PracaGrupypl.praca.dyskusje › Licencjat + 2 lata pracy = 26 dni urlopu???

  • 1. Data: 2003-06-04 06:43:58
    Temat: Licencjat + 2 lata pracy = 26 dni urlopu???
    Od: "Lelepeta" <l...@p...onet.pl>

    PO ukonczeniu studiow licencjackich rozpoczalem prace w firmie w ktorej za
    miesiac bede pracowal juz 3 lata. W miedzyczasie studiowalem zaocznie i od
    roku posiadam tytul mgr. Szefowa twierdzi, ze przysluguje mi 20 di urlopu.
    Czy studia licencjackie nie sa traktowane jako wyksztalcoenie wyzsze i w
    zwiazku tym 8 lat + 2 lata stazu daja mi prawo do 26 dni urlopu?

    Gdzie moge znalezc na to przepis?

    Dzieki i pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-06-04 08:29:57
    Temat: Re: Licencjat + 2 lata pracy = 26 dni urlopu???
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "Lelepeta" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy studia licencjackie nie sa traktowane jako wyksztalcoenie wyzsze i w
    > zwiazku tym 8 lat + 2 lata stazu daja mi prawo do 26 dni urlopu?

    To znaczy, studiowałeś zaocznie i masz świadectwo ukończenia szkoły wyższej,
    tak?
    Pozdrawiam
    Kasia

  • 3. Data: 2003-06-04 09:13:34
    Od: "Lelepeta" <l...@p...onet.pl>

    Studia licencjackie - tryb dzienny (dyplom ukonczenia stuiow wyzszych
    zawodowych)
    Studia uzupełniejące mgr - zaoczne (wtedy zczalem prace w firmie)

    Problem w tym, ze dla mojej zefowej stuudia licencjackie to chyba nie
    wyzsze. Chce znalezc przepis ktory mowi, czy sa to studia wyzsze czy nie. W
    kodeksie artyku na ten temat mowi tylko:

    Art. 155. § 1. Do okresu pracy, od którego zależy wymiar urlopu, wlicza się
    z tytułu ukończenia:
    1) zasadniczej lub innej równorzędnej szkoły zawodowej - przewidziany
    programem nauczania czas trwania nauki, nie więcej jednak niż 3 lata,
    2) średniej szkoły zawodowej - przewidziany programem nauczania czas
    trwania nauki, nie więcej jednak niż 5 lat,
    3) średniej szkoły zawodowej dla absolwentów zasadniczych (równorzędnych)
    szkół zawodowych - 5 lat,
    4) średniej szkoły ogólnokształcącej - 4 lata,
    5) szkoły policealnej - 6 lat,
    6) szkoły wyższej - 8 lat.
    Okresy nauki, o których mowa w pkt 1-6, nie podlegają sumowaniu.
    § 2. Jeżeli pracownik pobierał naukę w czasie zatrudnienia, do okresu pracy,
    od którego zależy wymiar urlopu, wlicza się bądź okres zatrudnienia, w
    którym była pobierana nauka, bądź okres nauki, zależnie od tego, co jest
    korzystniejsze dla pracownika

    Użytkownik "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl> napisał w
    wiadomości news:bbkahr$o16$1@druid.ceti.pl...

  • 4. Data: 2003-06-04 09:23:20
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    > Studia licencjackie - tryb dzienny (dyplom ukonczenia stuiow wyzszych
    > zawodowych)
    > Studia uzupełniejące mgr - zaoczne (wtedy zczalem prace w firmie)

    Ale czy te studia zaoczne juz skonczyles? Masz juz dyplom ukonczenia?
    Jezeli tak, to mysle, ze jest to rownoznaczne z ukonczeniem szkoly wyzszej
    (8 lat do wymiaru urlopu) i nie ma znaczenia, czy w czasie trwania pracy w
    tej firmie, czy wczesniej.

    > Problem w tym, ze dla mojej zefowej stuudia licencjackie to chyba nie
    > wyzsze. Chce znalezc przepis ktory mowi, czy sa to studia wyzsze czy nie.
    > kodeksie artyku na ten temat mowi tylko:

    Tez spotkalam sie z taka interpretacja, ze studia licencjackie nie sa szkola
    wyzsza... Podstawy prawnej nie znam :(
    Kasia

  • 5. Data: 2003-06-04 09:39:16
    Od: "Marcin Ozdzinski" <m...@W...simplusnet.pl>

> [...]
    (równorzędnych)
    > szkół zawodowych - 5 lat,
    > 4) średniej szkoły ogólnokształcącej - 4 lata,

    No i wszystko jasne licencjat + 2 lata pracy po studiach = 26 dni urlopu :))
    Jakby co to skopiuj ustawę o szkolnictwie wyższym i pokaż szefowej.

  • 6. Data: 2003-06-04 10:07:50
    Od: "Marcin Ozdzinski" <m...@W...simplusnet.pl>

> [...]
    > (8 lat do wymiaru urlopu) i nie ma znaczenia, czy w czasie trwania pracy w

    A jaka to różnica - ma dyplom licencjata znaczy się legitymuje się wyższym
    wykształceniem.Czy dalej studiuje nie ma to już absolutnie żadnego związku.

    Ustawa o szkolnictwie wyższym

    > Tez spotkalam sie z taka interpretacja, ze studia licencjackie nie sa
    szkola
    > wyzsza... Podstawy prawnej nie znam :(

    Bo to bezprawie.
    Dyplom licencjata = ukończone studia wyższe.Koniec i kropka.

  • 7. Data: 2003-06-04 10:16:29
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "Marcin Ozdzinski" <m...@W...simplusnet.pl> napisał w
    wiadomości news:bbkgdn$qu7$1@news.mch.sbs.de...

    > A jaka to różnica - ma dyplom licencjata znaczy się legitymuje się wyższym
    > wykształceniem.Czy dalej studiuje nie ma to już absolutnie żadnego
    związku.

    Nie ma, ale jak ma dyplom ukonczenia tych studiow to juz w ogole nie
    rozumiem postepowania jego kadrowej. Skoro przyczepila sie do licencjatu to
    ten dyplom chyba potraktuje normalnie i nie bedzie robic problemu?!

    > nie.
    >
    > Ustawa o szkolnictwie wyższym

    Masz moze jakiegos linka pod reka? Z ciekawosci sama poczytam.
    Kasia

  • 8. Data: 2003-06-04 10:31:44
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Marcin Ozdzinski" <m...@W...simplusnet.pl> writes:

    > Bo to bezprawie.
    > Dyplom licencjata = ukończone studia wyższe.Koniec i kropka.

    czyzby? licencjat to zdaje sie dostaje czlowiek po skonczeniu 3 LAT
    studiow i napisaniu pracy licencjackiej;
    magistra ma sie po skonczeniu 5 lat i napisaniu (i obronie) pracy
    magisterskiej.

    przepraszam, ale to nie to samo.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 9. Data: 2003-06-04 13:26:28
    Od: "Marcin Ozdzinski" <m...@W...simplusnet.pl>

> [...]
    > magisterskiej.
    >
    > przepraszam, ale to nie to samo.

    Dyplom licencjata = ukończone studia wyższe
    Dyplom licencjata =! Dyplom magistra

  • 10. Data: 2003-06-04 13:31:22
    Od: "Marcin Ozdzinski" <m...@W...simplusnet.pl>

    > Nie ma, ale jak ma dyplom ukonczenia tych studiow to juz w ogole nie
    > rozumiem postepowania jego kadrowej. Skoro przyczepila sie do licencjatu
    > ten dyplom chyba potraktuje normalnie i nie bedzie robic problemu?!

    Niech się kobita lepiej dokształci w zakresie prawa pracy.

    www.sejm.gov.pl
    www.lex.pl