PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kuriozum czy norma?

  • 41. Data: 2009-12-04 07:48:04
    Temat: Re: Kuriozum czy norma?
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 02 Dec 2009 10:48:55 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Jak mógłbyś na gruncie logiki i intuicji (a nie "bo prawo tak każe")
    > udowodnić, że jak ktoś ma spełniać obowiązki pracownicze, to mam mu
    > dawać urlop? Załóżmy, że pracownik nie chce tego urlopu,

    Ponieważ wówczas wyolbrzymiłaby się patologia w postaci "żaden pracownik
    nie chce urlopu, wszyscy się zrzekli".
    A takie coś powstałoby w podobny sposób:
    " - zatrudnię cię na 3 miesiące, ale podpisuj mi tu kwit że nie chcesz
    urlopu. inaczej nie mamy o czym gadać".

    > tylko chce więcej zarabiać?

    Wierzysz w te brednie które piszesz?

    > Zresztą można mieć pracownika i nie dawać mu urlopu (jeśli pracuje
    > zbyt krótko),

    Wow - jak chcesz tego dokonać?
    Urlop u NWOEGO pracodawcy nabywa się po każdym przepracowanym miesiącu w
    proporcjonalnym wymiarze.

    > Chyba, że wprowadzimy kolejny punkt do definicji pracownika -
    > pracownikiem jest osoba pracująca powyżej miesiąca. Wszyscy inni to
    > niepracownicy.

    Zapętlasz się Liwiusz. Znasz pojęcie "karencja", "wyczekiwanie"?
    Identyczna sytuacja jak z urlopem (o miesiącu) jest np. z zasiłkiem
    chorobowym - tu też jest okres "podlegania pod obowiązkowe ubezpieczenie
    chorobowe przez pracownika".

  • 42. Data: 2009-12-04 15:35:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

> [...]
    > A takie coś powstałoby w podobny sposób:
    > " - zatrudnię cię na 3 miesiące, ale podpisuj mi tu kwit że nie chcesz

    Nie tego dotyczyło pytanie.

    > Wierzysz w te brednie które piszesz?

    To oczywista oczywistość. Oczywiście możesz wierzyć w brednie, że
    pracodawca daje pracownikowi urlop za darmo.

    > Wow - jak chcesz tego dokonać?
    > Urlop u NWOEGO pracodawcy nabywa się po każdym przepracowanym miesiącu w
    > proporcjonalnym wymiarze.

    Widzisz, czyli po 2 tygodniach pracy urlopu nie ma. Czyli można być
    pracownikiem i urlopu nie mieć - cbdu.

> [...]
    > Identyczna sytuacja jak z urlopem (o miesiącu) jest np. z zasiłkiem
    > chorobowym - tu też jest okres "podlegania pod obowiązkowe ubezpieczenie

    Czytałeś cały wątek?

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2009-12-04 16:03:18
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości
    > KP ma być i zostać :)

    KP wcześniej, czy później zniknie, jak każdy nieudany i nieuczciwy eksperyment
    korzystający z ciemnoty prostego luda.

    --
    andreas

  • 44. Data: 2009-12-04 16:24:10
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "andreas" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości
    > KP wcześniej, czy później zniknie, jak każdy nieudany i nieuczciwy
    > eksperyment korzystający z ciemnoty prostego luda.

    Pamiętaj, że KP jest również instrumentem do dojenia pracodawców jak i
    pracowników przeż Państwo, więc tak szybko nie zniknie.

    Umowy zawierane m. ludźmi muszą mieścić się w pewnych ramach, chociażby
    kulturowych.
    I to, czy są zawarte w KP, KC czy innym kodeksie, mnie to rybka.

    Kilka lat temu głośny był w mediach przypadek, (w Niemczech), że dwóch
    gości umówiło sie w internecie, że jeden drugiego...zje. ;-)
    No i zjadł, zgodnie z umową.

    j.

  • 45. Data: 2009-12-04 20:58:23
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hfbbsa$e21$1@news.onet.pl andreas <a...@o...pl>
    pisze:

    > KP wcześniej, czy później zniknie, jak każdy nieudany i nieuczciwy
    > eksperyment korzystający z ciemnoty prostego luda.
    Z pewnością.
    Zniknie także kodeks drogowy, kodeks cywilny, kodeks karny i w ogóle całe
    prawo jako nieudany eksperyment wykonany na żywym, zdrowym ciele wspólnoty
    pierwotnej.
    Najważniejsze, że wraz z nim znikną nieudane, korzystające z ciemnoty
    prostego luda zasady etyczne nakazujące hospitalizację i leczenie wariatów.
    I będzie można wariata po prostu zwyczajnie ukatrupić.

    --
    Jotte

  • 46. Data: 2009-12-05 05:55:51
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    >W wiadomości news:hfbbsa$e21$1@news.onet.pl andreas <a...@o...pl>

    > Z pewnością.
    > Zniknie także kodeks drogowy, kodeks cywilny, kodeks karny i w ogóle

    Panie Jotte! Tyle razy mówiłem, że szansa na znalezienie się tutaj uczestnika o
    inteligencji typowego, szeregowego członka związków zawodowych jest niska, więc
    takie argumenty na nic sie przydadzą. Nie jestes pan na zebraniu. Tu trzeba
    mysleć. Jak bedziesz pan mial jakiś argument za istnieniem KP to przyjdź i się
    pochwal.

    --
    andreas

  • 47. Data: 2009-12-05 06:12:27
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik "jacem" <j...@1...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "andreas" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Pamiętaj, że KP jest również instrumentem do dojenia pracodawców jak i
    > pracowników przeż Państwo, więc tak szybko nie zniknie.

    Nie "również" lecz "wyłącznie".

> [...]
    >
    > Kilka lat temu głośny był w mediach przypadek, (w Niemczech), że dwóch gości
    > umówiło sie w internecie, że jeden drugiego...zje. ;-)

    Ten przykład jest dowodem na...?

    KP jest "prawem", które spogląda na wolny rynek pracy i arbitralnie określa na
    nim, do jakiego minimalnego poziomu warunków współpracy, jest ta współpraca
    nielegalną. I na tym się oczywiście udział państwa kończy, co powoduje, że ci
    najbiedniejsi, najmniej wykształceni, nieporadni, są w ten sposób chronieni
    przez państwo, że robiąc pod kreską, robią na czarno. O taką ochronę klasy
    robotniczej chodzi w KP?

    --
    andreas

  • 48. Data: 2009-12-05 08:49:45
    Od: Bartłomiej Szymański <l...@d...info>

    Herald pisze:

    > Wow - jak chcesz tego dokonać?
    > Urlop u NWOEGO pracodawcy nabywa się po każdym przepracowanym miesiącu w
    > proporcjonalnym wymiarze.

    Gdzie wyczytałeś takie brednie? Bo raczej nie w KP. Nabywanie prawa do
    urlopu proporcjonalnie do liczby przepracowanych miesięcy ma miejsce
    tylko w przypadku pierwszej pracy, a nie u nowego pracodawcy. I jest to
    tylko prawo - pracodawca może spokojnie odmówić udzielenia urlopu.

    --
    Pozdrawiam, Bartłomiej "Draakhan" Szymański.

    Lep na spamerów: l...@d...info, s...@d...info
    Kontakt: news na domenie jak wyżej

  • 49. Data: 2009-12-05 17:13:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hfcslc$9k7$1@news.onet.pl andreas <a...@o...pl>
    pisze:

> [...]
    > jestes pan na zebraniu. Tu trzeba mysleć. Jak bedziesz pan mial jakiś
    > argument za istnieniem KP to przyjdź i się pochwal.
    Panie andreas aka vertret aka coś tam, co już nie pamiętam!
    Coście tu, andreas, mówili toście mówili, nie wszystko na szczęście
    pozostało mi w pamięci.
    Tu jest często trudno znaleźć uczestnika nie tylko o inteligencji
    szeregowego członka ZZ, ale nawet uczestnika mającego w ogóle jakąś
    inteligencję, czegoście, nieodstrzelony na razie andreasie, najlepszym
    przykładem.
    Ale wśród wielu argumentów za istnieniem KP znalazłem specjalnie dla was,
    andreas, taki łatwy do zrozumienia - otóż KP jest potrzebny, bo przyjemnie
    się go czyta.

    --
    Jotte

  • 50. Data: 2009-12-05 17:15:38
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hfd6r8$38f$1@news.task.gda.pl Bartłomiej Szymański
    <l...@d...info> pisze:

    > Gdzie wyczytałeś takie brednie? Bo raczej nie w KP.
    ACHTUNG - HERALD.

    --
    Jotte