PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kto nam sfinansuje emerytury?

  • 1. Data: 2005-08-24 13:46:22
    Temat: Kto nam sfinansuje emerytury?
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Odpowiedź: nikt.

    http://english.chosun.com/w21data/html/news/200508/2
    00508240023.html

    Korea's birthrate is among the lowest in the world with 1.2 children born
    to every woman of child-bearing age. Population data for 2005 announced by
    the U.S. non-profit research center Population Reference Bureau (PRB) on
    Tuesday show Korea in a dead heat with Taiwan, Poland, Belarus and Ukraine
    for the world's lowest birthrate. North Korea did much better with two
    children per woman.

  • 2. Data: 2005-08-24 14:29:09
    Temat: Re: Kto nam sfinansuje emerytury?
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    Tomasz Płókarz wrote:

    > Odpowiedź: nikt.
    >
    > http://english.chosun.com/w21data/html/news/200508/2
    00508240023.html

    powiedz mi tylko jedno: skoro w tym (pochodzacym z anglojenzycznego
    koreanskiego zrodla) tekscie jest wyraznie mowa o badaniach, ktore
    zostaly wykonane przez jakis instytut z USA - to dlaczego nie pokusiles
    sie o przedstawienie tego oryginalnego zrodla, tylko wkleiles link do
    tesktu opisujacego wewnetrzna sytuacje w obcym panstwie, gdzie slowo
    Polska pada jeden raz????

    adas;

  • 3. Data: 2005-08-24 14:34:47
    Temat: żaglowanie statystyką ?
    Od: "Pegaz" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Tuesday show Korea in a dead heat with Taiwan, Poland, Belarus and Ukraine
    > for the world's lowest birthrate. North Korea did much better with two

    w pierwszym zdaniu piszą o wskaźniku 1.2 na kobietę. W ostatnim zdaniu jest
    mowa o wskaźniku 2 (dwa) na kobietę. O co chodzi ? Chyba słabo znam
    angielski :(

    pozdrawiam
    Pegaz.

    PS [z przymrużeniem oka]: To wszystko tylko statystyka. A statystycznie to
    każdy obywatel naszego kraju ma po jednym jajniku. Lub po jednym jądrze.
    Zależy jak spojrzeć na sprawę :)

    -----
    Amatorzy zbudowali Arkę, a profesjonaliści Titanic-a.

  • 4. Data: 2005-08-24 14:37:28
    Temat: Re: żaglowanie statystyką ?
    Od: Piotr <s...@r...com>

    Pegaz napisał(a):

    > w pierwszym zdaniu piszą o wskaźniku 1.2 na kobietę. W ostatnim zdaniu jest
    > mowa o wskaźniku 2 (dwa) na kobietę. O co chodzi ?

    Te 2 na kobietę to w Korei Północnej, reszta artykułu dotyczy w domyśle
    Korei Południowej.

    > Chyba słabo znam angielski :(

    Nie obraż się ale z polskim też Ci słabo idzie, jeśli już to "żongluje"
    się statystyką.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2005-08-24 14:44:35
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    adasiek napisał(a):

    > powiedz mi tylko jedno: skoro w tym (pochodzacym z anglojenzycznego
    > koreanskiego zrodla) tekscie jest wyraznie mowa o badaniach, ktore
    > zostaly wykonane przez jakis instytut z USA

    No to tutaj masz z GUSu i nie badania (na jakiejś tam próbie), tylko
    twardą statystykę.
    <www.stat.gov.pl/dane_spol-gosp/ludnosc/ludnosc/tabl
    ice/tabl7.xls> (jest
    też wersja HTML)

    > gdzie slowo
    > Polska pada jeden raz????

    Tam pada więcej. Niestety dane są do 2003r tylko, a szkoda, bo chyba
    właśnie wyż demograficzny z lat 83-85 zaczyna się rozmnażać, albo
    powinien zacząć wkrótce.

    Zbyszek

  • 6. Data: 2005-08-24 14:59:18
    Od: "Pegaz" <k...@p...onet.pl>

    > Nie obraż się ale z polskim też Ci słabo idzie, jeśli już to "żongluje"
    > się statystyką.

    opss. To fakt, że dałem ciała :(
    A taka ładna była ta *moja* czynność akrobatyczna. Dźwięczna i okrągła jak
    kulka akrobaty

    pozdrawiam
    Pegaz.

    -----
    Amatorzy zbudowali Arkę, a profesjonaliści Titanic-a.

  • 7. Data: 2005-08-24 15:24:14
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 24-08-2005 o 16:44:35 Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl> napisał:

    > Tam pada więcej. Niestety dane są do 2003r tylko, a szkoda, bo chyba
    > właśnie wyż demograficzny z lat 83-85 zaczyna się rozmnażać, albo
    > powinien zacząć wkrótce.

    No daj spokój, co to za wyż... trzyletni delikatny wyłom w lawinowym
    trendzie spadkowym...

  • 8. Data: 2005-08-24 15:28:17
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 24-08-2005 o 16:29:09 adasiek <p...@p...wp.pl> napisał:

> [...]
    > sie o przedstawienie tego oryginalnego zrodla, tylko wkleiles link do
    > tesktu opisujacego wewnetrzna sytuacje w obcym panstwie, gdzie slowo

    1. Bo jestem leniwy.
    2. Bo kontekst fajna rzecz.

    A co do tych "badań" - jakie tam badania, zebranie ogólnie dostępnych
    danych.

  • 9. Data: 2005-08-24 16:22:49
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.> wrote:

    > Odpowiedź: nikt.

    A dlaczego miałby ktokolwiek? O własną emeryturę musisz zadbać Ty sam.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 10. Data: 2005-08-24 18:13:01
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2005-08-24 18:22:49 +0200, Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> said:

    > A dlaczego miałby ktokolwiek? O własną emeryturę musisz zadbać Ty sam.

    Nie znasz założeń naszego systemu emerytalnego (model typu Bismarck).
    Zamiast opieprzyć za nieuctwo, dam ci szansę poguglania. Ale ostatni
    raz!

    pozdrawiam
    camel