PracaGrupypl.praca.dyskusje › Likwidacja stanowiska a urlop wychowawczy

  • 1. Data: 2002-04-23 09:27:12
    Temat: Likwidacja stanowiska a urlop wychowawczy
    Od: "Adiola" <a...@w...pl>

    Witam wszystkich grupowiczow :-)

    Prosze o rade, poniewaz zatrudniajacy mnie zaklad pracy niestety
    reorganizuje sie i likwiduje miejsca pracy. Jestem obecnie na urlopie
    wychowawczym ( do 31 maja 2003 r.). I tu mam kilka pytan:

    1. Czy jesli otrzymam wypowiedzenie, to bedzie rownoznaczne z wyplaceniem mi
    pensji trzymiesiecznej ( taki mam okres wypowiedzenia), jesli nie bedzie
    mozliwosci przywrocenia mnie do pracy ?

    2. Czy pracodawca moze mnie nie zwalniac z uwagi na urlop, na ktorym nie
    jestem dla niego specjalnym obciazeniem finansowym?

    3. Czy w sytuacji niepewnosci co do zmian , ktore nastapia w kodeksie pracy,
    lepiej bedzie jesli wystapie z podaniem o przywrocenie do pracy i tym samym
    zostane zwolniona, wezme pieniadze i poszukam sobie czegos inngo ?

    4. Bedzie to zwolnienie grupowe, wiec nalezy mi sie odprawa w wysokosci
    dwoch pensji. Czy wysokosc wynagrodzenia bedzie taka jak przed pojsciem na
    urlop wychowawczy?

    Przepraszam jesli pogmatwalam, ale zostalam zastrzelona ta wiadomoscia
    wczoraj, bynajmniej nie z ust pracodawcy, tylko kolezanki z firmy i zdaje
    sie , ze wszystko owiane jest tajemnica, a jak wiadomo nieobecni racji nie
    maja.

    Pozdrowienia
    Adiola