PracaGrupypl.praca.dyskusje › Legitymacja ubezpieczeniowa

  • 1. Data: 2005-07-15 08:00:09
    Temat: Legitymacja ubezpieczeniowa
    Od: "Pafelek" <e...@p...to_usunac_wp.pl>

    Witam i mam kilka pytan.
    Ile czasu wazne sa dokumenty potrzebne do wyrobienia legitymacji
    ubezpieczeniowej?
    Czy jest ona obowiazkowa?
    Czy sa jakies terminy (i ewentualnie grzywny), w ktorych trzeba ja wyrobic?
    Czy pracodawca moze zcedowac te sprawe na pracownika?

    pozdrawiam
    --
    Pawel

  • 2. Data: 2005-07-18 13:05:03
    Temat: Re: Legitymacja ubezpieczeniowa
    Od: "Pafelek" <e...@p...to_usunac_wp.pl>

    Pafelek wrote:
> [...]
    > Czy sa jakies terminy (i ewentualnie grzywny), w ktorych trzeba ja
    > wyrobic? Czy pracodawca moze zcedowac te sprawe na pracownika?

    Nikt nic nie wie?:(

    --
    Pawel

  • 3. Data: 2005-07-18 14:53:33
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Pafelek" <e...@p...to_usunac_wp.pl> napisał w
    wiadomości news:dbg8j0$6uc$1@213.17.192.132...

    > Nikt nic nie wie?:(

    Może i ktoś wie lub przypuszcza o co pytasz, ale żeby uzyskać
    satysfakcjonującą odpowiedź najpierw trzeba zadać zrozumiałe pytanie i
    podać swoją sytuację: pracownik (firma do 19 pracowników czy powyżej
    19 pracowników), zleceniobiorca, prowadzący działalność gospodarczą.
    Jeżeli jesteś pracownikiem to w pierwszym dniu zatrudnienia pracodawca
    powinien udzielić Ci wyczerpujących informacji lub nawet wydać
    legitymację ubezpieczeniową.

    Niedawno na tym forum było pytanie w podobnej sprawie.

    wa

  • 4. Data: 2005-07-19 06:46:02
    Od: "Pafelek" <e...@p...to_usunac_wp.pl>

    wektor wrote:
> [...]
    > Jeżeli jesteś pracownikiem to w pierwszym dniu zatrudnienia pracodawca
    > powinien udzielić Ci wyczerpujących informacji lub nawet wydać

    Tez prawda. Na umowie o prace nie ma wiecej jak 19 osob (reszta umowy
    zlecenia), pracownik rowniez na umowie o prace. Otrzymal osobiscie papiery
    potrzebne do wyrobienia legitymacji w zus, gdyz nie posiadal aktualnego
    zdjecia (zgodzil sie sam to zalatwic, ale troche czasu minelo od momentu
    podpisania umowy o prace) - dlatego pytania o czas waznosci takich
    dokumentow i terminy, w jakich nalezy to zalatwic. W innym miejscu
    otrzymalem informacje, ze nie jest to dokument obowiazkowy?

    pozdrawiam
    --
    Pawel

  • 5. Data: 2005-07-19 21:48:16
    Od: "MHCMega" <j...@...pl>

    ZTCP juz nie ma legitymacji ubezpieczeniowych, choc jak ktos ma to mu
    stempluja w pracy a lekarze uznaja.
    Wazne by miec prace, przewaznie wymaganym dokumentem jest chyba RMUA co go
    na koniec miesiaca dostajesz.
    Na śląsku elektroniczna karta pacjenta czy jakos tak.
    Polecam telefon do NFZ, bo kazde wojewodztwo ma troche inaczej.

    MHCMega

  • 6. Data: 2005-07-20 07:46:25
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Pafelek" <e...@p...to_usunac_wp.pl> napisał w
    wiadomości news:dbi6oa$11k$1@213.17.192.132...

> [...]
    > podpisania umowy o prace) - dlatego pytania o czas waznosci takich
    > dokumentow i terminy, w jakich nalezy to zalatwic.

    Szkoda, że nie określiłeś ile wynosi to "trochę czasu". Jeżeli nie
    upłynęło jeszcze 30 dni od wystawienia, to jest ok. Jeżeli więcej, to
    też nie powinno być przeszkodą, zwłaszcza jeżeli dalej jesteś
    zatrudniony w tej firmie. Udaj się do ZUS z tymi dokumentami + dowód
    osobisty.
    ZUS wystawi tylko legitymację ubezpieczeniową, natomiast wpisy o
    okresach zatrudnienia i uprawnieniach do świadczeń zdrowotnych będzie
    potwierdzał zakład pracy.

    > W innym miejscu
    > otrzymalem informacje, ze nie jest to dokument obowiazkowy?

    Nie jest obowiązkowy, to prawda (jego brak nie skutkuje żadną karą),
    ale jest bardzo potrzebny, np. w razie pobytu w szpitalu, korzystania
    z pomocy pogotowia ratunkowego. Jedno z pierwszych pytań dotyczy
    ważnej legitymacji ubezpieczeniowej. Więc lepiej ją posiadać.

    wa