PracaGrupypl.praca.dyskusje › L4 i własna firma

  • 1. Data: 2004-02-23 16:36:38
    Temat: L4 i własna firma
    Od: "Ania & Krzyś" <b...@o...pl>

    Witam, po raz 1 szy zdażyło mi się L4 mając własną firmę - co zrobić z tym
    świstkiem? Dać ZUSowi czy księgowej tylko?
    Nadmieniam, że jak prowadzę firmę od 3 lat, to wiszę im ze 4 składki (z
    różnych okresó wszystkie 3) i płaciłem w większości nieregularnie. C'est la
    vie...
    Nie chcę od nich za L4 kasy, chaiałbym tylko za okres L4 nie płącić ZUSu -
    tylko którego?
    Proszę o wskazówki "doświadczonych"

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-02-23 19:25:09
    Temat: Re: L4 i własna firma
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-02-23 17:36, osoba przedstawiająca się jako "Ania & Krzyś"
    napisała co następuje:

    > Proszę o wskazówki "doświadczonych"

    Wyrzuć do śmieci. W normalnych warunkach miałbyś zmiejszone
    proporcjonalnie składki (fe, fr, fp, fw, fch). Zdrowotnego się nie
    pomniejsza ale...
    Właśnie, jest jedno ale. Prawo do pomniejszenia składek otrzymujesz w
    momencie uznania przez ZUS prawa do usyskania zasiłku chorobowego. Nie
    ma zasiłku, nie ma pomniejszenia. Prawo do zasiłku miałbyś w sytuacji
    systematycznego płacenia na ub. chorobowe (co miesiąc bez spóźnień).
    Jeden dzień spóźnienia kasuje ubezpieczenie, odbiera prawo do zasiłku i
    pomniejszenia składek. ZUS oczywiście o tym nie informuje bo uważa że
    skoro w terminie nie płacisz to nie chcesz ubezpieczenia (chorobowe jest
    dobrowolne).
    To chyba tyle.

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /
    ooO--(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 3. Data: 2004-02-24 07:52:56
    Od: "mag." <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    Użytkownik "Ania & Krzyś" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam, po raz 1 szy zdażyło mi się L4 mając własną firmę - co zrobić z tym
    > świstkiem? Dać ZUSowi czy księgowej tylko?

    wyrzuc.
    nie ma juz drukow L4, jesli taki dostales to mozesz tylko do kosza wyrzucic.
    teraz obowiazuja druki ZUS ZLA.

    :)

    m.

  • 4. Data: 2004-02-24 11:27:01
    Od: "Ania & Krzyś" <b...@o...pl>

    Nazwałem po staremu - druk jaki mam to ZUS ZLA