie skonfigurować
    pliterek na komputerze tej pani należy odrzucić jako niezorganizowany :)

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Co wolno Adminowi, to nie Użytkownikowi
    /z pamiętnika administratora/

  • 16. Data: 2004-11-13 18:41:57
    Od: Piotr <p...@p...fm>

    Piotr wrote:

    > Na obu tych maszynach uprawnienia do grzebania po
    > systemie plików miałem/mam znikome. A mimo to mozilla 1.7 zainstalowała
    > się i działała/działa.

    Są firmy w której za samowolne zainstalowanie oprogramowania mógłbyś
    wylecieć z dyscyplinarką.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 17. Data: 2004-11-13 18:43:01
    Od: Piotr <p...@p...fm>

    Piotr wrote:

    > Na obu tych maszynach uprawnienia do grzebania po
    > systemie plików miałem/mam znikome. A mimo to mozilla 1.7 zainstalowała
    > się i działała/działa.

    Są firmy w których za samowolne zainstalowanie oprogramowania mógłbyś
    wylecieć z dyscyplinarką.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 18. Data: 2004-11-15 21:04:26
    Od: Piotr <r...@b...tego.tez.polbox.com>

    Piotr wrote:

    > Są firmy w których za samowolne zainstalowanie oprogramowania mógłbyś
    > wylecieć z dyscyplinarką.
    >
    > pozdrawiam
    > Piotr

    A czy możesz podać przykład takiej firmy, albo chociażby branżę? Nie
    wydaje mi się, żeby były to firmy z sektora telekomunikacyjnego...

    Pozdrawiam imiennika :)
    --
    Piotr

  • 19. Data: 2004-11-16 08:42:44
    Od: Piotr <p...@p...fm>

    Piotr wrote:

    > A czy możesz podać przykład takiej firmy, albo chociażby branżę? Nie
    > wydaje mi się, żeby były to firmy z sektora telekomunikacyjnego...

    Spora firma produkcyjna, branża niezwiązana z telekomunikacją.

    > Pozdrawiam imiennika :)

    pozdrawiam również